Zpravodajství
Rozhovor se starostou Bohumína Petrem Víchou na téma elektronické úřadování
8.3.2013

pátek, 8. března 2013
redakce: VEŘEJNÁ SPRÁVA
redaktor: Ivana Jungová
Tiskový dotaz:
Vážený pane starosto, vzhledem k nadcházející konferenci ISSS jsme se rozhodli připravit anketu se starosty na téma elektronických služeb.Prosím tedy o zodpovězení následující otázky: Jak vnímátepojem elektronického úřadování? Které elektronické služby občanům nabízíte, s jakým úspěchem a budete tuto nabídku v dohledné době rozšiřovat?
Tisková odpověď:
„Při pojmu elektronické úřadování s nostalgií vzpomínám na rok 1991, kdy jsem na úřad nastoupil. Tehdy jsme kupovali na radnici první počítač, fungovala jedna kopírka a vše se zvládalo. Dnes když vypne proud, lidé nemohou pracovat a to je nás třikrát více. Je-li to pozitivní vývoj, nechť si odpoví každý sám. Technika za těch dvaadvacet let neuvěřitelně pokročila a my se snažíme jít s dobou. Městský rozhlas nahradila elektronická služba E-info, pomocí které naše obyvatele informujeme maily či smskami o novinkách ve městě, haváriích, odstávkách nebo kvalitě ovzduší. Momentálně je v ní zaregistrováno přes 2000 lidí a služba nabízí k výběru z 52 kategorií. Od loňského roku jsme spustili mapový portál města (mapy.mesto-bohumin.cz), který je obdobou portálu mapy.cz. Zájemci v něm najdou katastrální mapy, letecké snímky nebo mapu čísel popisných. Novinkou letošního roku je elektronické hlášení závad a problémů ve městě, kdy lidé pomocí chytrých telefonů či prostřednictvím e-mailu mohou nahlásit nesvítící lampu, černou skládku, výtluk či spadlý strom. Veškeré elektronické služby neustále vylepšujeme a vyvíjíme také podle podnětů našich obyvatel. Letos na jaře chystáme spustit na našem webu testovací provoz on-line rezervačního systému u agend občanských či cestovních průkazů nebo Czech pointu. Lidé si tak budou moci zamluvit den a hodinu, kdy si na úřad chtějí vyřídit novou občanku či pas,“ uvedl starosta Bohumína Petr Vícha.
Lucie Balcarová
tisková mluvčí
Foto: Pavel Čempěl