Město Bohumín

30.7.
2014

1. srpna startuje další výzva kotlíkových dotací

MS KRAJ - Hned první pracovní den v srpnu odstartuje další společná výzva Ministerstva životního prostředí ČR a Moravskoslezského kraje pro podávání žádostí o výměnu kotlů. Moravskoslezský kraj pro tuto výzvu uvolnil ze svého rozpočtu 30 milionů korun, stejnou částku poskytne ministerstvo životního prostředí prostřednictvím Státního fondu životního prostředí České republiky.

Podporovanými typy kotlů jsou (stejně jako v předchozí výzvě) plně automatické kotle třetí a vyšší emisní třídy, zplyňovací kotle a atmosférické a kondenzační kotle na zemní plyn. Výše dotace je závislá na typu pořizovaného kotle a pohybuje se v rozmezí 15 – 60 tisíc korun.

"Dotační program se zaměřuje především na obyvatele, kteří provozují dnes již nevyhovující kotle na tuhá paliva, a směřuje je k tomu, aby zvážili změnu systému vytápění nemovitostí a s využitím dotace snížili své náklady na pořízení nového vytápění. V průběhu příštích několika let tak budou muset stejně učinit, protože jejich kotel už nebude emisně vyhovovat nové legislativě na úseku ochrany ovzduší. Tento program jim dává šanci učinit tak včas a s výrazně nižšími náklady," říká náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Daniel Havlík.

Lidé, kteří o dotaci požádají, dostanou do dvaceti týdnů od podání žádosti vyrozumění, zda jim finance na nový kotel budou poskytnuty či nikoli. Úspěšní žadatelé pak mají devět měsíců na to, aby zlikvidovali starý kotel, koupili a instalovali nový a předložili kompletní doklady ke kontrole. Finance žadatelé obdrží na svůj účet do třiceti dnů po podpisu smlouvy o poskytnutí dotace.

Během všech dosavadních výzev bylo jen v Moravskoslezském kraji na nové kotle vydáno už 220 milionů korun, o které se v rámci jednotlivých výzev přihlásilo téměř 5000 žadatelů. Seznam podporovaných kotlů je zveřejněn a spravován Státním fondem životního prostředí ČR zde.

Podrobnosti nejen k městským půjčkám na výměnu starého kotle najdete zde.

Lukáš Kania


Počet zhlédnutí: 2 329

Zpět

    Městský úřad