Město Bohumín

1.2.
2009

Výstavba nového skřečoňského mostu v Bohumíně

středa, 28. ledna 2009

redakce: KARVINSKÝ DENÍK
redaktor: Nikola Klimšová

Tiskový dotaz:

Jaké práce se provedly a provádějí a budou v nejbližších dnech provádět na skřečoňském mostě?
Kvůli jeho výstavbě se budou demolovat některé objekty. Jaké? Museli se některé vykupovat? Kdy se budou bourat?
Jak stavby ovlivní jednotlivé lokality a obyvatele v nich?
Kdy se vlastně začne stavět, a kdy dojde k prvním omezením, kdy to lidé pocítí na „vlastní kůži“?
Kdy se začne most bourat a kdy stavět přechodná lávka?


Tisková odpověď:

V současné době se dokončují práce na kácení dřevin, které "překážejí" stavbě. S výstavbou se začne už v únoru. V první fázi se provede výstavba přeložky ulice Lidické, aby mohlo dojít k odklonění dopravy ze stávajícího skřečoňského mostu a začnou práce na stavbě kruhové křižovatky pod skřečoňským mostem pro napojení nové ulice Lidické. Zároveň bude zahájena výstavba provizorní lávky pro pěší a cyklisty přes železniční trať. Spolu s tím odstartují práce na hlavní stavbě dálničního přivaděče a také na komunikaci spojující lokalitu za parkem (aquacentrum) s vytvořením kruhové křižovatky na ulicích Koperníkova a Palackého (za Penzionem ve věži).

Před výstavbou nového skřečoňského mostu vznikne pod mostem zcela nový kruhový objezd. Jeho výstavba potrvá zhruba 4 až 5 měsíců. Až bude hotov, dojde ke stavbě samotného mostu, ta bude trvat přes jeden rok. Protože se jedná o jeden ze dvou mostů, který kvůli protínající železniční trati spojuje městskou část Skřečoň s centrem města, vyžádá si stavba dočasné objízdné trasy. Městu se však podařilo vyjednat, aby dopravní zatížení především tranzitní dopravou bylo co nejmenší.

V rámci přípravy stavby bylo nutné vykoupit mnoho pozemků včetně dvou objektů u drážního tělesa, kde se kdysi nacházely uhelné sklady. Dojde tak k demolici bývalé vrátnice, váhy a skladovacího objektu. Demolice čeká také na stavby v zahrádkářské osadě na Koperníkově ulici, kudy povede zmiňované napojení lokality za parkem. Kvůli stavbě kruhové křižovatky na této ulici dojde k odstranění oplocení u 1 rodinného domu a bude nahrazeno jiným. Přesný termín demolic těchto objektů město nezná, lze ale předpokládat, že proběhnou v průběhu února.

V prvním měsíci nebude mít výstavba podstatný vliv na okolí a dopravu, ale později se objeví různá dopravní omezení, např. při napojování nové ulice Lidické. Lidé budou muset čelit zvýšené staveništní dopravě, která bude přivážet materiál na stavbu komunikací nebo odvážet skrytou ornici.

„Osobní automobily, autobusy a nákladní automobily do 3,5 tun budou moci jezdit po celou dobu výstavby přes staveniště, tedy jako dosud po ulici I. máje, ale nenajedou na skřečoňský most, ale po ulici Lidické, která vede průmyslovou oblastí, se dostanou k železárenskému mostu a do centra města. Veškerá kamionová doprava nad 3,5 tuny ve směru od Karviné do Bohumína bude jezdit po části ulice I. máje a Opletalově ulici. Po jednáních jsme však docílili toho, že tranzitní doprava bude touto objízdnou trasou jezdit jen po dobu výstavby kruhového objezdu, tedy jen čtyři až pět měsíců, a pouze v jednom směru od Karviné do Bohumína. Ve směru z Bohumína do Karviné, budou moci kamiony projíždět přes staveniště. I tímto způsobem chceme alespoň částečně usnadnit situaci lidem bydlícím na Opletalově ulici, kteří výstavbu skřečoňského mostu pocítí,“ řekl starosta Bohumína Petr Vícha.

Po výstavbě kruhového objezdu pak objížďka přes Opletalovu ulici skončí a díky kruhové křižovatce už bude možné, aby kamiony jezdily opět po ulici I. máje a přes nový kruhový objezd po ulici Lidické. Co se týče pěších a cyklistů, tak ti budou mít po celou dobu výstavby mostu k dispozici náhradní lávku pro pěší.

Před výstavbou skřečoňského mostu se městu podařilo zrealizovat některá opatření, která dopravu při stavbě tohoto mostu velmi usnadní. Za téměř 6 milionů korun opravilo město Opletalovu ulici, po níž povede objízdná trasa pro kamiony a u základní školy ve Skřečoni na ulici I. máje vybudovalo město letos vůbec první světelný přechod pro chodce v Bohumíně. Jeho výstavba stála přes 700 tisíc korun.

V centru Bohumína pod železárenským mostem u supermarketu Billa funguje už téměř rok historicky první kruhový objezd. O jeho vybudování město velmi dlouho usilovalo a jednalo s majitelem komunikace Moravskoslezským krajem. „Při objízdné trase se do míst této křižovatky přesune totiž i veškerá doprava od Karviné a kdyby zde kruhový objezd nevznikl, situace by se zde velmi zkomplikovalo. Tato křižovatka patří totiž k nejfrekventovanějším místům v Bohumíně. Projíždějí ji autobusy i kamiony, které míří přes železárenský most do zdejších průmyslových podniků,“ dodal Libor Radiňák. Výstavba kruhového objezdu stála 12 milionů korun, 2 miliony přitom uhradilo město ze svého rozpočtu na výstavbu cyklostezek a chodníků v blízkosti křižovatky a přeložku veřejného osvětlení.

Situaci při výstavbě nového skřečoňského mostu by měly usnadnit i provizorní semafory u železárenského mostu na křižovatce ulic Lidická a Bezručova, které budou řídit dopravu.

Lucie Balcarová
tisková mluvčí

Foto: Vizualizace budoucí podoby nového mostu v Bohumíně-Skřečoni.


Počet zhlédnutí: 12 838

Zpět

    Městský úřad