Lidé už přes Hlášení závad poslali 10 tisíc podnětů, město většinu vyřešilo

5.6.2025

Lidé už přes Hlášení závad poslali 10 tisíc podnětů, město většinu vyřešilo

BOHUMÍN - Již třináctým rokem mohou Bohumíňáci využívat službu Hlášení závad. Osvědčuje se, což dokazuje i aktuálně pokořený milník. Lidé už jejím prostřednictvím zadali k řešení 10 tisíc podnětů. 

První hlášení „cinklo“ všem zainteresovaným 9. února 2013 a týkalo se problému s dopravním značením. Od té chvíle si i tato služba, jako každá novinka, nejprve musela projít ostrým testovacím období a získat si důvěru obyvatel. Záhy se ale ukázala býti výborným nástrojem pro řešení nedokonalostí v ulicích, jako jsou díry v chodnících, nesvítící lampy, zničené dopravní značky, černé skládky, autovraky a podobně.

Uživatelé si ověřili, že jejich podněty nekončí v koši, ale úředníci se jimi ve spolupráci s technickými službami BM servisu a dalšími městskými organizacemi skutečně zabývají. A tak se služba stala jednou z nejvyužívanějších, kterou bohumínská radnice lidem nabízí. V minulých dnech dorazila již jubilejní desetitisící závada, na seznamu restů jich přitom zůstává jen pár. „K dnešnímu dni bylo přes mobilní aplikaci a přes web města nahlášeno 10 024 závad, z toho 9 971 již bylo vyřešeno,“ uvedl informační technik města Jiří Rozsypal.

Z toho vyplývá, že většinu nahlášených problémů lze napravit prakticky obratem, některé komplikovanější si ale žádají přeci jen nějaký čas. A protože řešení u nich nepřichází hned, objevují se v seznamu přijatých podnětů opakovaně. Příkladem je závada na kanalizaci na parkovišti u bytového domu 1145, kde si občané po deštích opakovaně stěžují na částečně zatopené parkoviště. „V místě nejspíše došlo ke zborcení kanalizace. Udělaly se kamerové zkoušky a po jejich vyhodnocení bude provedena oprava,“ vysvětlil vedoucí odboru Životního prostředí a služeb bohumínské radnice Radim Stošek.

Podněty do Hlášení závad se dají vkládat buď prostřednictvím městského webu, nebo pomocí mobilní aplikace (pro Google Android i Apple iOS). Druhá varianta je u uživatelů stále oblíbenější, IT tým radnice tak neustále pracuje na vylepšení uživatelského rozhraní pro smartphony. Před časem přišel u oblíbené aplikace již s verzí 3.3.0. „Kromě drobných vizuálních změn u ní uživatel jistě ocení zrychlení jejího běhu a průběžnou aktualizaci zobrazovaných informací. Aplikace také umí provést export a import nahlášených závad, což se může lidem hodit například ve chvíli, kdy mění starý mobil za nový. V poslední verzi byla na žádost občanů přidaná možnost zvětšení přiložené mapy u plánovaných odstávek, dodal Jiří Rozsypal. Aplikaci pro město programuje rodák z Bohumína Jan Šmuk, autor známé a rozšířené oficiální aplikace Českého hydrometeorologického ústavu „Aladin“ pro předpověď počasí.

Petr Wojnar

Foto: Archiv 

 

Deset nejčastěji hlášených závad

  • Černé skládky a odpadky 18 %
  • Veřejné osvětlení 16 %
  • Dopravní značení 16 %
  • Městské domy 10 %
  • Zeleň 8 %
  • Silnice 7 %
  • Chodníky 6 %
  • Kanalizace 5 %
  • Hřiště a sportoviště 3 %
  • Ekologie 2 %

Počet zhlédnutí: 791

Zpět

Moravskoslezský kraj
Těšínské Slezsko
Místní akční skupina bohumínsko

Úřední hodiny

Úřední hodiny pro veřejnost

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00

Podatelna a informační centrum

Po: 7:00 - 17:00
Út: 7:00 - 14:00
St: 7:00 - 17:00
Čt: 7:00 - 14:00
Pá: 7:00 - 13:00

Hlavní pokladna

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:30
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:30
Pá: 8:00 - 11:30

Budova A, číslo dveří A221 (2. NP)
596 092 274

Pokladna - odbor správy domů

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:00
Pá: 8:00 - 11:00

Budova B, číslo dveří B204 (2. NP)
596 092 261

14 °C