Město Bohumín

12.12.
2015

Jízdní řády vlaků a autobusů se mění od 13. prosince

MS KRAJ - Občané Moravskoslezského kraje, kteří jezdí vlakem nebo linkovými autobusy, by měli od 13. prosince počítat s rozsáhlými změnami ve veřejné osobní linkové a drážní dopravě. Změní se nejenom jízdní řády tak, aby na sebe jednotlivé spoje lépe navazovaly, ale aby byly i vlaky s autobusy kvalitněji propojeny.

Změny jsou zapracovány tak, aby drážní i autobusová doprava byly efektivní, cestující spokojení, zlepšila se kvalita a komfort dopravního spojení mezi jednotlivými městy a obcemi a dopravovali jsme se co možná ekologicky,“ uvedl moravskoslezský hejtman Miroslav Novák. Dodal, že veškeré změny obsahují i požadavky dotčených měst a obcí a významných zaměstnavatelů v Moravskoslezském kraji. Hejtman upozornil zejména na změny související s novým autobusovým dopravcem na Třinecku a Jablunkovsku, s nasazením dvou nových elektrických jednotek RegioPanter řady 650 na železniční trase z Bohumína a Ostravy do Mošnova na letiště a Suchdolu nad Odrou a také na změny, které s sebou přinese výstavba nového terminálu v Ostravě-Dubině.

Drážní doprava

Od 13. 12. 2015 budou nově z Bohumína a Ostravy do Mošnova a do Suchdolu nad Odrou nasazeny dvě elektrické dvouvozové jednotky RegioPanter. Moderní elektrické jednotky RegioPanter řady 650 nabízejí cestujícím komfortní a klimatizovaný interiér s oddílem 1. a 2. třídy. K dispozici jsou elektrické zásuvky, jednotky jsou vybaveny pro provoz Wi-Fi připojení k internetu. Nízkopodlažní řešení umožňuje snadný nástup a výstup osobám se sníženou schopností pohybu a orientace. Souprava je vybavena moderním WC s uzavřeným systémem, které je přístupné pro imobilní cestující. V elektrických jednotkách RegioPanter jsou také vyhrazená místa pro přepravu jízdních kol, kočárků a dalších objemných zavazadel. O průběhu cesty informuje cestující moderní opticko-akustický systém s LCD displeji. Kapacita soupravy je 147 míst k sezení, z toho 9 míst v 1. třídě. Cestující mají k dispozici i další sklopné sedačky. Jednotky řady 650 z rodiny RegioPanter jsou 53 metrů dlouhé, mají hmotnost 103 tun, výkon 1 360 kW a maximální rychlost 160 km/h. Za dvě jednotky v hodnotě 223,9 mil. korun zaplatí České dráhy přibližně 134 milionů korun, tedy 60 procent hodnoty vozů, 40 procent získají z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko.

Upravené příměstské linky S2, S3 a S4

Nově povede linka S2 z Mostů u Jablunkova přes Bohumín do Ostravy, linka S3 na trase Bohumín – Ostrava – Studénka - Suchdol nad Odrou a nová linka S4 zajistí spojení Bohumín – Ostrava – Studénka - Mošnov, Ostrava Airport.

Linka S4

Osobní vlaky z Bohumína a Ostravy do Mošnova, Ostrava Airport pojedou v nezávislých časových polohách na lince S2 a S3. Hlavním důvodem je zajištění návozu i odvozu cestujících z průmyslové zóny Mošnov na všechny směny a zároveň zajištění spojení na vybrané letecké spoje. Denně pojede 8 párů pravidelných a 1 pár sezónních osobních vlaků, který zabezpečí v letním období spojení od charterových letů. Osobní vlaky linky S4 budou začínat či končit na ostravském hlavním nádraží, tady bude přípoj od osobních vlaků linky S2 z Mostů u Jablunkova a opačně.

Linka S3

Osobní vlaky mezi Hranicemi na Moravě a Suchdolem nad Odrou objednávají Moravskoslezský spolu s Olomouckým krajem. Olomoucký krajský úřad upřednostnil vlaky linky Vsetín - Hranice na Moravě - Přerov - Olomouc. Omezily se tím osobní vlaky z Hranic na Moravě do Bohumína. Většina jede jen z Hranic na Moravě do Suchdolu nad Odrou, kde je zajištěn přípoj na rychlíky mezi Brnem a Bohumínem. Podobná situace je i v opačném směru, kdy po příjezdu rychlíku z Bohumína do Brna jede osobní vlak do Hranic na Moravě. Na většině osobních vlaků z Bohumína, Ostravy do Studénky, Suchdolu nad Odrou (linka S3) bude nasazen nový dvouvozový RegioPanter.

Linka R1 a S1

Vzhledem k uspíšení rychlíků linky R10 z Ostravy přes Opavu, Krnov do Olomouce (v úseku Ostrava - Opava) a zpět, pojedou spěšné vlaky linky R1 z Opavy východ o cca 50 minut později. Osobní vlaky pak pojedou z Opavy východ přibližně o 15 minut později. Díky nasazení nových jednotek RegioPanter a zkrácení linky S2 z Mostů u Jablunkova do Ostravy hl. n. dojde k uvolnění jedné jednotky CityElefant, která bude nasazena na osobní vlaky linky S1 z Opavy přes Ostravu, Havířov do Českého Těšína.

V úseku Opava východ - Ostrava-Svinov bude zrušen „zrychlený“ osobní vlak 3403 (Opava východ 5:39, Ostrava-Svinov 6:07). Cestující z Opavy mohou náhradně využít nově zavedený vlak IC 514 „Opava“ (Opava východ 5:51, Ostrava-Svinov 6:14), ve kterém v tomto úseku není nutná povinná rezervace a platí také doklady ODIS. Z Ostravy-Svinova (4:32) do Opavy východ (4:56) bude zrušen spěšný vlak 1600. Cestující mohou náhradně využít osobní vlak 3442 (Ostrava-Svinov 4:42, Opava východ 5:18).

Nové mezistátní osobní vlaky do Polska

Ve spolupráci s Katowickým vojvodstvím a polským dopravcem Koleje Ślaskie pojedou 4 páry osobních vlaků v polské elektrické jednotce EN57 z Bohumína do Katowic / Racibórze / Rybniku a zpět přes Chalupki. Z (Frýdku-Místku -) Českého Těšína do Cieszyna a zpět pojede 6 párů osobních vlaků v denním dvouhodinovém intervalu motorovou soupravou Regionova.

Předpokládaná nepřetržitá výluka Krnov – Opava východ

Vzhledem k plánované modernizaci tratě z Krnova do Opavy východ se předpokládá od 1. března do 7. prosince 2016 nepřetržitá výluka s náhradní autobusovou dopravou dle výlukového jízdního řádu.

Nová zastávka Havířov střed

Na trati 321 Opava – Ostrava – Český Těšín se v průběhu roku 2016 předpokládá výstavba a otevření nové zastávky Havířov střed (mezi stanicemi Havířov a Havířov-Suchá).

Autobusová doprava (výběr)

Oblast Karvisko

Na základě požadavku statutárního města Havířova a města Orlové dochází k celkové optimalizaci na linkách, které obě města spojují. Jedná se o linky 870451 Havířov – Orlová – Dětmarovice; 870452 Havířov – Orlová a 870456 Havířov – Orlová. Změny byly zpracovány na základě vysledovaných přepravních proudů a potřeb tak, aby došlo k jejich zatraktivnění a zefektivnění.

Linka 870548 Karviná – Český Těšín – Nošovice byla u vybraných spojů změněna ve své trase, kdy spoje pojedou nově přes Karvinou, Nové Město, Osvobození a obchodní dům a Karvinou Fryštát, univerzitu.

Taktéž došlo k posílení veřejné dopravy k významnému zaměstnavateli v kraji, a to do průmyslové zóny v Nošovicích, kdy linky z Havířova a Frýdku-Místku byly posíleny o nové spoje.

Jízdní řády jsou uveřejněny na http://www.portal.idos.cz/default.aspx?c=7. Seznam všech změn veřejné linkové osobní dopravy platných od 13. 12. 2015 je na www.msk.cz v sekci doprava.


Počet zhlédnutí: 7 260

Zpět

    Městský úřad