Zpravodajství
3.5.2008 - Dálnice bude zas o něco delší
Zdroj: Moravskoslezský deník
Strana: 1
Autor: Pleva, Martin (map)
Celková délka zprovozněných úseků dálnice, jež se má stát po svém úplném dokončení součástí páteřní tepny D 1, tak dosáhne bezmála třiceti kilometrů. Řidiči si budou moci vychutnat jízdu nejen po už otevřeném zavěšeném mostě přes Koblovská jezera, ale nyní i v kilometr dlouhém tunelu. "Tunel byl vybudován z důvodu ochrany životního prostředí, a také kvůli minimalizaci vlivu komunikace na obec Klimkovice a blízké lázně Hýlov. Při stavbě byla věnována velká pozornost otázce bezpečnosti, takže tunel vyhovuje nejpřísnějším evropským kritériím. Unikátní je například díky použití takzvaného protipožárního betonu," vysvětlil vedoucí projektu Břetislav Polák ze společnosti Metrostav. První, sedmnáctikilometrová část dálnice z Ostravy-Rudné do Bohumína byla slavnostně otevřena na počátku prosince loňského roku. Letos by k úseku do Bílovce měla přibýt ještě část z Lipníka nad Bečvou do Bělotína.
"Ta by měla být zprovozněna v listopadu. Další dva úseky od Bělotína až do Bílovce pak budou řidičům zpřístupněny na podzim příštího roku," uvedl dále Kluzák s tím, že poslední část, která dálnici napojí od Bohumína na polskou autostrádu A 1, by mohla být hotova v květnu roku 2010. Celá dálnice D 47 bude mít délku lehce přes osmdesát kilometrů a její výstavba přijde podle posledních odhadů na pětapadesát miliard korun. V úterý otevíraný úsek z Ostravy do Bílovce přitom spolkl více než sedm miliard.
Uveřejněno také: Novojičínský deník