Město Bohumín

16.3.
2020

ČEZ kvůli epidemii umožní lidem odklad plateb za energie

ČR - ČEZ, který je největším dodavatelem energií v zemi, se rozhodl ulevit zákazníkům zasaženým současnou epidemií COVID-19. Společnost ČEZ Prodej umožní domácnostem v odůvodněných případech odklad plateb až o tři měsíce. Zároveň ČEZ Prodej dočasně přestane vydávat požadavky na odpojení elektřiny a plynu u zákazníků, kteří budou kvůli epidemii v prodlení se splatností. S úlevami pro zákazníky počítá i společnost ČEZ ESCO, která dodává energie podnikům. 

„Jako největší dodavatel energií v České republice chceme našim zákazníkům vyjít vstříc a ukázat jim, že jsme s nimi i v této náročné době. Domácnostem, které se v důsledku epidemie koronaviru dostanou do těžkostí s placením, umožníme odklad plateb záloh až o tři měsíce, aby teď lidé mohli uspořené prostředky použít na nejnutnější věci,“ říká předseda představenstva a generální ředitel ČEZ Daniel Beneš. 

Kvůli snížení záloh nemusí lidé na pobočku, vše lze řešit ideálně přes internet pomocí aplikace ČEZ ON-LINE na www.cezonline.cz. Zákazníci, kteří nevyužívají internet, se mohou s požadavkem snížení záloh obrátit na linku 800 810 820, která je zdarma,“ doplňuje generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec. 

ČEZ Prodej zároveň přestane až do odvolání vydávat pokyny k odpojení od energií u domácností, které se kvůli současné situaci dostanou do problémů. Například v případě, že by zapomněli využít prvního opatření a zálohy si na tři měsíce nesnížili. Zákazníci mohou nadále využít také bezúročných splátkových kalendářů v případě nedoplatku. 

„Tyto kroky nejsou zaměřeny na chronické neplatiče, ale řádné zákazníky, kterým chceme umožnit překlenout toto náročné období. Naši pracovníci v obsluze dostali už dnes potřebné pokyny,“ říká Kadlec. 

Stejná pravidla budou platit u ČEZ Prodej i pro živnostníky a malé firmy. Střední a větší společnosti odebírají energie od společnosti ČEZ ESCO, která v této době svým zákazníkům rovněž dovolí odklad splatnosti, snížení záloh a vstřícnější přístup při sjednání splátkových kalendářů, které budou navíc rovněž bezúročné.

ČEZ umožňuje vyřešit řadu požadavků online z pohodlí domova, bez nutnosti návštěv poboček. Počet požadavků vyřízených přes internet stále roste. Online lze už nyní například vyřešit změnu záloh, spravovat smlouvy, zadat samoodečet a vyřešit i přepis našeho odběrného místa. Celkem loni vyřešil ČEZ Prodej 659 tisíc požadavků zadaných prostřednictvím online aplikací. 

Kvůli epidemii jsou nyní zavřena zákaznická centra ČEZ. Naši zaměstnanci však i nadále pracují na vyřizování zákaznických požadavků. Nejrychleji je požadavek vyřešen v tuto chvíli právě prostřednictvím aplikace ČEZ ON-LINE, další možností je bezplatná linka 800 810 820

Distribuční požadavky lze řešit prostřednictvím Distribučního informačního portálu nebo bezplatné telefonické linky 800 850 860. I Technická konzultační místa pro řešení distribučních požadavků jsou nyní uzavřena.


Počet zhlédnutí: 1 333

Zpět

    Městský úřad