Město Bohumín

3.6.
2004

Cyklotrasy a cyklostezky v Bohumíně

pátek, 28. května 2004

redakce: KARVINSKO, MORAVSKOSLEZSKÝ DENÍK
redaktor: Gabriela Cichá, Vítězslav Fejfar


Tiskový dotaz:

Obracím se na Vás s dotazem, který se týká cyklistických tras ve městě.

1. Existují přímo městské cyklistické trasy v rámci Vašeho města? Kolik odpočívek?
2. Kdy vznikly?
3. Jak jsou značené? Jak jsou udržované? Kolik město do těchto tras investovalo?
4. Hodlá je město rozšiřovat? Či proč naopak cyklistické trasy a stezky ve městě neexistují?



Tisková odpověď:

1. Bohumínem vedou dvě cyklotrasy. První je mezinárodní cyklotrasa, která má na území Bohumína číslo 56, a přichází z Orlové a Havířova přes Luční ulici a pokračuje ulicemi Úvozní, 1. máje, Opletalova, Ovocná a Slezská až k hraničnímu přejezdu s Polskou republikou. V Polsku má pak tato cyklotrasa jiné číslo. Celkem je 252 km dlouhá. Druhá cyklotrasa č. 6109 je dlouhá asi 5 km a vede ze Starého Bohumína k Antošovické lávce a pokračuje dále na Landek a Šilheřovice. Na území města je jedna cykloodpočívka, která se nachází na Ovocné ulici poblíž Epidemiologické kaple.

2. Přibližně před čtyřmi lety.

3. Značení obou tras prováděl stát. Na území města se nachází 35 označníků. Cyklotrasy udržuje město.

4. Ano, město je hodlá rozšiřovat. Studie cyklistické dopravy ve městě, jejím autorem je projektant Ing. Martin Krejčí, byla projednána a schválena zastupitelstvem v roce 2001. Tato studie zohlednila výhledový záměr územního plánu města, urbanistickou studii centra a také projekt regenerace náměstí Budoucnosti. Město Bohumín hodlá v budoucnu vybudovat tři cyklostezky s označením S (Severní), V (Východní) a K (Kopytovská).

Trasa s označením „S“ bude vést z městské části Pudlov do Nové Vsi, trasa „K“ z Kopytova přes Šunychl do centra města a trasa „V“ ze Starého Bohumína do Záblatí k restauraci Partyzán. Jejich budování bude stát několik desítek milionů korun, město proto bude žádat o dotaci ze státního rozpočtu.

Všechny trasy by měly vést v některých úsecích po stávajících komunikacích, někde budou na  vozovce vyznačeny pruhy pro cyklisty a v některých úsecích dojde k vybudování úplně nových jízdních pruhů pro cyklisty podél chodníků nebo komunikací. V projektu se počítá s návazností na nové mosty, které budou vybudovány v rámci stavby dálnice.

Vždy se hledají optimální varianty vedení cyklotras a cyklostezek z dopravního a  bezpečnostního hlediska vzhledem k prostorovým možnostem. Narážíme ale na technické problémy s vybudováním cyklostezek, páteřní stezky totiž budou dotčeny dálnicí, a tak bude pravděpodobně jejich realizace možná až po vzniku dálnice.

Lucie Balcarová
tisková mluvčí


Počet zhlédnutí: 9 208

Zpět

    Městský úřad