Zpravodajství
21.5.2008 - Záchytná parkoviště nelákají
Zdroj: Moravskoslezský deník
Strana: 3
Autor: Havlíčková Iva (ha)
Ani jediný motorista zatím nevyužil možnost zaparkovat levněji na okraji Ostravy a dál pokračovat městskou hromadnou dopravou
Ostrava - Od počátku dubna mají motoristé přijíždějící do Ostravy možnost odstavit své auto na dvou záchytných parkovištích na okraji města a do centra pak pokračovat MHD. Celoměsíční parkování přijde řidiče na dvě stě korun, musejí se ale prokázat časovým kuponem ODIS alespoň pro jednu zónu hromadné dopravy v Ostravě. Pilotní projekt Park& Ride& ODIS v Ostravě ale zatím centru města od automobilů nepomohl - téměř dva měsíce po jeho zavedení si místo v prostoru hlavního nádraží v Přívoze nebo v parkovacím domě Koma u svinovského nádraží nezaplatil ani jeden motorista.
"Tento systém je určen pro pravidelně dojíždějící motoristy. Zřejmě je v centru města ještě stále dost volných parkovacích míst, kde se dá brzo ráno odstavit zdarma auto," míní Aleš Stejskal, jednatel společnosti Koordinátor ODIS, která systém připravila. Parkovací dům Koma u svinovského nádraží má sloužit hlavně motoristům přijíždějícím od Hrabyně a Klimkovic, parkoviště v prostoru hlavního nádraží v Přívoze zase řidičům ze směru od Hlučína a Bohumína. Každé z parkovišť má zhruba sto stání. V rámci pilotního projektu město parkovacím domům nic nedoplácí, i když za běžných podmínek je tam parkování zhruba desetkrát dražší.
"Víme o tom, že ta dvě parkoviště nejsou na ideálních místech, ale museli jsme využít toho, co je. V této fázi projektu se nebude žádné parkoviště stavět," uvedl Stejskal. Zřízení dalších záchytných parkovišť, která budou umístěna přímo na trase přijíždějících motoristů a v blízkosti MHD, jsou teprve v plánu. "Máme vytipovány lokality, kde bychom mohli postavit další záchytné parkoviště. Čekáme ale na to, jak se systém osvědčí," uvedl Richard Adámek z odboru dopravy ostravského magistrátu. Projekt má na prokázání své životaschopnosti ještě chvíli čas - vyhodnocen bude na konci letošního roku.
Společnost Koordinátor ODIS už připravuje - kromě zvýšení propagace zmíněného projektu - další inovaci pro motoristy. Ta bude zaměřena na jednodenní návštěvníky Ostravy. "Na vybraných parkovištích, třeba za Divadlem Antonína Dvořáka, nabídneme motoristům k parkovacímu lístku výhodnou jízdenku na městskou hromadnou dopravu. Bude mít platnost asi šest hodin. Během té doby si stihnou ve městě vše potřebné vyřídit a přitom nebudou popojíždět zbytečně od úřadu k úřadu, kroužit dokola, hledat místo k zaparkování a zabírat prostor v ulicích," vysvětil Stejskal. Tento systém by mohl začít platit od letošního podzimu.
Ostrava - Od počátku dubna mají motoristé přijíždějící do Ostravy možnost odstavit své auto na dvou záchytných parkovištích na okraji města a do centra pak pokračovat MHD. Celoměsíční parkování přijde řidiče na dvě stě korun, musejí se ale prokázat časovým kuponem ODIS alespoň pro jednu zónu hromadné dopravy v Ostravě. Pilotní projekt Park& Ride& ODIS v Ostravě ale zatím centru města od automobilů nepomohl - téměř dva měsíce po jeho zavedení si místo v prostoru hlavního nádraží v Přívoze nebo v parkovacím domě Koma u svinovského nádraží nezaplatil ani jeden motorista.
"Tento systém je určen pro pravidelně dojíždějící motoristy. Zřejmě je v centru města ještě stále dost volných parkovacích míst, kde se dá brzo ráno odstavit zdarma auto," míní Aleš Stejskal, jednatel společnosti Koordinátor ODIS, která systém připravila. Parkovací dům Koma u svinovského nádraží má sloužit hlavně motoristům přijíždějícím od Hrabyně a Klimkovic, parkoviště v prostoru hlavního nádraží v Přívoze zase řidičům ze směru od Hlučína a Bohumína. Každé z parkovišť má zhruba sto stání. V rámci pilotního projektu město parkovacím domům nic nedoplácí, i když za běžných podmínek je tam parkování zhruba desetkrát dražší.
"Víme o tom, že ta dvě parkoviště nejsou na ideálních místech, ale museli jsme využít toho, co je. V této fázi projektu se nebude žádné parkoviště stavět," uvedl Stejskal. Zřízení dalších záchytných parkovišť, která budou umístěna přímo na trase přijíždějících motoristů a v blízkosti MHD, jsou teprve v plánu. "Máme vytipovány lokality, kde bychom mohli postavit další záchytné parkoviště. Čekáme ale na to, jak se systém osvědčí," uvedl Richard Adámek z odboru dopravy ostravského magistrátu. Projekt má na prokázání své životaschopnosti ještě chvíli čas - vyhodnocen bude na konci letošního roku.
Společnost Koordinátor ODIS už připravuje - kromě zvýšení propagace zmíněného projektu - další inovaci pro motoristy. Ta bude zaměřena na jednodenní návštěvníky Ostravy. "Na vybraných parkovištích, třeba za Divadlem Antonína Dvořáka, nabídneme motoristům k parkovacímu lístku výhodnou jízdenku na městskou hromadnou dopravu. Bude mít platnost asi šest hodin. Během té doby si stihnou ve městě vše potřebné vyřídit a přitom nebudou popojíždět zbytečně od úřadu k úřadu, kroužit dokola, hledat místo k zaparkování a zabírat prostor v ulicích," vysvětil Stejskal. Tento systém by mohl začít platit od letošního podzimu.