Město Bohumín

14.2.2012 - Leo Expres: cílová stanice Bohumín

Zdroj: Karvinsko
Ročník a číslo: 7
Strana: 2
Autor: Libor Běčák

KARVINSKO – Zatímco černé vlaky nového soukromého dopravce Leo Express sázejí na výhody ucelené soupravy, žluté RegioJety chtějí maximálně využít možnosti variability svých vlaků.

Do startu černých vlaků ještě zbývá několik měsíců. Vedení firmy ale potvrdilo, že cílovou stanicí na trase mezi Prahou a Ostravskem bude Bohumín. "Plánujeme, že vlaky budou v depu v Bohumíně, a proto bychom měli dopravovat cestující až tam," informoval Deník mluvčí Leo Expressu Petr Kopáček. Leo Express na trať mezi Prahou a Ostravskem nasadí na konci roku pět souprav Flirt rakouského výrobce Stadler, které se vyráběly na zakázku v polské továrně. Dopravce vyzdvihuje výhody ucelené soupravy, především její nižší hmotnost, díky které v provozu ušetří na poplatcích za užívání kolejí.

V těchto dnech firma převzala první soupravu. Jde o regionální vlak uzpůsobený u výrobce pro dálkové tratě. Pro celkem 237 cestujících je připraveno 212 sedaček ve třídě Economy, která odpovídá komfortu vlaků na regionálních tratích. Vyšší komfort nabízí 19 ručně polohovatelných sedaček ve třídě Business a šest elektricky polohovatelných sedaček ve třídě Premium. Samozřejmostí je klimatizace, bezdrátové připojení k internetu, elektrické zásuvky či dostupnost občerstvení. Zatímco Leo Express se na koleje teprve chystá, první dálkový dopravce RegioJet už několik měsíců jezdí a postupně své služby zdokonaluje. Od 20. února doplní další čtyři spoje a na jaro chystá novinku, jakou české koleje nepamatují. Využívá k tomu právě klasické uspořádání vlaku z jednotlivých vagonů tažených lokomotivou.

"Naše vlaky můžeme sestavovat přesně podle aktuálních potřeb. Naméně vytížených spojích je vlak sestaven z menšího počtu vagonů, na těch vytížených jich připojíme více. Tak budeme postupovat i v případě postupného zavádění vagonů s vyšší komfortní třídou. Pro úplnost dodávám, že naše současná druhá třída nyní obsahuje vozy, které v Rakousku jezdily jako druhá, první a business třída,ai tadruhátřída je o řád vyšší, než na jakou byli cestující do zavedení našich vlaků zvyklí," uvedl mluvčí RegioJetu, Aleš Ondrůj.

Jarní novinkou bude nasazení takzvaných salonních vozů. Tak se označují vagony, které slouží například jako konferenční vozy, prostorné jídelny nebo jsou známé jako luxusně upravené vozy státníků. RegioJet je bude využívat jako pojízdné internetové kavárny. "V současné době připravujeme dva vozy, které budou sloužit jako kavárna, pracovna, studovna či knihovna. Vozy nasadíme na vytížené ranní spoje z Ostravy a Žiliny a na odpolední v opačném směru. Cestující si bude moci rezervaci do nich udělat standardně v rezervačním systému," dodal Ondrůj.

Soukromé konkurenci na prestižní trati sekunduje i státní dopravce. České dráhy také pracují na spuštění bezdrátového internetu, zvyšují komfort svých vozů a cestujícím nabízejí bonusy a občerstvení. Sázejí přitom především na své rychlovlaky Pendolino.




    Městský úřad