Město Bohumín

English EN

8.4.
2015

Komunikace Bohumína s veřejností

redakce: KARVINSKÝ A HAVÍŘOVSKÝ DENÍK
redaktor: Michaela Zormanová


Tiskový dotaz

Jak radnice komunikuje s občany? Máte zveřejněné dotazy občanů a odpovědi radnice na stránkách či jiném veřejném místě? Registrujete nezávislé portály, které se snaží informovat o dění ve městě? Jak hodnotíte tyto iniciativy? Jak hodnotíte anonymitu, jak v dotazech, tak právě u těchto portálů? Potýkáte se i s agresivitou v komunikaci s občany?

Tisková odpověď

Komunikujeme všemi možnými způsoby, přes naše městská média – televizi, noviny, regionální média, prostřednictvím internetu, Facebooku, e-mailů i osobně. Už dvanáctým rokem například funguje na webu města Bohumína internetová rubrika „Ptejte se“, v níž odpovídáme na dotazy Bohumíňáků. Za tu dobu jsme už na webu zveřejnili tisícovku dotazů a odpovědí na ně. Jen v roce 2014 přišlo do rubriky 135 dotazů. Dotazy a odpovědi z rubriky rozesíláme zaregistrovaným uživatelům také elektronickou službou E-info přímo na e-maily. Vybrané dotazy a odpovědi zveřejňujeme také v městských novinách. Kromě toho nám chodí dotazy přes Facebook města, na ty odpovídáme a zveřejňujeme je v rubrice Ptejte se. S agresivitou se v komunikaci s občany potýkáme jen zřídka.

Kromě toho se nám velmi osvědčila naše služba Hlášení závad (funguje přes dva roky), do níž mohou lidé nahlásit jakoukoli závadu, třeba nesvítící či poničenou lampu veřejného osvětlení, černou skládku, kouřící komín, nalomený strom, díru v chodníku, zničené dopravní značení? Díky hlášení problém většinou do 48 hodin vyřešíme. V případě většího a složitějšího problému jej zařadíme do rozpočtu následujícího roku u větších a složitějších problémů k řešení. Je nutno vyplnit buď telefonní kontakt, nebo e-mailovou adresu pro případné dopřesnění nahlášené závady. Závady mohou lidé hlásit i přes mobilní telefony. K dnešnímu dni bylo přes mobilní aplikaci a přes web nahlášeno 1 356 závad. Většina z nich je vyřešena, zbývá pouze 13 nevyřešených závad.

Registrujeme, že existuje diskusní skupina Bohumíňáků na Facebooku. O čem tam však lidé diskutují, nesledujeme. Každý má právo na svůj názor. Pokud Bohumíňáci mají problém a chtějí jej vyřešit, diskutovat o něm na Facebooku nestačí, musí se obrátit na radniční komunikační portály, rádi je vyslyšíme a pomůžeme jim.

Lucie Balcarová
tisková mluvčí

Ilustrační foto: Pavel Čempěl



Související novinové články

Viewed : 22 438
  Print Print

Back

    Městský úřad