Zpravodajství
14.7.2008 - Část nové dálnice D 47 v Ostravě už po půl roce vyžaduje opravu
Zdroj: Právo
Strana: 15
Autor: GABZDYL, Josef (jog)
Už po sedmi měsících se na část dálnice D 47 vrátí stavební stroje. Nedaleko třebovické elektrárny, u mostu, kudy v budoucnosti povedou dálniční přivaděče z Mariánskohorské ulice a z Poruby, se na dvou místech ve směru od Bohumína vozovka asi o osm centimetrů zvlnila.
Motoristé neskrývají překvapení. Od dálnice otevřené loni v prosinci očekávají rovný asfaltový koberec, místo toho najednou vůz dvakrát mírně nadskočí. "Je to děs. Na starších silnicích jsem na takové věci zvyklý, ale od nové dálnice bych takové hupsnutí fakt nečekal. Kdoví, kde se něco podobného zase objeví," divil se Václav Matějovský z Ostravy.
Úsek mezi Rudnou ulicí a Bohumínem přitom patří k nejdražším v zemi. Kilometr vozovky a všech souvisejících staveb přišel na miliardu korun, tedy metr na milión korun.
"Samozřejmě je nám jasné, že řidič si po takovém zážitku zaťuká na čelo a zanadává si na náš účet, ale upozorňuji, že u nových dálnic nejde o nic mimořádného," konstatoval Jan Hoření z oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic. Podotkl, že podobné obtíže museli stavebníci řešit i na jiných autostrádách, také v cizině to prý není nic nenormálního.
Stavba je v záruce
"Stavba dálnice je v záruce, pakliže zvlnění zavinil zhotovitel, tak to budeme reklamovat a chybu odstraní na své náklady. Jestliže pohyb vozovky nemohl ovlivnit, půjde to na vrub státu," přiblížil Hoření.
Zatím ale není zřejmé, co vadu způsobilo. Podle Hořeního to mohou být nedodržení technologie, anomálie podloží, na Ostravsku časté poddolování nebo materiál, ze kterého jsou tvořeny náspy.
"Na základě rozhodnutí ostravského magistrátu se používaly i strusky a hlušina, což mohlo vést k neočekávané reakci, to ještě musíme zjistit."
Ředitelství silnic a dálnic plánuje dokonce přes dva metry hluboký vrt do podloží, dobu řešení problému Hoření není schopen odhadnout.
"Na problém můžeme přijít za pár dnů nebo taky za několik týdnů, neumím zatím říci, jak dlouho náprava potrvá."
Motoristé neskrývají překvapení. Od dálnice otevřené loni v prosinci očekávají rovný asfaltový koberec, místo toho najednou vůz dvakrát mírně nadskočí. "Je to děs. Na starších silnicích jsem na takové věci zvyklý, ale od nové dálnice bych takové hupsnutí fakt nečekal. Kdoví, kde se něco podobného zase objeví," divil se Václav Matějovský z Ostravy.
Úsek mezi Rudnou ulicí a Bohumínem přitom patří k nejdražším v zemi. Kilometr vozovky a všech souvisejících staveb přišel na miliardu korun, tedy metr na milión korun.
"Samozřejmě je nám jasné, že řidič si po takovém zážitku zaťuká na čelo a zanadává si na náš účet, ale upozorňuji, že u nových dálnic nejde o nic mimořádného," konstatoval Jan Hoření z oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic. Podotkl, že podobné obtíže museli stavebníci řešit i na jiných autostrádách, také v cizině to prý není nic nenormálního.
Stavba je v záruce
"Stavba dálnice je v záruce, pakliže zvlnění zavinil zhotovitel, tak to budeme reklamovat a chybu odstraní na své náklady. Jestliže pohyb vozovky nemohl ovlivnit, půjde to na vrub státu," přiblížil Hoření.
Zatím ale není zřejmé, co vadu způsobilo. Podle Hořeního to mohou být nedodržení technologie, anomálie podloží, na Ostravsku časté poddolování nebo materiál, ze kterého jsou tvořeny náspy.
"Na základě rozhodnutí ostravského magistrátu se používaly i strusky a hlušina, což mohlo vést k neočekávané reakci, to ještě musíme zjistit."
Ředitelství silnic a dálnic plánuje dokonce přes dva metry hluboký vrt do podloží, dobu řešení problému Hoření není schopen odhadnout.
"Na problém můžeme přijít za pár dnů nebo taky za několik týdnů, neumím zatím říci, jak dlouho náprava potrvá."