Volný čas
Co, kdy, kde ... - Kampaň Vaše dítě, vaše televize, vaše zodpovědnost také v Bohumíně
Kampaň Vaše dítě, vaše televize, vaše zodpovědnost také v Bohumíně (TIK - Televizní inf. kanál)
So 17.9.2011 - Pá 23.9.2011, po zprávách v 7:00, 10:00, 12:00, 15:00, 17:00, 18:30 a 22:00 hodin
Půlnoc, Oslava a Metro jsou názvy tří osvětových spotů kampaně „Vaše dítě, vaše televize, vaše zodpovědnost“. Od září se objevují na obrazovce celostátních televizí. Od 17. září se k nim připojí také Televizní informační kanál Bohumín, který spoty zařadí do vysílání. Iniciátorem kampaně je Rada pro rozhlasové a televizní vysílání ČR. Jejím smyslem jeposílení rodičovské zodpovědnosti za to, nač se děti dívají v televizi.
Bohumínská televize nasadí půlminutové osvětové spoty od soboty 17. září. Televize vysílá v týdenních blocích, krátké snímky proto budou mít premiéru o sobotách 17. září, 24. září a 1. října. V dalších týdnech je televize uvede v repríze, práva na odvysílání má do konce roku 2011. Spoty se objeví vždy po pořadu Zpravodajství. Televizní informační kanál Bohumín se takto připojuje s celostátním televizím Nova, Prima, Barrandov a Česká televize, které spoty rovněž vysílají.
„Není to poprvé, kdy se dobrovolně připojujeme k osvětovým kampaním. Vysíláme například spot věnovaný ochraně obyvatel a také seriál na téma bezpečnost cyklistů. V minulosti jsme rovněž mediálně podporovali kampaně zaměřené na třídění odpadů,“ uvedl Marek Spáčil ze studia TV Marko, servisní organizace bohumínské televize.
Kampaň„Vaše dítě, vaše televize, vaše zodpovědnost“ je součástí dlouhodobé snahy Rady zvyšovat úroveň mediální gramotnosti v České republice. Spoty vznikly za podpory evropského fondu Phare v roce 2007 v Rumunsku. Byly reakcí tamní vysílací Rady na alarmující výsledky sociálních průzkumů, podle nichž rumunské děti tráví více času před televizí, než ve škole, a to většinou bez rodičovského dohledu.
Situace v České republice není v tomto směru o mnoho lepší. Podle sociologických výzkumů z posledních let má téměř polovina českých dětí ve věku 4 až 14 let televizor ve svém pokoji, a každý druhý rodič přiznává, že se nezajímá o to, jaké pořady jeho dítě v televizi sleduje. Vliv televize dnes zasahuje ve velké míře prakticky celou populaci, ovlivňuje lidskou psychiku a sociální chování, přičemž právě dětský divák je mimořádně náchylný ke kopírování negativních vzorců chování.
„Rada se proto rozhodla zakoupit vysílací práva na rumunské spoty, textově je adaptovala na české prostředí a díky vstřícnému přístupu provozovatelů televizního vysílání má možnost oslovit nejširší diváckou veřejnost sdělením, že nakonec je to vždy rodič, který drží v ruce televizní ovladač. Přesněji řečeno - měl by být!,“ řekla Kateřina Kalistová, předsedkyně české Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.
Redakce zpravodajství
Televizní informační kanál Bohumín
Pořadatel: | Televizní informační kanál Bohumín |
---|---|
Web: | www.tik.tvmarko.cz |
E-mail: | tik@mubo.cz |
Telefon: | 553 810 105, 553 810 106 |
