Město Bohumín

1.8.2014 - Oprava nádraží se opozdí

Zdroj: Karvinský deník
Ročník a číslo: 178
Strana: 1
Autor: Tomáš Januszek

Modernizace trati, včetně nástupišť, nezačne dříve než za dva roky.

Deník sleduje

Karviná – Nová nástupiště, opravený podchod, výtahy umožňující bezbariérový přístup. Tak na toto si lidé cestující z karvinského vlakového nádraží ještě pár let počkají. Přestože se v jednotlivých etapách modernizuje železniční koridor z Bohumína až do Mostů u Jablunkova, úsek Dětmarovice – Karviná – Český Těšín přijde na řadu jako poslední. Přípravy totiž provázejí průtahy, kvůli kterým se zahájení prací stále posunuje. Přestože podle původních předpokladů už příští rok mělo být hotovo. Poté, co v roce 2012 karvinští zastupitelé rozhodli, že se město nebude finančně spolupodílet na vybudování výstupu z podchodu pod vlakovým nádražím v části Staré Město, odvolali se na jaře loňského roku členové občanského sdružení "Střítež – za zdravé životní prostředí" proti tehdy vydanému územnímu rozhodnutí, což administrativní přípravu optimalizace úseku z Dětmarovic do Českého Těšína pozastavilo.

Odvolání, námitky

Kromě námitek ekologů také kvůli nedohodě s vlastníky dotčených pozemků. "Po vydání pravomocného územního rozhodnutí bude s těmito vlastníky zahájeno vyvlastňovací řízení. Po jeho ukončení je možné zažádat o stavební povolení," řekl Deníku Marek Illiaš z tiskového odboru Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) s tím, že ukončení stavebního řízení se předpokládá do konce roku 2015. Stavět by se pak mohlo v letech 2016 – 2018. Dodal však, že uvedené termíny jsou závislé na vydání pravomocného územního rozhodnutí a stavebního povolení, bez dalších podávaných námitek ze strany Občanského sdružení Střítež – za zdravé životní prostředí. Redakce chtěla znát konkrétní námitky k územnímu řízení přímo od zástupců zmiňovaného občanského sdružení, jeho předseda Eduard Siwy však nechtěl záležitost řešit telefonicky.

Pakliže se modernizace kolejového svršku zabezpečovacího zařízení po trati a také nástupišť na karvinském nádraží skutečně za dva roky rozběhne, v plánu je oprava ostrovních nástupišť, jejich zastřešení a modernizace podchodu ve směru části Staré Město. "Podchod bude vyveden za hranici drážního svršku tak, aby se mohl v budoucnu (po dořešení návazných komunikací pro pěší městem) případně vybudovat výstup bez omezení železniční dopravy v rekonstruovaném kolejišti železniční stanice Karviná," píše se v dokumentu, který redakce získala z tiskového odboru SŽDC. Počítá se také s nezbytně nutnou rekonstrukcí prvního nástupiště. Město se nedohodlo na spolufinancování protažení podchodu na Staré Město hned z několika důvodů. Pozemky, po kterých by bylo nutné vést přístupovou trasu k podchodu, nejsou města, a muselo by je vykoupit, a pak také nesouhlasí s výší sumy, kterou za spoluúčast navrhuje SŽDC.



    Městský úřad