Zpravodajství
21.1.2009 - Poradna brání zájmy opavských spotřebitelů
Zdroj: Opavský a Hlučínský deník
Strana: 2
Opava - S mnohými obchodníky bývá někdy při reklamacích dost těžká řeč a s některými není vůbec žádná. Nečekané potíže však mohou nastat i při dalších ujednáních. Zákazník je pak bezradný a právem se cítí být poškozený. Pomocnou ruku takovým lidem v potížích podala v Opavě organizace Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) výjezdní poradnou pro spotřebitele. Otevřená byla 19. listopadu v prostorách živnostenského úřadu v magistrátním areálu na Krnovské ulici jako součást krajské organizace SOS v Ostravě. Veřejnosti je zdarma přístupná každou třetí středu v měsíci od 13 do 16 hodin.
Podobné poradny už fungují v Bohumíně , v Novém Jičíně, v Českém Těšíně a ve Frenštátě pod Radhoštěm. "V Opavě jsme ji otevřeli na naléhavou žádost obyvatel města i širokého okolí a zájem je překvapující. V jiných poradnách přicházeli po zahájení tak jeden až dva zájemci, kdežto v Opavě to bylo během střed v listopadu a v prosinci jiné. Hned první středu přišlo šest a druhou pět klientů," říká předsedkyně ostravské krajské organizace SOS Marcela Reichelová. Další "opavská středa" bude 21. ledna od 13 do 16 hodin. K nejčastějším problémům, se kterými Opavané už přišli, patří zamítnuté reklamace, špatně postavená smlouva a další věci, se kterými se lidé běžně setkávají. "Před Vánocemi se vyskytly také případy, související se známým prodejem zboží na výjezdových akcích," konstatuje Marcela Reichelová.
Nevládní nezisková organizace SOS se snaží hájit práva spotřebitelů. Poskytuje jim základní informace o reklamačním řízení, o délce záruční doby, lhůtě k vyřízení reklamace nebo podmínkách odstoupení od kupní smlouvy. Předává znalosti o spotřebitelských právech a umožňuje bezplatně konzultovat spotřebitelské problémy.
Podobné poradny už fungují v Bohumíně , v Novém Jičíně, v Českém Těšíně a ve Frenštátě pod Radhoštěm. "V Opavě jsme ji otevřeli na naléhavou žádost obyvatel města i širokého okolí a zájem je překvapující. V jiných poradnách přicházeli po zahájení tak jeden až dva zájemci, kdežto v Opavě to bylo během střed v listopadu a v prosinci jiné. Hned první středu přišlo šest a druhou pět klientů," říká předsedkyně ostravské krajské organizace SOS Marcela Reichelová. Další "opavská středa" bude 21. ledna od 13 do 16 hodin. K nejčastějším problémům, se kterými Opavané už přišli, patří zamítnuté reklamace, špatně postavená smlouva a další věci, se kterými se lidé běžně setkávají. "Před Vánocemi se vyskytly také případy, související se známým prodejem zboží na výjezdových akcích," konstatuje Marcela Reichelová.
Nevládní nezisková organizace SOS se snaží hájit práva spotřebitelů. Poskytuje jim základní informace o reklamačním řízení, o délce záruční doby, lhůtě k vyřízení reklamace nebo podmínkách odstoupení od kupní smlouvy. Předává znalosti o spotřebitelských právech a umožňuje bezplatně konzultovat spotřebitelské problémy.