Zpravodajství
10.5.2008 - Úsek dálnice z Ostravy je pokrok
Zdroj: Mladá fronta Dnes
Strana: B3
Autor: BŘEZINA, Petr
Názor čtenáře
Protože byl otevřen nový úsek dálnice D47 z Ostravy do Bílovce, neváhal jsem tento úsek otestovat a mohu potvrdit, že se jedná v historii o první otevřený úsek skutečné dálnice na Ostravsku. Po sjezdu z Rudné vyjedete z ostré dálniční zatáčky, kterou nelze bezpečně projet rychleji, než 130 km/h. Zatáček je na úseku Rudná -Bohumín spousta, ale ve směru na Bílovec je to zatáčka poslední.
Pak už vás čeká několik kilometrů skutečné dálnice, která je mimo tunel v Klimkovicích bezpečně sjízdná rychlostí 160 km/h, což znamená že se tato dálnice dá přirovnat k těm německým, stavěným v Německu ve 30. letech 20. století a to znamená pro Českou republiku historický pokrok ve stavbě dálnic. Jde vidět, že Česko jde kupředu a sráží 100letý náskok Spolkové republiky Německo i ve kvalitě dálnic na pouhých 70 let. Po projetí novým úsekem jsem nabyl přesvědčení, že ho projektoval, narozdíl od paskvilu v úseku Rudná - Bohumín, na české poměry profesionální projektant dálnic a úsek nejeví známky prokorumpovanosti. Jde vidět, že projektanti z Prajské odvádějí kvalitní práci a neberou úplatky.
Dálnice je vybavena světelným dopravním značením, ale nejsem schopen potvrdit, zda je funkční. V současnosti zbývá k propojení Ostravska se zbytkem civilizace pouze dostavba úseku dálnice ke hranici s Polskem a z polské strany dostavba dálničního spojení a polskou A4. Po dostavbě tohoto spojení, které provázely korupční skandály tehdy vládnoucí kontroverzní strany ČSSD, bude Ostrava propojena souvislým, sjízdným a kvalitním dálničním spojením s Berlínem přes polskou A4. Vzhledem k neschopnosti pražského magistrátu řešit dopravní situaci v Praze, kde se na D1 tvoří dlouhé a časté kolony, ve kterých se můžete opozdit až o několik hodin, bude toto spojení s Berlínem přes polskou A4 zřejmě dlouho nejekonomičtější a cesta z Ostravy do Berlína může zabrat méně času, než cesta z Ostravy do Prahy po D1, kde se před Prahou tvoří obrovské kolony, Praha je přes den neprůjezdná a úředníci nemají v plánu dopravu v Praze řešit, pouze jen omezit.
Berlín je narozdíl od Prahy celých 24 hodin průjezdný, nyní by již měl být otevřen dálniční tunel, spojující A13 a A113 se západoberlínskou dálniční sítí (A100...). Bohužel toto spojení bude díky 40 leté bolševické zkáze ve východní Evropě stále na úrovni spojení, které bylo v západním Německu běžné již před 60 lety.
Protože byl otevřen nový úsek dálnice D47 z Ostravy do Bílovce, neváhal jsem tento úsek otestovat a mohu potvrdit, že se jedná v historii o první otevřený úsek skutečné dálnice na Ostravsku. Po sjezdu z Rudné vyjedete z ostré dálniční zatáčky, kterou nelze bezpečně projet rychleji, než 130 km/h. Zatáček je na úseku Rudná -Bohumín spousta, ale ve směru na Bílovec je to zatáčka poslední.
Pak už vás čeká několik kilometrů skutečné dálnice, která je mimo tunel v Klimkovicích bezpečně sjízdná rychlostí 160 km/h, což znamená že se tato dálnice dá přirovnat k těm německým, stavěným v Německu ve 30. letech 20. století a to znamená pro Českou republiku historický pokrok ve stavbě dálnic. Jde vidět, že Česko jde kupředu a sráží 100letý náskok Spolkové republiky Německo i ve kvalitě dálnic na pouhých 70 let. Po projetí novým úsekem jsem nabyl přesvědčení, že ho projektoval, narozdíl od paskvilu v úseku Rudná - Bohumín, na české poměry profesionální projektant dálnic a úsek nejeví známky prokorumpovanosti. Jde vidět, že projektanti z Prajské odvádějí kvalitní práci a neberou úplatky.
Dálnice je vybavena světelným dopravním značením, ale nejsem schopen potvrdit, zda je funkční. V současnosti zbývá k propojení Ostravska se zbytkem civilizace pouze dostavba úseku dálnice ke hranici s Polskem a z polské strany dostavba dálničního spojení a polskou A4. Po dostavbě tohoto spojení, které provázely korupční skandály tehdy vládnoucí kontroverzní strany ČSSD, bude Ostrava propojena souvislým, sjízdným a kvalitním dálničním spojením s Berlínem přes polskou A4. Vzhledem k neschopnosti pražského magistrátu řešit dopravní situaci v Praze, kde se na D1 tvoří dlouhé a časté kolony, ve kterých se můžete opozdit až o několik hodin, bude toto spojení s Berlínem přes polskou A4 zřejmě dlouho nejekonomičtější a cesta z Ostravy do Berlína může zabrat méně času, než cesta z Ostravy do Prahy po D1, kde se před Prahou tvoří obrovské kolony, Praha je přes den neprůjezdná a úředníci nemají v plánu dopravu v Praze řešit, pouze jen omezit.
Berlín je narozdíl od Prahy celých 24 hodin průjezdný, nyní by již měl být otevřen dálniční tunel, spojující A13 a A113 se západoberlínskou dálniční sítí (A100...). Bohužel toto spojení bude díky 40 leté bolševické zkáze ve východní Evropě stále na úrovni spojení, které bylo v západním Německu běžné již před 60 lety.