Město Bohumín

English EN

12.3.
2014

Web i elektronické služby v Bohumíně stále vylepšují

redakce: VEŘEJNÁ SPRÁVA
redaktor: Ivana Jungová

Tiskový dotaz:

Vzhledem k účasti města v soutěži Zlatý erb bych Vás chtěla požádat o zodpovězení následující anketní otázky.

Na jaké elektronické služby jste se v poslední době zaměřili?
Jaké inovace na stránkách či ve službách, reagující na současné trendy v IT, se vám osvědčily?
Chystáte nějaký zajímavý webový projekt či změnu stránek do budoucna?

Tisková odpověď:

Naše elektronické služby i webové stránky průběžně vylepšujeme a modernizujeme mnoho let, hlavně o různé drobnosti a vychytávky. Web města prošel největší omlazovací kůrou vloni, při níž získal novou podobu, takže teď jeho větší proměnu neplánujeme. V poslední době jsme se zaměřili na služby s přímým kontaktem a vazbou na občana. Denně komunikujeme s Bohumíňáky přes Facebook, momentálně máme necelých 1500 fanoušků. Více než deset let u nás nahrazuje městský rozhlas elektronická služba E-info. Ta nabízí aktuální informace z Bohumína buď přímo do mobilních telefonů nebo do e-mailových schránek. Zaregistrovaných lidí, kteří E-info jako zdroj informací využívají, je momentálně přes dva tisíce. Aktuálně máme v provozu 40 kategorií. Ojedinělé je na E-infu také to, že nestojí nic ani město, ani jeho občany. Příjem a rozesílání zpráv je totiž zcela zdarma. V roce 2013 E-info překročilo hranici 3,5 milionu odeslaných SMS zpráv a 10,2 milionu odeslaných e-mailů.

Už jedenáctým rokem funguje internetová rubrika „Ptejte se“, v níž město odpovídá na dotazy, náměty a připomínky svých občanů. V roce 2013 bylo v této rubrice zveřejněno 156 dotazů a odpovědí na ně.

Co se novinek týče, tak těch je hned několik. Vloni jsme spustili Rezervační radniční systém, který lidem umožňuje objednat se na konkrétní den a hodinu, například při vyřizování nového řidičského nebo občanského průkazu. Rezervaci jim potvrdíme na mail či mobil smskou.

Využívaná je i nová služba Hlášení závad. Díky ní už rok mohou obyvatelé Bohumína hlásit radnici jakoukoliv závadu, na kterou ve městě narazí.  Nefunkční lampu veřejného osvětlení, poničenou dopravní značku, černou skládku, kouřící komín či díru v chodníku. Letos jsme navíc službu rozšířili o možnost zasílání závad i přes v Česku nejrozšířenější mobilní platformu - Android. Pomocí služby Hlášení závad bylo nahlášeno téměř 600 podnětů (většina z nich už je vyřešená), z toho více než 100 přes mobilní aplikaci. Službu využívají v terénu také zaměstnanci radnice a bohumínští strážníci.

A do třetice jsme na konci roku jsme uzavřeli spolupráci s portálem www.firmy.cz (Seznam.cz). Bohumínské firmy se z naší webové databáze, kde jich je přes 700, se exportují na portál www.firmy.cz a odtud pak do jeho mobilních aplikací. Občany ani firmy to nic nestojí. Chceme tak podpořit bohumínské podnikatele i služby.

Lucie Balcarová
tisková mluvčí


Viewed : 15 536
  Print Print

Back

    Městský úřad