Zpravodajství
23.2.2009 - Starý most ve šrotu neskončí
Zdroj: Haló noviny
Strana: 4
BOHUMÍN - Starý hraniční ocelový most, který spojuje Bohumín na české a Chalupki na polské straně řeky Odry, a teď slouží jen pro pěší a cyklisty, začnou znovu využívat osobní auta. Mělo by se tak stát zřejmě ještě letos po propojení přilehlého náměstí ve Starém Bohumíně. Dlouhou dobu jsme usilovali o to, aby na starý most směly osobní automobily. Propojení náměstí Svobody ve Starém Bohumíně na hraniční přechod je dalším krokem, jak přivést do této městské části zpět život a turistický ruch, řekl starosta Bohumína, senátor Petr Vícha (ČSSD).
V minulosti přes hraniční most ve Starém Bohumíně mířily do Polska stovky kamionů. Povodně v roce 1997 však hraniční most, který byl v provozu od roku 1899, natolik poškodily, že omezily jeho nosnost a kamionová doprava na něj devět let nesměla. Proto byl o několik set metrů dále postaven nový hraniční most, který byl uveden do provozu v lednu 2007 a mohou ho používat kromě pěších všechna dopravní vozidla bez omezení hmotnosti. Tento most, využívaný i kamiony, navazuje na dálnici D 47. Nový most a již dříve realizovaný obchvat Starého Bohumína sice přinesl úlevu místním lidem od kamionové dopravy, ale zároveň i krach tamních obchodníků a útlum této městské části.
V současnosti totiž i polští turisté Bohumín minou a míří do Ostravy. Odhadované náklady na napojení náměstí Svobody na hraniční most jsou asi šest milionů korun. Starý most pak po napojení bude sloužit jen pěším, cyklistům a automobilům do 3,5 tuny a každý tranzit bude muset jezdit přes nově vybudovaný most. Nově přibude i semafor, který bude na mostě řídit dopravu. Podle radnice propojení přinese pro místní pohraniční styk i pro oživení Bohumína jen samá pozitiva.
V minulosti přes hraniční most ve Starém Bohumíně mířily do Polska stovky kamionů. Povodně v roce 1997 však hraniční most, který byl v provozu od roku 1899, natolik poškodily, že omezily jeho nosnost a kamionová doprava na něj devět let nesměla. Proto byl o několik set metrů dále postaven nový hraniční most, který byl uveden do provozu v lednu 2007 a mohou ho používat kromě pěších všechna dopravní vozidla bez omezení hmotnosti. Tento most, využívaný i kamiony, navazuje na dálnici D 47. Nový most a již dříve realizovaný obchvat Starého Bohumína sice přinesl úlevu místním lidem od kamionové dopravy, ale zároveň i krach tamních obchodníků a útlum této městské části.
V současnosti totiž i polští turisté Bohumín minou a míří do Ostravy. Odhadované náklady na napojení náměstí Svobody na hraniční most jsou asi šest milionů korun. Starý most pak po napojení bude sloužit jen pěším, cyklistům a automobilům do 3,5 tuny a každý tranzit bude muset jezdit přes nově vybudovaný most. Nově přibude i semafor, který bude na mostě řídit dopravu. Podle radnice propojení přinese pro místní pohraniční styk i pro oživení Bohumína jen samá pozitiva.