Město Bohumín

16.2.
2012

Dýcháme to, čím topíme aneb o lokálních topeništích v Bohumíně

BOHUMÍN - Jeden kotel na spalování tuhého paliva vyprodukuje každoročně podle kvality kotle zhruba 200 kilogramů prachu. Spalování odpadků v kotlích rodinných domů se na celkovém množství emisí v Moravskoslezském kraji podílí dokonce z bezmála jedné třetiny. Proč je důležité topit správně a kvalitním palivem je tématem informační kampaně, která v těchto dnech cílí na obyvatele a hlavně domkaře v Moravskoslezském kraji. Do Bohumína kampaň nazvaná „Dýcháme to, čím topíme“ zavítá ve středu 22. února.

Týden za čisté ovzduší proběhne na náměstích v Třinci, Karviné, Bohumíně a Českém Těšíně. Do Bohumína kampaň zavítá 22. února, kdy zakotví na náměstí T. G. Masaryka a odpoledne pak v Salonu Maryška. „Od 9 do 15 hodin budeme na náměstí lidem názorně ukazovat, co je špatné a co správné spalování a čím doma ve svém kotli topit tak, abychom nezatěžovali životní prostředí. Budeme zde mít pravý kotel na spalování a na něm odborníci z ostravské Vysoké školy báňské - Technické univerzity demonstrují procesy spalování. Zveme širokou veřejnost, aby se přišla podívat, zeptat či poradit,“ říká za pořadatele Pavel Kadlec z občanského sdružení Kristián.

Na náměstí bude k vidění rovněž pojízdná výstava zaměřená na spalování odpadků a problematiku lokálních topenišť. Pořadatelé slibují i soutěže o ceny. Osvětová akce vyvrcholí v 15:30 hodin besedou v Salonu Maryška se zástupci města, Moravskoslezského kraje a Ministerstva životního prostředí České republiky.

Lidé by si měli uvědomit, že tím, čím topí, také výrazně ovlivňují naše životní prostředí. A než začneme kritizovat vše kolem sebe, měli bychom se taky podívat na vlastní příspěvek ke kvalitě ovzduší. O tom by měla být kampaň, která se jistě týká i občanů Bohumína,“ uvedl místostarosta města Lumír Macura.

Informační kampaň Ministerstva životního prostředí je hrazena z Operačního programu Životní prostředí, který je spolufinancován z Fondu soudržnosti a Evropského fondu pro regionální rozvoj.

TIP: Propagační spot k akci.

Lukáš Kania


Počet zhlédnutí: 2 711

Zpět

    Městský úřad