close google translator menu
Dnes je Úterý 2.6., svátek má Jarmil.
Dnes má svátek Jarmil. Gratulujeme :)

Osobnosti narozené dnes:


  • Morena Baccarin (*1979) - Italsko-brazilská herečka
  • Kateřina Jacques (*1971) - Politička
  • Tomáš Vorel (*1957) - Český herec a scénarista
  • Charlie Watts (*1941) - Britský hudebník,bicista skupiny The Roling Stones
  • Edward Elgar (*1857, +23.2.1934) - Anglický hudební skladatel
Změnit velikost textu: A- |  A |  A+

Výhody i nevýhody, s výukou na dálku má problém skoro polovina středoškoláků

Výhody i nevýhody, s výukou na dálku má problém skoro polovina středoškoláků

MS KRAJ – Výuka na dálku on-line ukázala v době pandemie své výhody i nevýhody. Podle vyjádření pedagogů středních škol má s distanční výukou v Moravskoslezském kraji problémy skoro polovina žáků. 

Distanční vzdělávaní probíhá na všech středních školách zřizovaných krajem. „Asi dvě třetiny škol, přesněji 61 procent, vyučují na dálku ve všech předmětech, případně s omezením výchov. Tedy hudební výchovy, tělocviku nebo třeba výtvarky. Zvláštní pozornost školy samozřejmě věnovaly vzdělávání žáků posledních ročníků, které měly častější a intenzivnější výuku, často zaměřenou na předměty či okruhy k závěrečné nebo maturitní zkoušce,“ vysvětlil náměstek hejtmana kraje Stanislav Folwarczny s tím, že výjimkou nebyla u žáků posledních ročníků středních škol ani individuální výuka. Pravidla pro výuku na dálku se u jednotlivých krajských středních škol liší rozsahem, frekvencí a také formami, kterými je výuka realizována.    

„Distanční výuka nám odhalila několik svých úskalí. Vyučování může komplikovat nekvalitní internetové připojení nebo nedostupnost odpovídající techniky, kdy mají žáci pouze mobilní telefon a o počítač se musí dělit s ostatními členy rodiny. Za problém také považuji roztříštěnost komunikačních kanálů, které školy používají. Různé formy komunikace v rámci jedné školy jsou pro žáky i rodiče velmi nepřehledné a často zatěžující. Budeme proto do budoucna klást důraz na jejich sjednocení,“ sdělil náměstek hejtmana kraje Stanislav Folwarczny a dodal, že podle škol je dalším problémem nedostatečná motivace a disciplína žáků. Jako problémovou tuto oblast vnímá 45 procent škol. Čtvrtina škol označila distanční výuku pro pedagogy výrazně časově náročnější. 

(rzp)


  Vytisknout Vytisknout
  Zpět Zpět
  Nahoru Nahoru

Publikováno / aktualizováno: 20.5.2020
Počet zhlédnutí: 314

 

Naposledy aktualizované

Vygenerováno za 0.36 sekund