Město Bohumín

31.1.2020 - Připravte se na výluky!

Zdroj: Nové Přerovsko
Ročník a číslo: 5
Strana: 3
Autor: pu

Cestující pocítí rekonstrukci železničního uzlu už od března na vlastní kůži a musejí se připravit na výluky, které budou probíhat v průběhu celého letošního a příštího roku. Letos budou na trati mezi Dluhonicemi a Prosenicemi, a pak také mezi Prosenicemi a Přerovem. "Nebude se jednat o velká časová zpoždění, protože práce budou probíhat vždy v jedné traťové koleji, a po té druhé budou projíždět vlaky. Bude omezena rychlost na sousední koleji na 50 kilometrů v hodině, ale náhradní autobusová doprava nebude nutná," upřesnil Miroslav Bocák ze Správy železniční dopravní cesty. 

Druhá etapa stavby podle primátora města Petra Měřínského (ANO) výrazně pomůže Přerovu. "Přispěje nejen k větší bezpečnosti a plynulosti dopravy na železnici, ale pomůže i občanům Předmostí a Dluhonic tím, že se sníží hluk díky novým protihlukovým stěnám. Pro Přerov je ale nejvýznamnější částí stavby mimoúrovňové křížení v Dluhonicích, které by mělo přispět ke snížení dopravního zatížení v našem městě," řekl. Součástí stavby je i cyklopodjezd v Předmostí – a ten zase zvýší bezpečnost cyklistů.

Trať z Břeclavi do Bohumína byla poslední na české železniční síti s levostranným provozem vlaků. Po přechodu na pravostranný provoz dochází ve výhybně Dluhonice ke vzájemnému rušení vlaků jedoucích v přímém směru z Přerova do České Třebové s těmi, které využívají Dluhonickou spojku, tedy odbočnou trať Dluhonice – Prosenice. Cílem stavby je tedy vytvoření podmínek pro možnost mimoúrovňového křížení vlaků. Jeho vlastní technické řešení bude předmětem třetí etapy rekonstrukce železničního uzlu. Projekt druhé etapy modernizace železničního uzlu v Přerově je spolufinancovaný Evropskou unií z programu Nástroj pro propojení Evropy. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.



    Městský úřad