Město Bohumín

česky PL

8.2.2019 - Lidé hlásí závady přes mobil

Zdroj: 5plus2
Ročník a číslo: 6
Strana: 3
Autor: Petr Wojnar

Stále více Bohumíňanů využívá k nahlášení problémů, na které naráží ve městě, mobilní aplikaci.

BOHUMÍN - Již pátým rokem mají obyvatelé Bohumína možnost upozorňovat tamní úředníky na různé závady ve městě prostřednictvím mobilní aplikace. "Aplikace plně nahrazuje psaní e-mailu či telefonát," přibližuje bohumínský starosta Petr Vícha.

Rok od roku počet podnětů stoupá. "Chytrý telefon má dnes už skoro každý a nahlášení závady přímo přes něj je mnohem rychlejší a pohodlnější. Uživatel může problém hned vyfotit, využít GPS souřadnice a v aplikaci si vybrat, do které oblasti spadá," popisuje systém Jiří Rozsypal z oddělení informačních technologií bohumínské radnice. Zpráva dorazí do několika vteřin hned k několika pracovníkům úřadu. "Ti se hned začínají zabývat řešením," dodal Rozsypal.

Aplikaci si oblíbili domovníci i strážníci

V průměru posílají lidé na radnici dvě zprávy denně. Nejčastěji lidé upozorňují na nesvítící lampy veřejného osvětlení, poškozené dopravní značky či černé skládky. Mobilní aplikaci si oblíbili i domovníci v městských domech. Celkově si aplikaci do svých chytrých telefonů nainstalovalo téměř 600 lidí. Mezi nimi i tamní strážníci.

"Skoro 30 procent nedostatků hlásí úředníkům právě oni," informuje mluvčí města Lucie Balcarová. Oprava nahlášené závady stojí radnici v průměru asi tisícikorunu. "Jednoduchá řešení přijdou na stokoruny, složitější jsou finančně náročnější," popisuje mluvčí. Na řešení nahlášených nedostatků je v rozpočtu města vyčleněn zhruba jeden milion korun.

Za vývoj aplikace radnice zaplatila přibližně 20 tisíc korun. Kromě své primární funkce zobrazuje mobilní aplikace také důležité telefonické kontakty, například na policii, do bohumínské nemocnice, na senior či baby taxi, také na dodavatele energií či poskytovatele internetu. "Lidé v ní najdou i plánované odstávky inženýrských sítí a také přehled bytových techniků u městských bytů včetně telefonických a e-mailových kontaktů," dodala Balcarová.

Chytrý telefon má dnes skoro každý. Nahlášení závady přímo přes něj je rychlejší a pohodlnější.


Lidé hlásí závady přes mobil - Zvětąit
Velikost: 651 x 448 bodů - 182 kB

Pro detail článku/fotky klikněte na danou zmenšeninu fotografie.

    Městský úřad