Zpravodajství
28.5.2008 - Dálnice D 47 přes Klimkovice už patří řidičům
Zdroj: Moravskoslezský deník
Strana: 7
Autor: Pleva, Martin (map)
Via Moravica neboli dálnice D 47 má už zprovozněných takřka třicet kilometrů. Dokončit jich ale ještě zbývá dalších padesát. Poslední část autostrády má být otevřena až za dva roky.
Ostrava - Po dálnici D 47 se od počátku května dostanou řidiči z Bohumína až do Bílovce.
Slavnostním ceremoniálem byl totiž 6. května otevřen další úsek rychlostní komunikace, jehož součástí je například i Klimkovický tunel. "Hlavním motivem k vybudování Klimkovického tunelu, jehož dvě samostatné dvoupruhové trouby jsou dlouhé 1077 a 1088 metrů, bylo především zklidnění dopravy v přilehlých lázních Hýlov," vysvětlil Alfred Brunclík, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic. Čerstvě otevřený úsek dálnice mezi Bílovcem a Ostravou - Rudnou tak podle jeho dalších slov získal stavařské specifikum, které výrazně zkvalitní životní prostředí a umožní další rozvoj lázeňského města Klimkovice. S těmito slovy souhlasil i klimkovický starosta Pavel Malík.
"Výhodou tunelu je, že se díky jeho vybudování neoddělilo území lázní Hýlov od Klimkovic. Tento dálniční úsek by měl také přispět ke zlepšení dopravní situace v našem městě, a tím i snížení emisí," vyjádřil se k významu komunikace Malík. První, sedmnáctikilometrová část dálnice z Ostravy-Rudné do Bohumína, byla slavnostně otevřena na počátku prosince loňského roku. Letos by k úseku do Bílovce měla přibýt ještě část z Lipníka nad Bečvou do Bělotína. Ta by měla být zprovozněna v listopadu. "Další dva úseky od Bělotína až do Bílovce pak budou řidičům zpřístupněny na podzim příštího roku. Tím dojde k tolik očekávanému dálničnímu propojení Ostravy s Prahou," sdělil dále Brunclík.
Poslední část, která Via Moraviku napojí od Bohumína na polskou autostrádu A 1, by pak měla být hotova v květnu roku 2010. Celá dálnice D 47, jejíž jednotlivé úseky se po dokončení stávají součástí tepny D 1, bude mít délku lehce přes osmdesát kilometrů a její výstavba přijde podle posledních odhadů na pětapadesát miliard korun. Výstavba bezmála dvanáctikilometrového úseku, který byl zprovozněn počátkem května, přišla bez započtení daně na šest miliard korun.
DALŠÍ DÁLNIČNÍ ÚSEK V BODECH
Trasa úseku: Bílovec -Ostrava-Rudná. Délka úseku: 11 677 metrů. Protihlukové stěny: 8. Mimoúrovňové křižovatky: 2. Mostní objekty: 17. Uvedení stavby do provozu: květen 2008. Cena stavby podle smlouvy bez daně: 6,041 miliardy korun
Ostrava - Po dálnici D 47 se od počátku května dostanou řidiči z Bohumína až do Bílovce.
Slavnostním ceremoniálem byl totiž 6. května otevřen další úsek rychlostní komunikace, jehož součástí je například i Klimkovický tunel. "Hlavním motivem k vybudování Klimkovického tunelu, jehož dvě samostatné dvoupruhové trouby jsou dlouhé 1077 a 1088 metrů, bylo především zklidnění dopravy v přilehlých lázních Hýlov," vysvětlil Alfred Brunclík, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic. Čerstvě otevřený úsek dálnice mezi Bílovcem a Ostravou - Rudnou tak podle jeho dalších slov získal stavařské specifikum, které výrazně zkvalitní životní prostředí a umožní další rozvoj lázeňského města Klimkovice. S těmito slovy souhlasil i klimkovický starosta Pavel Malík.
"Výhodou tunelu je, že se díky jeho vybudování neoddělilo území lázní Hýlov od Klimkovic. Tento dálniční úsek by měl také přispět ke zlepšení dopravní situace v našem městě, a tím i snížení emisí," vyjádřil se k významu komunikace Malík. První, sedmnáctikilometrová část dálnice z Ostravy-Rudné do Bohumína, byla slavnostně otevřena na počátku prosince loňského roku. Letos by k úseku do Bílovce měla přibýt ještě část z Lipníka nad Bečvou do Bělotína. Ta by měla být zprovozněna v listopadu. "Další dva úseky od Bělotína až do Bílovce pak budou řidičům zpřístupněny na podzim příštího roku. Tím dojde k tolik očekávanému dálničnímu propojení Ostravy s Prahou," sdělil dále Brunclík.
Poslední část, která Via Moraviku napojí od Bohumína na polskou autostrádu A 1, by pak měla být hotova v květnu roku 2010. Celá dálnice D 47, jejíž jednotlivé úseky se po dokončení stávají součástí tepny D 1, bude mít délku lehce přes osmdesát kilometrů a její výstavba přijde podle posledních odhadů na pětapadesát miliard korun. Výstavba bezmála dvanáctikilometrového úseku, který byl zprovozněn počátkem května, přišla bez započtení daně na šest miliard korun.
DALŠÍ DÁLNIČNÍ ÚSEK V BODECH
Trasa úseku: Bílovec -Ostrava-Rudná. Délka úseku: 11 677 metrů. Protihlukové stěny: 8. Mimoúrovňové křižovatky: 2. Mostní objekty: 17. Uvedení stavby do provozu: květen 2008. Cena stavby podle smlouvy bez daně: 6,041 miliardy korun