Zpravodajství
21.6.2008 - 300 tisíc za mlčení
Zdroj: Blesk
Strana: 5
Autor: Čempěl Pavel (tch)
OSTRAVA - Napojení ostravské dálnice na hranici s Polskem provází velký skandál. Materiál na stavbu se vozí nevýhodnou delší trasou, kde náklaďáky navíc hlukem a prachem obtěžují mnoho obyvatel. Ty se pak stavbaři snaží "uplatit", aby proti zvýšenému průjezdu vozů vůbec neprotestovali.
Obyvatelům bohumínské Nové Vsi, kde stavbaři nestihnou plánovaný termín navážky, přišla nečekaná nabídka. Aby lidé neprotestovali, že jim další dva měsíce budou jezdit náklaďáky pod okny, nabídli stavbaři obci tři sta tisíc.
Odborníci se shodují, že nejideálnější trasa dovozu materiálu je z Ostravy přitom po už existující dálnici. "Bylo by to výhodné ekonomicky i ekologicky," vysvětlil šéf bohumínského odboru dopravy Pavel Vavrečka. Sám nechápe, proč stovky aut s prašnou haldovinou doposud jezdí z Karviné přes několik hustě zalidněných obcí. "Haldovina z Ostravska je nekvalitní. Pro stavbu dálnice se nehodí," snažil se tvrdit zástupce stavbařů Jiří Boháček.
Zamlčel ale, že ze zmíněné "nekvalitní" haldoviny je postavena takřka celá dosavadní dálnice z Bohumína do Ostravy. "Kocourkovský" dovoz materiálu jen dokresluje fakt, proč jsou v Česku budované dálnice nejdražší v Evropě.
Šestikilometrový úsek na Polsko přijde na 2,3 miliardy.
Obyvatelům bohumínské Nové Vsi, kde stavbaři nestihnou plánovaný termín navážky, přišla nečekaná nabídka. Aby lidé neprotestovali, že jim další dva měsíce budou jezdit náklaďáky pod okny, nabídli stavbaři obci tři sta tisíc.
Odborníci se shodují, že nejideálnější trasa dovozu materiálu je z Ostravy přitom po už existující dálnici. "Bylo by to výhodné ekonomicky i ekologicky," vysvětlil šéf bohumínského odboru dopravy Pavel Vavrečka. Sám nechápe, proč stovky aut s prašnou haldovinou doposud jezdí z Karviné přes několik hustě zalidněných obcí. "Haldovina z Ostravska je nekvalitní. Pro stavbu dálnice se nehodí," snažil se tvrdit zástupce stavbařů Jiří Boháček.
Zamlčel ale, že ze zmíněné "nekvalitní" haldoviny je postavena takřka celá dosavadní dálnice z Bohumína do Ostravy. "Kocourkovský" dovoz materiálu jen dokresluje fakt, proč jsou v Česku budované dálnice nejdražší v Evropě.
Šestikilometrový úsek na Polsko přijde na 2,3 miliardy.