5. Přednádraží a ocelová lávka

2.10.2024

Největší část přednádražního prostoru začalo město přebudovávat v moderní dopravní terminál v roce 2020. Práce za 40 milionů korun byly dokončeny v prosinci následujícího roku.


Zahájení prací v roce 2020. 

 

Obyvatelé města i cestující dostali na Vánoce roku 2021 dar v podobě nové okružní křižovatky, nových míst pro krátkodobé parkování, cykloboxů, jednotného mobiliáře v jednoduchém designu a dalších moderních prvků, které odrážejí důležitost bohumínské stanice coby významného železničního uzlu.

Moderní terminál dostali Bohumíňáci jako dárek k Vánocům roku 2021.

 

Atraktivní podobu prostoru přednádraží i po této první fázi rekonstrukce narušovalo 800 metrů čtverečních nacházejících se v blízkosti ocelové lávky pro pěší. Město se v roce 2023 dohodlo s majitelem pozemku, společností České dráhy, na odkupu plochy za 250 tisíc korun a záhy připravilo i její přestavbu.

Neopravená část přednádraží u lávky nadále narušovala vzhled moderního dopravního terminálu.

 

Pozemek u lávky pro pěší se v létě roku 2024 po několika měsících intenzivních prací proměnil v moderní veřejný prostor doplněný o historické prvky. Lidé si při průchodu prostranstvím mohou připomenout všechny významné železniční trasy křižující Bohumín. Jejich názvy jsou zaznačeny na betonových lavičkách, jejichž podoba má evokovat železniční vagóny. V kamenné ploše se vyjímají mosazné tabulky s odkazy na historické milníky bohumínské železnice. Dominantou prostranství je historické mechanické návěstidlo, které bylo symbolicky nastaveno do polohy „stůj“. Lidé se mohou v místě zastavit a na elektronickém infokiosku si přečíst něco k historii železnice a míst s ní spojených.

Pozemek se po několika měsících prací proměnil v moderní veřejný prostor s historickými prvky.

 

Právě v bezprostřední blízkosti opravené části přednádraží se nachází ocelová lávka pro pěší, která je od roku 2009 památkově chráněna. Lávka zkracuje cestu pěším například do areálu firmy Bochemie či na sídliště v Záblatí v ulici Tovární.

Ocelová lávka pro pěší je od roku 2009 památkově chráněna.

 

Kromě zkrácení cesty nabízí 170 metrů dlouhá lávka možnost pozorovat z nadhledu železniční provoz ve stanici a užít si částečný výhled na město.

Výhled na provoz ve stanici.

 

Ocelová lávka se skládá ze tří částí. Její nejstarší část pochází z roku 1870. V letech 1901 a 1902 byla za celní budovou ve středu kolejiště prodloužena lávkou k Lidické ulici. V roce 2004 byla snesena celní budova a obě části spojeny středním spojovacím dílem.


Lávka zkracuje cestu pěším například do areálu firmy Bochemie či na sídliště v Záblatí v ulici Tovární.

 

Kam dále?


Počet zhlédnutí: 1 703

Zpět

Moravskoslezský kraj
Těšínské Slezsko
Místní akční skupina bohumínsko

Úřední hodiny

Úřední hodiny pro veřejnost

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00

Podatelna a informační centrum

Po: 7:00 - 17:00
Út: 7:00 - 14:00
St: 7:00 - 17:00
Čt: 7:00 - 14:00
Pá: 7:00 - 13:00

Hlavní pokladna

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:30
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:30
Pá: 8:00 - 11:30

Budova A, číslo dveří A221 (2. NP)
596 092 274

Pokladna - odbor správy domů

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:00
Pá: 8:00 - 11:00

Budova B, číslo dveří B204 (2. NP)
596 092 261

24 °C