10.9.
2024
Odbor školství, kultury a sportu
Odbor školství, kultury a sportu především se orientuje na záležitosti spojené se školstvím, kulturou, sportem a ostatní zájmovou činností občanů.
Vedoucí odboru
Mgr. Pavla Skokanová
- číslo dveří: A210
- telefon: 596 092 246
- e-mail: skokanova.pavla@mubo.cz
Referenti odboru
Petra Gottwaldová
- číslo dveří: A208
- telefon: 596 092 248
- e-mail: gottwaldova.petra@mubo.cz
- zástupce vedoucí odboru školství, kultury a sportu
- ekonomka
- sestavování rozpočtů jednotlivých organizačních celků podle kalkulací, norem a potřeb včetně jejich rozpisů a zajišťování jejich plnění; prověřování a zajišťování účetní správnosti vykazování rozpočtových prostředků; zajišťování realizace rozpočtových změn; příprava rozborů a předrozborů
- příprava ucelených částí rozpočtu; sledování příjmů a výdajů včetně navrhování opatření při jejich neplnění; rozpisy příspěvků a dotací podle stanovených zásad
- metodické vedení příspěvkových organizací města (školských příspěvkových organizací, K3, DDM), spolupráce se společností BOSPOR
- kontrola hospodaření v příspěvkových organizacích v působnosti odboru
- uzavírání dohod o provedení práce a ostatních smluv na úseku školství
- vedení agendy příspěvků na částečnou úhradu neinvestičních nákladů na provoz MŠ a ŠD – školné
Ing. Michal Lorenc
- číslo dveří: A209
- telefon: 596 092 214
- e-mail: lorenc.michal@mubo.cz
- správa budov školských zařízení a neškolských příspěvkových organizací ve městě, zajišťování jejich oprav a udržovacích prací
- zajišťování přípravy investičních akcí, zpracovávání investičních záměrů podle zadání způsobů financování, projektové přípravy apod.; řešení majetkoprávních vztahů podle investičních záměrů a technickoekonomických požadavků; zpracování rozpočtů a plánů nákladů na přípravné, průzkumové a projektové práce
- příprava výběrových řízení investičních akcí
- zajišťování realizace investičních akcí včetně dozorování průběhu realizace investic, výběr a koordinace dodavatelů a jiných účastníků stavby, přebírání prací; příprava, uzavírání a provádění změn smluv o dílo, smluv mandátních apod. dle občanského zákoníku, jejich kontrola a konzultace s právníky; prověřování a zajišťování úplnosti investiční dokumentace a zpracování zápisů protokolů o předání staveb; zajišťování odstraňování nedostatků v průběhu jejich realizace; zabezpečení účetních převodů dokončených staveb na příslušné odbory MěÚ nebo na jiné správce; průběžná kontrola čerpání finančních prostředků z rozpočtu
- uplatňování reklamací staveb v průběhu záruční lhůty a kontrola odstranění vad
- vyhodnocování a zpracovávání zpráv o stavu realizovaných investičních akcí
Lucie Mikulová
- číslo dveří: A208
- telefon: 596 092 272
- e-mail: mikulova.lucie@mubo.cz
- ekonomka
- sestavování rozpočtů jednotlivých organizačních celků podle kalkulací norem, normativů a potřeb včetně jejich rozpisů a zajišťování jejich plnění; prověřování a zajišťování účetní správnosti vykazování rozpočtový prostředků; zajišťování realizace rozpočtových změn
- příprava ucelených částí rozpočtu včetně účelově poskytnutých dotací, sledování příjmů a výdajů včetně navrhování opatření při jejich neplnění; rozpisy dotací podle stanovených zásad
- zpracování rozboru hospodaření za školy a školská zařízení v obvodu působnosti podle závazných osnov včetně zúčtování účelových prostředků a prostředků státního rozpočtu
- spolupráce s odborem školství, mládeže a sportu Moravskoslezského kraje na úseku rozpočtování, financování, účtování a zpracování dat a další dokumentace ze škol a školských zařízení v rozsahu působnost
- kontrola hospodaření příspěvkových organizací v působnosti odboru
Irena Šlachtová
- číslo dveří: A209
- telefon: 596 092 245
- e-mail: slachtova.irena@mubo.cz
- referent kultura, sport a ostatní zájmová činnost
- souhrnné vedení agendy všech příspěvků z rozpočtu města v oblasti sport, kultura, církve, ostatní zájmová činnost včetně aktualizace Zásad pro poskytování ostatních příspěvků z rozpočtu města, tvorby podkladů pro financování a kontroly účelového využití příspěvků; příprava podkladů pro finanční výbor, komisi sportu, komisi kultury a komisi životního prostředí včetně účasti na jednáních; spolupráce se sportovními, kulturními a ostatními zájmovými subjekty a jejich evidence
- členství v komisi sportu, spolupráce s komisí kultury včetně účasti na jednáních těchto komisí; spolupráce s příspěvkovými organizacemi (K3) a Bosporem s.r.o. v oblasti kultury a sportu; členství ve specializovaných týmech a účast na jejich jednáních
- organizační zajištění akcí organizovaných OŠKaS (ankety, turnaje, zájezdy, ceny a odměny do soutěží apod.)
- poradenská a konzultační činnost v dílčích úsecích správy nebo samosprávy včetně vydávání stanovisek; dopravní uzavírky a využití veřejných prostranství v souvislosti s konáním sportovních a kulturních akcí; veřejné hudební produkce – OSA, Intergram apod.
- evidence dětských koutků, hřišť a sportovišť v majetku města; přehledy vytíženosti tělocvičen ve městě
- evidence, ochrana a zajišťování oprav památek, památníků a soch v majetku města
- spolupráce s kronikářkou a dohled nad vedením kroniky města
- uzavírání a kontrola dodržování smluv; evidence smluv za celý odbor
- garant odboru pro internetové stránky města
- vedení agendy korespondence odboru; zajištění zásobování odboru kancelářskými potřebami
- provádění souhrnného výkonu samosprávních činností na úseku inventarizace majetku, a to jak majetku odboru, tak i pronajatého majetku