Město Bohumín

11.8.
2022

6 - Konečná stanice Nový Bohumín nádraží

Parní motorový vůz městské tramvaje číslo 1 v koncové stanici před nádražní budovou v Bohumíně v prvních letech provozu. Zpočátku provozu měla Městská parní tramvaj Bohumín k dispozici dva parní vozy, dva otevřené a dva uzavřené dvounápravové vlečné vozy. 

 

Pohled z prvního patra nádražní budovy do přilehlé Nádražní ulice na projíždějící soupravu parní tramvaje tvořenou parním motorovým vozem a uzavřeným dvounápravovým vlečným vozem dodaným počátkem roku 1903 ještě pro koňskou dráhu.  

 

Čilý dopravní ruch před bohumínským nádražím kolem roku 1930. Vpravo vlak Slezských zemských drah do Ostravy sestavený z motorového vozu ze série 15 – 18 a čtyřnápravového vlečného vozu, vlevo motorový vůz číslo 2 Městské elektrické dráhy Bohumín připravený k odjezdu do Bohumína města.

 

Píše se rok 1965. U tramvajové výpravny před bohumínským nádražím je připraven k odjezdu do Hrušova na lince číslo 13 motorový vůz číslo 421 a do Starého Bohumína na lince číslo 14 vůz číslo 405. První z nich pocházel z trati Ostrava – Karviná, druhý byl původně vozem Slezských zemských drah.  

 

Konečná úzkorozchodných tramvají před bohumínským nádražím v prosinci roku 1967. Na levé koleji vidíme motorový vůz 425 na lince číslo 19 do Starého Bohumína, za ním stojí zatím bez cestujících „sedan“ zajišťující výměnu vozu číslo 433 linky 18, který právě přijel z Hrušova na pravou kolej.

 

Tento snímek ze září 1972 dokládá méně běžné vypravování nejstarších motorových vozů také na linku 18. Právě motorové vozy číslo 421 a 424 spolu s vozem 425 byly nejdéle provozovanými tramvajemi v celé existenci úzkorozchodných drah na Ostravsku. Místní dráze Ostrava – Karviná je dodala Kopřivnická vozovka v roce 1909, zrušeny a posléze zlikvidovány byly v Bohumíně po 64 letech služby v roce 1973.   

 

V neděli 30. října 1973 se před výpravnou v Bohumíně konalo slavnostní rozloučení s tramvajovou dopravou. V 10:05 hodin byla pro všechny zájemce vypravena do Hrušova slavnostně vyzdobená kapacitní souprava ve složení motorový vůz číslo 432, vlečný 486 a motorový 425.

 

Plán původního uspořádání kolejí v přednádražním prostoru v Bohumíně z roku 1914. Trolejí opatřená část kolejiště patřila Slezských zemským drahám, zbývající koleje městské parní tramvaji Bohumín.

 

Další zastávka

 

Fotogalerie


Počet zhlédnutí: 2 150

Zpět

    Městský úřad