Město Bohumín

18.3.
2008

Výstavba skřečoňského mostu

pondělí, 17. března 2008

redakce: KARVINSKÝ DENÍK
redaktor: Nikola Klimšová

Tiskový dotaz:

Už je dostavěný kruhový objezd u Billy, popřípadě kdy bude hotov?
Jaké dopravní omezení bude ve městě kvůli novému mostu?
Od kdy do kdy budou trvat omezení?
Budou kvůli stavbě mostu nějaká problémová místa?
Měli jste ohledně stavby mostu nějaké negativní reakce z řad občanů (petice, protesty)? Jaké?


Tisková odpověď:

Nový silniční most, který spojí městskou část Skřečoň a centrum Bohumína, by mohl začít vyrůstat už letos na podzim. Nový, zhruba sto metrů dlouhý kolos za 80 milionů korun, vznikne souběžně s dálničním přivaděčem. Objekt tak nahradí stávající skřečoňský most. Před výstavbou nového mostu vznikne pod mostem zcela nový kruhový objezd. Až bude hotov, dojde k výstavbě samotného mostu. Výstavba mostu potrvá déle než rok.

Nový most vytvoří unikátní zavěšená konstrukce ze čtyř mohutných pylonů a moderního systému ocelových prutů vážící 650 tun. Nový most nabídne lepší dopravní řešení a přímé napojení na dálnici D 47, protože jeho nedílnou součástí je dálniční přivaděč. Investorem pro výstavbu mostu je Ředitelství silnic a dálnic. S výstavbou by se mohlo začít už letos na podzim. Pokud se s výstavbou začne už letos, první automobily by se mohly na novém mostě objevit už na přelomu let 2009 a 2010.

Nejprve se začne se stavbou kruhového objezdu, který vznikne před nájezdem na samotný most na ulici I. Máje, a přeložkou Lidické ulice. Výstavba kruhového objezdu potrvá zhruba 4 až 5 měsíců. Protože se jedná o jeden ze dvou mostů, který kvůli protínající železniční trati spojuje městskou část Skřečoň s centrem města, vyžádá si stavba dočasné objízdné trasy. Městu se však podařilo vyjednat, aby dopravní zatížení především tranzitní dopravou bylo co nejmenší.

Osobní automobily, autobusy a nákladní automobily do 3,5 tun budou moci jezdit po celou dobu výstavby přes stanoviště, tedy jako dosud po ulici I. máje, ale nenajedou na skřečoňský most, ale po ulici Lidické, která vede průmyslovou oblastí, se dostanou k železárenskému mostu a do centra města. Veškerá kamionová doprava nad 3,5 tuny ve směru od Karviné do Bohumína bude jezdit po části ulice I. máje a Opletalově ulici. Městu se však podařilo vyjednat, že jen po dobu výstavby kruhového objezdu, tedy jen čtyři až pět měsíců a jen v jednom směru od Karviné do Bohumína. Ve směru z Bohumína do Karviné, budou moci kamiony projíždět přes staveniště. I touto cestou chce město ulehčit lidem bydlícím na Opletalově ulici. Po výstavbě kruhového objezdu pak objížďka přes Opletalovu ulici skončí a díky kruhové křižovatce už bude možné, aby kamiony jezdily opět po ulici I. máje a přes nový kruhový objezd po ulici Lidické. Co se týče pěších a cyklistů, tak ti budou mít po celou dobu výstavby mostu k dispozici náhradní lávku pro pěší.

Před výstavbou skřečoňského mostu se již městu podařilo vyjednat i zrealizovat některá opatření, která dopravu při stavbě tohoto mostu velmi usnadní.

1) Došlo k opravě Opletalovy ulice za 5,9 milionu korun, po níž povede objízdná trasa pro kamiony.

2) Už stojí a funguje (zbývá jen položit konečný asfaltový povrch) historicky první kruhový objezd v centru Bohumína pod železárenským mostem u supermarketu Billa. O jeho vybudování město velmi dlouho usilovalo a jednalo s majitelem komunikace Moravskoslezským krajem. Při objízdné trase se do míst této křižovatky přesune totiž i veškerá doprava od Karviné a kdyby zde kruhový objezd nevznikl, situace by se zde velmi zkomplikovalo. I teď už patří tato křižovatka k nejfrekventovanějším místům v Bohumíně a bylo problematické přejít či ve špičce vyjet z vedlejší silnice. Křižovatkou projíždí autobusy i kamiony, které míří přes železárenský most do zdejších průmyslových podniků. Od jedné do třetí hodiny odpoledne, když se lidé vracejí z práce a z místních podniků, nastává dopravní kolaps. Křižovatka proto kruhový objezd už nutně potřebovala a Bohumínští na jeho realizaci už dlouho čekali.

3) Na křižovatce ulic Lidická a Bezručova, u železárenského mostu, budou po dobu výstavby skřečoňského mostu provizorně nainstalovány semafory, které budou řídit dopravu.

4) U základní školy ve Skřečoni na ulici I. máje vznikne letos historicky první světelný přechod pro chodce. Stavět se začne letos v červenci.

Co se týče petic či protestů, tak vloni v prosinci jsme obdrželi petici od 110 obyvatel Skřečoně, kteří v souvislosti s plánovanou výstavbou skřečoňského mostu a objízdnou trasou po Opletalově ulici žádali město o zajištění bezpečnosti chodců a vybudování chodníků v této ulici. Bohužel však je právě u zastavěného území vedle komunikace tak málo místa, že není technicky možné, aby zde chodníky vznikly a ani samotná silnice není dostatečně široká na to, aby na ní mohl vzniknout oddělení prostor pro pěší. Proto město vyjednalo jen jednosměrnou objízdnou trasu pro kamiony, která bude trvat jen 4 – 5 měsíců. Po dokončení nového mostu i dálničního přivaděče tranzitní i těžká nákladní doprava z Opletalovy ulice zmizí, budou jezdit přes nový dálniční přivaděč, takže se místním obyvatelům uleví a doprava se v těchto místech výrazně zlepší.

Lucie Balcarová
tisková mluvčí

Foto: Vizualizace budoucí podoby skřečoňského mostu.


Počet zhlédnutí: 10 907

Zpět

    Městský úřad