Město Bohumín

11.5.
2004

Obchvat a dálnice v Bohumíně

středa, 28. dubna 2004

redakce: KARVINSKO, MORAVSKOSLEZSKÝ DENÍK
redaktor: Vítězslav Fejfar


Tiskový dotaz:

1. Chystá Bohumín obchvat města?
2. Dálnici?
3. Potřebuju vědět odkud, kam, kdy, za kolik, jak dlouhé?
4. Nejčastější problémy + chystané stavby související s obchvatem a dálnicí.
5. Názor, proč město obchvat chce.
6. Pokud existuje statistika, kolik automobilů projelo krizovým úsekem za nějakou dobu, můžete přiložit.
7. Kolik do těchto staveb bude investovat město?



Tisková odpověď:

1., 2. Městu Bohumín se podařilo prosadit, že součástí vybudování dálnice D 47 bude vybudování obchvatu kolem Bohumína, tzv. skřečoňského přivadeče, což považujeme za velký úspěch. Jedná se o výstavbu přivaděče od městské části Skřečoň, o přeložku stávající silnice I. třídy č. 67, která prochází centrem města od  skřečoňského mostu po ulice J. Palacha, Štefánikova, tř. Dr. E. Beneše, ul. Čs. armády, včetně rekonstrukce skřečoňského mostu. Investor, kterým je v tomto případě stát, prostřednictvím společnosti Ředitelství silnic a dálnic v současné době připravuje dokumentaci pro územní rozhodnutí, což samozřejmě konzultuje i s městem Bohumínem.

3. Výstavba dálnice D 47 je na území Bohumína rozdělena do tří staveb. První dvě stavby se týkají úseku Hrušov-Bohumín (č. 4709.1 - I. stavba, 4709.1 - II. stavba ), třetí pak úseku Starý Bohumín-hranice s Polskou republikou (4709.2 - III. stavba). Výstavbu opět zajišťuje Ředitelství silnic a dálnic. Pro první dvě stavby je vydáno územní rozhodnutí a dokončují se stavební povolení.

Na údaje ohledně délky obchvatu a dálnice, doby, kdy se začne s jejich realizací a kolik vše bude stát vám bude muset odpovědět investor - Ředitelství silnic a dálnic. Jaké problémy má investor se stavbou, se budete muset zeptat také přímo jich.

4. Při diskusích se vždy hledá optimální a kompromisní řešení pro investora i pro město, které pamatuje na občany a na další zainteresované orgány (doprava, správci sítí apod.) Řeší se například důsledky výstavby dálnice a přivaděče na stávající dopravu cyklistů, aut či pěších, odvodnění, odhlučnění, budoucí provoz, dopravní vazby na území Bohumína.

5. Město prosazovalo vybudování obchvatu, protože po výstavbě dálnice by došlo k dopravnímu kolapsu. Stávající silnice I. třídy č. 67 totiž prochází centrem města od skřečoňského mostu po ulice J. Palacha, Štefánikova, tř. Dr. E. Beneše, ul. Čs. armády. Tento stav je i v současné době nevyhovující, město proto společně s Moravskoslezským krajem požadovalo výstavbu tohoto přivaděče, protože ten by měl i tento problém odstranit. Městské části Skřečoň by se však ulevilo ještě více, kdyby došlo k výstavbě průmyslové zóny a s tím i přilehlé komunikace, která by zároveň pomohla i Dolní Lutyni a Dětmarovicím.

6. Statistický údaj máme z roku 1997 od Ředitelství silnic a dálnic, ti by měli mít také aktuální informace.

7. Financování obou staveb zůstává na investorovi, město po výstavbě převezme do správy některé dokončené stavební objekty jako například chodníky, cyklistické stezky, veřejné osvětlení.

Lucie Balcarová
tisková mluvčí


Dálnice D47


Dálnice D47 - zvětšit fotografii
Dálnice D47 - zvětšit fotografii
Dálnice D47 - zvětšit fotografii
Dálnice D47 - zvětšit fotografii
Počet zhlédnutí: 8 258

Zpět

    Městský úřad