Město Bohumín

20.2.
2021

Ombudsman ČEZ loni řešil nejméně podnětů za posledních 8 let

MS KRAJ / ČR - 459 podnětů vloni řešil ombudsman společnosti ČEZ. Zabývá se řešením připomínek k postupu společností ČEZ při reklamacích. Loni zpracovala kancelář ombudsmana 76 podnětů z Moravskoslezského kraje.

Firemní ombudsman ČEZ funguje jedenáct let. Za tu dobu řešil přes 8000 podnětů a vyhověl zhruba každému desátému žadateli o přezkum. V posledních letech ale více než pochybení společností ČEZ hraje v počtu uznaných požadavků roli ombudsmanovo právo požádat o výjimku v přístupu v případě zákazníků v těžké životní situaci.

Loni zpracovala kancelář v rámci celé republiky 459 podnětů, což je o třetinu méně než v roce 2019. Jako oprávněné loni ombudsman vyhodnotil 38 podnětů, tedy zhruba každý dvanáctý. Už dva roky po sobě ale více než polovinu takto posouzených podání tvoří tak zvaný specifický přístup. Ombudsman ČEZ má totiž pravomoc na základě přihlédnutí k životní situaci žadatele požádat o vyhovění požadavku, který není oprávněný,“ uvedl mluvčí společnosti ČEZ Vladislav Sobol. Zatímco v roce 2019 připadal specifický přístup na 51 % žádostí vyhodnocených jako oprávněné, loni už to bylo 57 %.

(rzp)


Počet zhlédnutí: 195

Zpět