Město Bohumín

21.5.
2013

Město nové logo nehledá, zařádil elektronický šotek

BOHUMÍN NOVÉ LOGO ZNOVU NEHLEDÁ! ZAŘÁDIL ELEKTRONICKÝ ŠOTEK A ROZESLAL ROK STAROU ZPRÁVU. MĚSTO UŽ LOGO VYBRALO  A POUŽÍVÁ JEJ. VŠEM UŽIVATELŮM E-INFA SE PROTO OMLOUVÁME ZA MYSTIFIKACI. DĚKUJEME ZA POCHOPENÍ.

22. 5. 2013

Pomozte městu vybrat nové logo

BOHUMÍN - Soutěž o nové logo a logotyp, které by město využívalo k propagaci Bohumína, vyhlásili letos v březnu zdejší radní. V průběhu dvou měsíců dorazilo na radnici neuvěřitelných 165 návrhů od 75 lidí z různých koutů celé republiky. Návrhy na loga zasílali jak jednotlivci, tak grafická studia.

Pětičlenná hodnotící komise z nich vybrala deset nejlepších (složení komise: Dagmar Fialová - šéfredaktorka městských novin Oko, Lukáš Kania - redaktor a moderátor, Milan Pěgřim – grafik, fotograf a majitel grafické agentury in-PRESS cz v Havířově; Kamila Smigová - zastupitelka Bohumína, předsedkyně komise kultury; Lucie Balcarová - tisková mluvčí Bohumína). U některých návrhů by se odborné porotě zamlouvalo logo v jiné barevné kombinaci. Proto je možné, že se barevnost vítězného loga může ve finále po dohodě s autorem ještě změnit.

A teď jste na řadě vy. Až do půlnoci 23. června můžete hlasovat v anketě na titulní stránce města pro logo, které vás osloví nejvíce. U každého návrhu najdete i autorovu filozofii navrženého loga.

K internetovému hlasování v samotném finále přihlédne i hodnotící komise, která po skončení ankety o nové logo sestaví výsledné pořadí návrhů. V červenci pak o vítězném návrhu rozhodnou radní. Výsledky soutěže radnice zveřejní na webu města i v městských médiích. Na autora vítězného loga čeká odměna ve výši 30 tisíc korun.

Už pár hodin po spuštění ankety o nové logo Bohumína se bohužel někdo pokusil o podvodné přičítání hlasů. „Obvykle v našich internetových anketách, které na webu visí zhruba tři týdny, hlasuje několik set lidí. U této ankety to bylo několik set hlasů za pár hodin a později dokonce několik tisíc. Bylo proto jasné, že něco není v pořádku. Někdo vložil odkaz, který dával hlas logu číslo osm, na různé internetové stránky. Z odkazu nebylo zřejmé, co přesně se pod ním skrývá, a když na něj uživatelé klikli, automaticky se přičetl hlas pro logo číslo osm. Okamžitě jsme proto přijali taková technická opatření, aby byla anketa proti takovým útokům ještě odolnější,“ uvedl správce informačních technologií Jiří Rozsypal.

Bohužel se kvůli tomuto útoku muselo hlasování o nové logo v sobotu v podvečer 25. května restartovat. Ti, kteří hlasovali před tímto restartem, se do ankety mohou zapojit znovu, web Bohumína jim to dovolí. Nově teď je celkový počet hlasujících skrytý, objevují se jen procenta. „Je to jeden ze způsobů ochrany před případnými útočníky. Na první pohled totiž není jasné, zda jsou ve svých pokusech o zkreslení výsledků ankety úspěšní a my máme čas jejich podvod odhalit,“ doplnil Jiří Rozsypal.

„K podvodnému získávání hlasů není sebemenší důvod. Výsledek ankety bude sloužit jen jako podpůrné stanovisko pro porotu. Ta po ukončení internetového hlasování sestaví pořadí návrhů a o vítězi nakonec rozhodnou bohumínští radní,“ uzavřela Miroslava Šmídová, vedoucí organizačního odboru bohumínské radnice.

Lucie Balcarová
tisková mluvčí

 

Logo č. 1

Tento návrh v sobě spojuje typické tradiční i moderní prvky charakterizující město Bohumín. Jde především o unikátní polohu města jako významné křižovatky na soutoku 2 řek (středová část loga). V celkovém pojetí logo svým kruhovitým tvarem evokuje železniční kolo reprezentující bohatou historii města v tomto oboru, ale také jako prostor k životu a místo k setkání (do kruhu směrující šipky). Barvy reprezentující výše zmíněné charakteristiky města – řeka (modrá), železnice (žlutá), dynamicky rozvoj města (červená).

 

 

Logo č. 2

 

Logo je tvořeno 7 barevnými ovály, které představují 7 částí města a symbolizují soutok dvou řek, rybníky, louky, lesy a průmysl. Zároveň tvoří pomyslný oblouk brány do Slezska. Spolu s jednoduchým fontem tvoří součást logotypu. Šedá barva a jednoduchý typ písma navozují atmosféru konfrontace přírody a průmyslu.

 

 

Logo č. 3

Návrh loga symbolizuje průnik dvou obchodních cest, na kterých bylo město Bohumín založeno. Jedná se o stylizovanou křižovatku s názorným barevným protnutím. Barevnost značky vychází rovněž z obchodní křižovatky. Světlešedá barva značí sůl a tmavě oranžová jantar. Typografie je zvolena dle grafické značky tak, aby ji vhodně naplnila. Značka je typograficky přizpůsobena tak, aby jí bylo možné aplikovat na různé tiskoviny a reklamní předměty. Lze podle ní jednoduše připravit celý jednotný vizuální styl.

 

 

Logo č. 4

Dva modré půlkruhy proti sobě znázorňují vody, jako odraz na Olši a Odru, které se na území města slévají. Červený pruh je symbolem města, jako regionálního centra, jako křižovatky, neboť z něj vycházející rovnoběžky připomínají, že Bohumín je významným železničním uzlem. Proto i celková skladba loga symbolizuje železnici.

 

 

Logo č. 5

Bohumín ležící na komunikačním uzlu. Barvy příroda zelená, město, průmysl černá.

 

 

Logo č. 6

Bohumín, jedinečné město na samém východě České republiky. Město rozmanité, plné zeleně a vodních toků, nad kterými vždy vyjde slunce. Ano, právě slunce je hlavním motivem mého návrhu. Slunce vychází na východě, tak proč ne právě v Bohumíně? Návštěvníci vstupují do pomyslné Moravskoslezské brány a nad nimi se rozzáří slunce, takový dojem město zanechá. Je to i věc symbolická, přes všechny útrapy a nesnáze zažité v dějinách, vždy nad Bohumínem vyšlo slunce. K slunci patří také úsměv a ten je symbolicky vyjádřený zlatým půlobloukem. Vše je potom vyvedeno v barvách města, které dohromady působí dostatečně optimisticky, reprezentativně a zároveň zanechávají v příjemci pocit hrdosti.

  

 

Logo č. 7

Bohumín jako křižovatka, Bohumín jako obchodní cesta. Město, které je protkáno dvěma řekami, město, které je důležitým železničním uzlem. A hlavně, od svého vzniku je to město, které je místem setkávání nejen díky své strategické poloze. Ať už se jednalo o setkání přátelská, nebo například obchodní nebo zde byl sváděn boj o panství, Bohumín si vždy zachoval svou tvář. Jako veškerý vývoj v dějinách lidstva mají ji jednotlivé události v historii svůj začátek a konec. To symbolizuje písmeno „O“. Z něj vedou čtyři cesty. Modrá, vodní, je vyjádřením soutoku Odry a Olše,  modrá rovněž představuje jednu z barev v městském znaku. I červená je jednou z barev z městského znaku, současně je ovšem historickým zápisem dějin města, které se někdy neobešly bez prolité krve. V červené se ovšem najdou i obyvatelé města, přímí lidé připraveni postavit se za svou věc. Zelená je symbolem krásné fauny a flóry, která se ve městě a kolem něj nachází, nejlépe tak vyjadřuje fakt, že se město stává oblíbeným místem pro milovníky přírody. A žlutá? Slunce, které v Bohumíně na východě země vychází, málokdy ale zapadá.

 

 

Logo č. 8

Červené B jako srdce s lístkem značí vše, co by moderní město mělo nabízet. Srdce jako život (město pro nový život), znamená lidskost, zdraví, zrození. Lístek na srdci zase vyznačuje růst, rozvoj, omlazování, přírodu. Vše je doplněno psaným fontem, vyzařující pohodu.

 

 

Logo č. 9

Zde jsem do logotypu umístil symbol mostu, který je v Bohumíně nový a moderní. Most je nad názvem Bohumína a má zmenšující se perspektivu do dálí. Můžeme pod tím si i představit třeba jak dálnici, tak třeba obrysy zimního stadionu a aquacentra. Pod mostem vidíme název města Bohumín a to modře. Pod názvem také vidíme modrou vlnu, která znázorňuje řeku Odru a její meandry. V logu je soutok řek Odry a Olše. Červená barva písmene O vychází z barevného znaku města a charakterizuje třeba historické budovy radnice, kostela a školy v centru Bohumíně.

 

 

Logo č. 10

Logotyp stylizuje křížící se dopravní tepny, které vedou do SRDCE, jako symbolu Sympatie, Radosti, Dobroty, Cudnosti a Energie. Barvy v logotypu jsou shodné s barvami ze stávajícího erbu města. Písmo je přesně konstruováno, působí technicky a přesto měkce.

 

 



Související články

Vytvoření loga a logotypu města Bohumína 5.9.2013

Vytvoření loga a logotypu města Bohumína

Předmětem jednokolové soutěže je vytvoření jednotného vizuálního stylu města Bohumína, jehož základem bude logo a logotyp města. Logo bude sestávat z grafického symbolu.
Bohumín hledá nové logo, dorazilo 165 návrhů 27.5.2013

Bohumín hledá nové logo, dorazilo 165 návrhů

Soutěž o nové logo a logotyp, které by město využívalo k propagaci Bohumína, vyhlásili letos v březnu zdejší radní. V průběhu dvou měsíců dorazilo na radnici neuvěřitelných 165 návrhů od 75 lidí z různých koutů celé republiky.
Bohumín hledá nové logo k propagaci 13.3.2013

Bohumín hledá nové logo k propagaci

Soutěž o nové logo a logotyp, které by radnice využívala k propagaci Bohumína, vyhlásili v těchto dnech zdejší radní. Autora vítězného loga čeká odměna ve výši 30 tisíc korun. Své návrhy mohou lidé zasílat až do poloviny května.
Počet zhlédnutí: 21 102

Zpět

    Městský úřad