close google translator menu
Dnes je Čtvrtek 15.11., svátek má Leopold.
Leopold - jméno německého původu. Znamená pro lid smělý, statečný.

Osobnosti narozené dnes:


  • Johnny Heitinga (*1983) - Nizozemský fotbalista
  • Klára Jandová (*1979) - Česká herečka
  • Lucie Zedníčková (*1968) - Česká herečka
  • Annifrid Lyngstad (*1945) - Švédská zpěvačka (ABBA)
  • Petula Clark (*1932) - Anglická zpěvačka
  • Zdeněk Kroupa (*1921, +7.1.1999) - Český operní pěvec
  • Erich von Tschermak (*1871, +11.10.1962) - Rakouský genetik
  • Gerhart Hauptmann (*1862, +6.6.1946) - Německý dramatik, nositel Nobelovy ceny za literaturu
  • William Herschel (*1738, +25.8.1822) - Britský astronom, skladatel a stavitel dalekohledů
Změnit velikost textu: A- |  A |  A+

7.11.2018 - Obchvat Skřečoně se zdá ministerstvu pořád příliš drahý

Zdroj: Karvinský deník
Ročník a číslo: 259
Strana: 1
Autor: Tomáš Januszek

BOHUMÍN, DĚTMAROVICE – "Nepotěším vás, stavba je pořád moc drahá," řekl před pár dny při své návštěvě starostům Bohumína, Dolní Lutyně a Dětmarovic ministr dopravy Dan Ťok. "Poslední studie ukázala, že obchvat ekonomicky nevychází ani poté, co jsme se snažili hledat úspory. Ani zhruba těch 700 milionů není dost na to, abychom tento projekt mohli označit za ekonomický. Více než tři miliardy korun za čtrnáct a půl kilometru silnice je prostě moc," řekl ministr Ťok.

Stavba silnice, po které by auta, včetně nákladních, mohla jezdit od dálnice v Bohumíně mimo zastavěnou část části Skřečoň a dále do Karviné by vedla mimo střed Dolní Lutyně a Dětmarovic, se připravuje už déle než deset let. Před třemi lety dostaly obce zadání hledat úspory a ušetřit zhruba miliardu. Navrhly proto levnější variantu, rezignovaly na některé původně projektované mimoúrovňové křižovatky, ale ani tak to na ministerstvu neprošlo.

Dostatečným argumentem není ani zvyšující se počet aut, která městskou částí Skřečoň denně projedou. Ministerstvo tvrdí, že se jejich počet nezvyšuje, ale obec tvrdí opak: v roce 2010, než byl zprovozněn přivaděč k dálnici, projelo částí Skřečoň denně 7300 aut. Podle sčítání v roce 2016 to bylo téměř 11 tisíc aut. Realita je taková, že obyvatelé zejména ulice 1. máje, kudy silnice vede, trpí hlukem, prach, a nadměrným počtem aut a kamionů.

Starosta BohumínaPetrVícha se zlobí, že ministerstvu trvalo rok, než byl jeho zástupce schopen říci, že snížení nákladů je nedostatečné. "Pan ministr nám ale slíbil, že to ještě jednou prověří. Slíbil rezultát do týdne, zatím ho nemáme, dám mu ještě chvilku a pak se ho budu ptát," řekl bohumínský starosta a senátor. Dodal, že příprava liniové stavby trvá dlouho. "To chápeme, to práce na roky. Teď nejde nám ani tak o realizaci, ale o to, aby se pokračovalo v projektové přípravě," říká Vícha.

Starosta Dětmarovic Ladislav Rosman říká, že výpočty, které používá ministerstvo, jsou v neprospěch obce. "Ministerstvo uznává, že ten problém tady je, ale argumentuje tím, že je spousta míst, kde je takový problém třikrát horší. Nepochybuji, že je řada míst, která také potřebují obchvat, a my bohužel nejsme ti, kdo rozhodují. Mrzí mě to, ale i když za nás i Bohumín "kope" senátor Petr Vícha, neumíme s tím nic udělat," říká starosta Dětmarovic.



 
Naposledy aktualizované
Vygenerováno za 0.22 sekund