Město Bohumín

14.4.2015 - Ptejte se, ale nenadávejte!

Zdroj: Karvinsko
Ročník a číslo: 15
Strana: 3
Autor: redakce

Karvinsko – Kanálů, kterými města s obyvateli komunikují, je, ať už máte jakýkoli názor na jejich efektivitu, čím dál tím víc. "Využíváme noviny, televizi, regionální média, facebook, e­maily i osobní kontakt. Už dvanáctým rokem funguje na webu města Bohumína internetová rubrika Ptejte se," vylíčila bohumínská mluvčí Lucie Balcarová. Právě veřejné rubriky s dotazy poskytují zajímavý obrázek obyvatel lokality i jejich vztahů s radnicí. "Už jsme zveřejnili asi tisícovku dotazů a odpovědí na ně. Jen v roce 2014 přišlo do rubriky dotazů 135," doplnila Balcarová s tím, že s agresivitou v komunikaci s občany se potýkají jen zřídka.

Obdobnou rubriku má také Český Těšín a obnovila ji i Orlová. "Když jsme před několika lety komunikovali prostřednictvím dotazů občanů na webových stránkách, celá řada z nich byla velmi agresivní. Vedení města se tehdy shodlo, že do nových webových stránek dotazy občanů zařazovat nebude. Současné vedení má ale jiný názor, a tak jsme tuto sekci opět zařadili," vysvětlila orlovská mluvčí Nataša Cibulková s tím, že zatím jsou dotazy slušné.

Karviná o podobné rubrice zatím neuvažuje, Havířov ji po několik letech fungování zrušil. "Rubriku zaplavovalo pět šest žadatelů denně se sprostými, útočnými dotazy a snaha zodpovědět nebo vysvětlit dané téma vyžadovala pracovníka na plný úvazek, přitom tazatelům často šlo jen o vybití agresivity," nastínila havířovská mluvčí Eva Wojnarová. S podobnými problémy se města potýkají také na sociálních sítích. "Problémem dnešní doby je útočnost a vulgarita příspěvků na facebooku, kdy má každý dojem, že je beztrestný," zhodnotila českotěšínská mluvčí Dorota Havlíková, faktem je, že zrovna facebooková skupina Český Těšín skutečně patří z hlediska konfliktologie mezi jedno z těch "výživnějších soust"­

'Komunikaci prostřednictvím sociálních sítí v současnosti připravuje Orlová,většinou se ale od ní města snaží držet dál. "Registrujeme, že existuje diskusní skupina na facebooku, my ji ale nesledujeme. Každý má právo na svůj názor. Pokud Bohumíňáci mají problém a chtějí jej vyřešit, diskutovat o něm na facebooku nestačí, musí se obrátit na radniční portály," upozornila Balcarová. "Nadávání se z hospod přesunulo na facebook." Tomáš Hanzel

Dotazy občanů mají na webu Český Těšín, Bohumín a Orlová.

Foto: WEB, ON­LINE DOTAZY, SOCIÁLNÍ SÍTĚ, E­MAILY, to vše dnes tvoří naši běžnou komunikační rutinu, tomu se musela přizpůsobit i města. Kromě nich pak na scénu vstupují také nezávislé portály, které o dění v lokalitě zase informují po svém.
Foto: archiv


Ptejte se, ale nenadávejte! - Zvětąit
Velikost: 500 x 431 bodů - 85 kB

Související články

Komunikace Bohumína s veřejností 8.4.2015

Komunikace Bohumína s veřejností

Jak radnice komunikuje s občany? Máte zveřejněné dotazy občanů a odpovědi radnice na stránkách či jiném veřejném místě? Registrujete nezávislé portály, které se snaží informovat o dění ve městě?
Pro detail článku/fotky klikněte na danou zmenšeninu fotografie.

    Městský úřad