Město Bohumín

28.2.
2008

Počty úředníků a služby městského úřadu

pondělí, 25. února 2008

redakce: KARVINSKÝ DENÍK
redaktor: Nikola Klimšová

Tiskový dotaz:

Kolik máte úředníků na úřadě města?
Roste u vás počet úředníků, nebo se propouštějí?
Změnily se služby za poslední dobu na úřadě? (otvírací hodiny, ochota, apod.)
Zda to nějak dopadá na občany? (lepší, horší služby apod.)



Tisková odpověď:

V současné době pracuje na bohumínské radnici 131 lidí, schválený počet zaměstnanců radou města je však 133 zaměstnanců. Protože v Bohumíně na radnici pravidelně vyhodnocují vytíženost a efektivitu úředníků, je teď počet úředníků nižší a to 131 lidí. Důvodem je fakt, že na konci roku odešel do důchodu jeden zaměstnanec právního odboru. „Přerozdělili jsme náplně činností a zkoušíme zvládnout příslušnou agendu bez toho, že bychom museli přijímat nového zaměstnance. Stejně jsme tak řešili situaci na živnostenském odboru, kde odešla pracovnice na mateřskou dovolenou. Přerozdělením činností jsme zatím počet zaměstnanců nedoplnili,“ řekla tajemnice bohumínského městského úřadu Dagmar Fialová.

Počet zaměstnanců radnice se odvíjí od jednotlivých činností. Ty vedení města sleduje a vyhodnocuje. V loňském roce tak došlo poprvé od reformy veřejné správy v roce 2003 k nárůstu úředníků na radnici. Město přijalo jednu úřednici navíc na vodoprávní úřad kvůli zvýšenému náporu činností v souvislosti s problematikou odpadních vod. Další člověk přibyl na radnici kvůli získávání dotací a další pak na investičním odboru kvůli enormnímu nárůstu investic.

Služby radnice a úřadu se snažíme vylepšovat tak, abychom vyšli vstříc co nejvíce našim klientům a občanům. Spokojenost s úrovní služeb úřadu zkoumáme prostřednictvím speciálního dotazníku, zaměřeného na úroveň služeb radnice, který je lidem k dispozici volně na chodbách úřadu. Lidé zde anonymně vyplňují a známkují jako ve škole, jak byli s úředníky a službami spokojeni. „Těší nás, že v dotazníku převládají jedničky, dvojky, občas se vyskytne trojka, ale nechybí ani pochvaly. Z výsledků se dá také vyčíst, kdy byl některý klient nespokojen a to především u požadavků na finanční příspěvky ze sociálního odboru. V dotazníku se zajímáme také, jak hodnotí lidé čekací dobu, kvalitu poradenství a přístup a vlídnost úředníků. Snažíme se i o to, abychom klientovi vyšli vstříc i mimo úřední hodiny,“ uvedla tajemnice Dagmar Fialová.

Navíc město kvůli lepší komunikaci a dostupnosti pro klienty převzalo od své městské společnosti BM servis celou správu městských bytů i se zaměstnanci. Ti se přestěhovali do budovy radnice a tím se zlepšila jak dostupnost těchto služeb pro občany, tak i komunikace v rámci úřadu. Postupně rozšiřujeme také elektronickou službu E-info, v níž zdarma rozesíláme informace e-maily i SMSkami občanům. Nově jsme začali zveřejňovat informace o termínech vyzvednutí občanských průkazů či cestovních pasů. Máme speciální internetovou rubriku Ptejte se, v níž se lidé mohou zeptat na cokoli, co je zajímá či trápí, rubriku týdně využívá několik lidí. Denně do ní dostáváme dotazy, na něž postupně odpovídáme buď přímo na internetu, anebo zasíláme přímo tazateli odpověď na jeho mail. Od nového roku navíc nově nabízíme bez navýšení počtu zaměstnanců hned na třech místech radničních budov služby Czech Point.

Lucie Balcarová
tisková mluvčí

Foto: Lucie Balcarová


Počet zhlédnutí: 9 964

Zpět

    Městský úřad