Město Bohumín

12.9.
2017

V Bohumíně vyrostou do pěti let nové kruhové objezdy i cyklostezky

BOHUMÍN - Akční plán rozvoje Bohumína počítá do pěti let s novými kruhovými objezdy, opravou autobusového nádraží, zajímavými cyklistickými okruhy i výstavbou nových chodníků. Vzniknou nová parkoviště a regenerace se dočká i prostranství před vlakovým nádražím.

„V dlouhodobých plánech se zaměřujeme na projekty, které povedou především ke zvýšení bezpečnosti v dopravě. V plánu je výstavba asi šestnácti nových chodníků, některé z nich už jsou vzhledem k menší intenzitě dopravy opravdovými třešinkami na dortu. Nové chodníky plánujeme v Záblatí, Skřečoni i Starém Bohumíně. Řidiče potěší, že ve spolupráci s Moravskoslezským krajem pracujeme na přípravách hned dvou kruhových objezdů na Bezručově ulici. První na křižovatce s Lidickou ulicí, druhý s Revoluční ulicí. U druhého z nich jsme se už dokonce dohodli s krajem, který je vlastníkem komunikace, že začneme s jeho realizací už příští rok. Na jeho financování se budeme s krajem podílet a zaplatíme 40 procent nákladů,“ uvedl místostarosta Bohumína Lumír Macura s tím, že odhadované náklady jsou 12 milionů korun. Křižovatka patří ve špičkách k nejvytíženějším v Bohumíně, a to díky několika zdejším průmyslovým podnikům.

Další úpravy pro zvýšení bezpečnosti v Bezručově ulici začnou také v příštím roce. V plánu je výstavba nového chodníku od základní školy až k autobusové zastávce U Partyzána v městské části Záblatí přibližně za 3 miliony korun. Před výstavbou chodníku dojde ještě k opravě zdejší kanalizace. Zároveň na téže ulici zahájí město výstavbu cyklostezky do velkých bohumínských podniků. Povede od železárenského mostu kolem Viadrusu a bývalých železáren až do Bonatransu.

Na cyklisty a jejich bezpečnost cílí dlouhodobé plány radních. Ty počítají se vznikem dvou druhů nových cyklotras v délce 12 kilometrů. „Jedny cyklisty bezpečně dovedou přes  dopravně nejvytíženější úseky do práce a další naopak vzniknou pro rekreační a volnočasové účely. Plánujeme okruhy kolem Vrbického a Kališova jezera a také kolem Záblatského rybníku a Bohumínské stružky. Například u Vrbického jezera už jsou některé dílčí stavby hotovy a v příštích letech přibydou další,“ doplnil místostarosta Macura.

Pro cyklisty i pěší se plánuje i lávka přes řeku Olši v Kopytově, a to v místě stávajícího brodu asi 800 metrů před soutokem Odry s Olší. Mělo by jít o společný česko-polský projekt, jehož realizace zatím vázne na straně polských partnerů. Radnice proto uvažuje o jiné alternativě. V místě brodu by mohl vzniknout pro cyklisty a pěší lanový přívoz.

V příštích letech se v Bohumíně zaměří i na výstavbu nových parkovacích míst. Parkoviště vyrostou například na sídlišti v Tovární ulici v Záblatí, v centru města v blízkosti vlakového nádraží, ve Studentské ulici nedaleko zdejšího Stavebního bytového družstva a také v Jateční ulici v místech současné zpevněné plochy.

Do dvou let by radní chtěli proměnit i vzhled autobusového nádraží a prostoru před vlakovým nádražím. V příštím roce by se mohlo začít s projektováním těchto veřejných prostor, realizace je v plánu o rok později. Náklady odhaduje město na 15 milionů korun.

"S dalšími detaily akčního plánu budeme veřejnost postupně seznamovat, například prostřednictvím speciálních seminářů. Chceme, aby se do plánování rozvoje Bohumína na dalších pět let zapojilo co nejvíce Bohumíňáků ze všech městských částí,“ dodal Lumír Macura.

Lucie Balcarová
tisková mluvčí

Foto: Lucie Balcarová

Foto popis: Autobusové nádraží v centru Bohumína.


Počet zhlédnutí: 2 443

Zpět

    Městský úřad