close google translator menu
Dnes je Neděle 18.11., svátek má Romana.
Dnes má svátek Romana. Gratulujeme :)

Osobnosti narozené dnes:


  • Eva Hučková (*1988) - Slovenská sjezdová lyžařka
  • Kim Wilde (*1960) - Britská zpěvačka
  • Klaus Hildebrand (*1941) - Německý historik
  • Vilém Hrubý (*1912, +23.9.1965) - Český archeolog
  • Gustav Nezval (*1907, +17.9.1998) - Český divadelní a filmový herec
  • Klaus Mann (*1906, +21.5.1949) - Německý spisovatel
  • Felice Bauerová (*1887, +15.10.1960) - Přítelkyně a snoubenka Franza Kafky
  • Arthur Cecil Pigou (*1877, +7.3.1959) - Britský ekonom
  • Mikoláš Aleš (*1852, +10.7.1913) - Český malíř a ilustrátor
  • Eliška Krásnohorská (*1847, +26.11.1926) - Česká spisovatelka
Změnit velikost textu: A- |  A |  A+

Antošovická lávka

V místech, kde dnes stojí Antošovická lávka, původně fungoval po dlouhá desetiletí převoz. Posledním převozníkem, který v těchto místech za příznivého počasí převážel školáky a studenty za roční poplatek 20 korun a dospělé za 50 korun, byl Osvald Herian z Antošovic. Jednorázový převoz přes řeku stál 1 korunu.

Když padlo v roce 1947 rozhodnutí o tom, že v jeho blízkosti bude přes řeku Odru vystavěna nosná železná konstrukce pro plynové potrubí, byla na základě požadavků místních občanů konstrukce tohoto potrubí navržena tak, aby nad ní vznikla lávka pro pěší. Umístění plynovodu bylo zrušeno a z bezpečnostních důvodů přeloženo o sto metrů dál po proudu až v roce 1985.

Veškeré přípravné práce, stavbu lešení a pomocného dřevěného mostu, nabíjení pilotů a betonáž patek, prováděla skupina dělníků pod vedením Aloise Herinana z Antošovic. Samotnou stavbu pak provedly Inženýrské stavby v Ostravě. Brigádnicky navršený val, který nahradil původní tzv. antošovické schodiště, vznikl až počátkem sedmdesátých let 20. století.

Poprvé byla tato lávka vážněji poškozena při povodni v roce 1966, kdy náklady na její opravu tehdy dosáhly 94 tisíc korun. Podruhé byla ocelová konstrukce lávky narušena při povodni v roce 1985. S opravou se však tentokrát poněkud otálelo, neboť tehdejší vlastník město Ostrava se lávky vzdalo s tím, že ve skutečnosti leží v katastru města Bohumína. Teprve po delších rozepřích bylo vlastnictví lávky skutečně přiřknuto Bohumínu. V roce 1993 provedlo město potřebné opravy. Zesílila se celá konstrukce, namontovala se bezpečnostní síta po okrajích lávky, zhotovil se nový ledolam a položily se desky napříč lávkou, čímž se zvýšila její bezpečnost. Při povodních v roce 1997 však větší část lávky strhla ke svému levému břehu rozvodněná řeka Odra a v červenci 1998 musela být lávka zcela demontována.

Současná Antošovická lávka byla slavnostně za účasti zástupců všech okolních měst a obcí otevřena a předána k užívání v létě roku 2000, vede přes ni cyklotrasa č. 6109, místní cyklistická trasa C a zelená turistická značka.


  Vytisknout Vytisknout
  Zpět Zpět
  Nahoru Nahoru

Publikováno / aktualizováno: 15.7.2012
Počet zhlédnutí: 10 085

Antošovická lávka (15.7.2012)

Antošovická lávka - zvětšit fotografii
Antošovická lávka - zvětšit fotografii
Antošovická lávka - zvětšit fotografii
Antošovická lávka - zvětšit fotografii
Antošovická lávka - zvětšit fotografii
Antošovická lávka - zvětšit fotografii
Antošovická lávka - zvětšit fotografii
Antošovická lávka - zvětšit fotografii
Antošovická lávka - zvětšit fotografii
Antošovická lávka - zvětšit fotografii
Antošovická lávka - zvětšit fotografii
Antošovická lávka - zvětšit fotografii
Antošovická lávka - zvětšit fotografii
Antošovická lávka - zvětšit fotografii
Antošovická lávka - zvětšit fotografii
Antošovická lávka - zvětšit fotografii
Antošovická lávka - zvětšit fotografii
Antošovická lávka - zvětšit fotografii
 
Naposledy aktualizované
Vygenerováno za 0.28 sekund