Město Bohumín

16.3.2009 - Konference, publikace, veletrhy, novinky

Zdroj: Logistika
Ročník a číslo: Č. 3/2009
Strana: 53
Autor: redakce (red)

Veletrh INVEX se mění na INVEX Forum - INVEX v tradičním veletržním pojetí po 18 ročnících končí. Splnil svou historickou úlohu a své místo ve světě informačních a komunikačních technologií přepustil INVEX Foru, samostatně konané dvoudenní konferenční akci s podtitulem "Odborné ICT setkání".

"Změna je logickou reakcí nejen na situaci na trhu ICT, ale také na výraznou diverzifikaci návštěvníků - odborných na straně bývalého Invexu a široké veřejnosti na straně spotřebitelsky zaměřených Digitexu a Interkamery. Tento trend se stal základem pro naše rozhodnutí," komentuje chystané novinky Radek Malý, ředitel INVEX Fora. Vystavovat technologie z velké části ztratilo svůj původní smysl, prezentovat konkrétní tematická řešení přesně vymezeným skupinám posluchačů však nikoli. INVEX Forum přinese konference, semináře, kulaté stoly, diskuse nad aktuálními trendy, nebo prezentace nových řešení, a to pro registrované odborné návštěvníky.

Premiérové INVEX Forum se uskuteční na brněnském Výstavišti ve dnech 5. a 6. října 2009 odděleně od třídenních veletrhů DIGITEX a INTERKAMERA, které společně začnou až 8. října.

Konference o moderním úřadování - je určená představitelům firem všech velikostí. Zejména těm, kdo jsou odpovědni za podnikové procesy, efektivitu práce nebo informační technologie. Na programu má praktiky a ověřené technologie při nahrazování oběhu papírových dokumentů, zkušenosti českých podniků, které již v této oblasti pokročily, změny, které přinese zákon o eGovernmentu, který vstoupí v platnost 1. července. Více o konferenci, která se koná 20. března, na www.bezpapiru.cz/konference.

Mezinárodní kongres o dopravní telematice ITS Prague '09 s 6 tematickými okruhy pořádá Sdružení pro dopravní telematiku s redakcí Technologies&Prosperity ve dnech 30. 3. až 1. 4.

STRATEGIE V DOPRAVĚ A ITS: - Evropská dopravní politika a nástroje regulace dopravy, - Udržitelný rozvoj dopravní infrastruktury, - Strategie dalšího rozvoje ITS v ČR a v zemích EU, - Financování projektů dopravní telematiky, - Interoperabilita a standardizace.

ITS v EVROPĚ: - Metodika a hodnocení ITS projektů a služeb, - Významné národní a zahraniční projekty ITS, - Spolupráce na mezinárodních projektech, - Zkušenosti z implementace ITS v různých dopravních módech, - Rozvoj integrovaných aplikací a systémů.

ITS PRO ROZVOJ MOBILITY: - Vývoj a budoucnost inteligentních vozidel, - Interakce člověka s vozidlem, - Možnosti inteligentní infrastruktury, - Potenciál elektronických komunikací (V2V, V2l/car2x), - Bezpečnost pro mobilitu (e-Call, automatická identifikace apod.).

INFORMAČNÍ A ŘÍDICÍ SYSTÉMY V SILNIČNÍ DOPRAVĚ: - Optimalizace pohybu vozidel, řešení kongescí a řízení dopravy ve městech a regionech, - Pokročilé systémy řízení dopravy na dálnicích, rychlostních komunikacích, - Moderní přístupy pro bezpečnost v tunelech, - Systémy pro sběr, zpracování a poskytování dopravních dat, - Výroba a distribuce dopravních a cestovních informací, - Role enforcementu v řízení dopravy, - Identifikace a management dopravních excesů.

NADSTAVBOVÉ APLIKACE EL. PLATEBNÍCH SYSTÉMŮ: - Technologické platformy pro platební systémy, - Mýtné systémy v Evropě, trendy a zkušenosti, - Využití mýtných systémů pro řízení dopravy, - Budoucnost elektronických dálničních kupónů, - Regulace dopravy, dopravní obslužnost ve městech a regionech.

ITS PRO BEZPEČNOU, EKONOMICKOU A EKOLOGICKOU DOPRAVU: - Systémy pro snížení ekologických dopadů dopravy a přepravy, - Firemní aplikace ITS pro efektivitu a konkurenceschopnost, - Využití ITS v nákladní dopravě a přepravě, - Role ITS v intermodální dopravě, - Role ITS při údržbě dopravních cest. Více na www.itsprague.cz.

Mezinárodní kongres o bezpečnosti silniční dopravy pořádá Sdružení pro dopravní telematiku s redakcí Technologies&Prosperity ve dnech 20. až 22. 4. v Bratislavě. Kongres položí základ mezinárodní platformy pro efektivní výměnu informací a zkušeností ze všech oblastí bezpečnosti silniční dopravy se zaměřením na strategické, legislativní, regulační, technologické, telematické, preventivní i represivní aspekty bezpečnosti dopravy a umožní rozvoj synergických efektů mezi bezpečností dopravy a její ekonomikou a ekologií. Více na www.rosaline.eu.

XVI. seminář Integrované dopravní systémy pořádá 18. až 20. května Institut Jana Pernera (IJP) ve spolupráci s Ministerstvem dopravy v Lázních Bohdaneč. Je již tradičním setkáním zájemců a organizátorů přípravy a provozování integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob (IDS). Určen je pro organizátory IDS, pracovníky institucí, které tento dopravní systém vytvářejí anebo uvažují o jeho realizaci a pro zástupce dopravců, ale i pro pracovníky veřejné správy na úrovni krajů a měst. Účastníci budou seznámeni s aktuálními problémy IDS a veřejné osobní dopravy v ČR a EU, přijatými a nově připravovanými legislativními dokumenty v ČR a EU. Závěry semináře, včetně materiálů předaných budou publikovány na internetových stránkách IJP: www.perner.cz. Zde také můžete najít podrobnosti týkající se programu, podmínky účasti, jakož i závěry předchozích seminářů a kontakty na pravidelné účastníky těchto seminářů.

Vize pro dopravu v Praze je název výstavy, která je na Staroměstské radnici otevřena pro veřejnost od 4. března. Dokumentuje vývoj pražské dopravy. Vedle leteckých snímků dopravních staveb uvidí návštěvníci zajímavosti z historie, například návrh metra z roku 1926 nebo dopis majitele známého železářství Ladislava Rotta z roku 1898, v kterém vyzývá město ke stavbě podzemní dráhy. Výstavu připravila Fakulta dopravní ČVUT společně s Útvarem rozvoje hlavního města Prahy.

"Je to vlastně příběh pražské dopravy od poloviny 19. století, od okamžiku, kdy průmyslová revoluce přivedla na dnešní Masarykovo nádraží první vlak, téměř až do poloviny 21. století," řekl kurátor výstavy Zdeněk Říha z Fakulty dopravní ČVUT.

Podstatná část výstavy je věnována historii pražské dopravy. Návštěvníci se dozví o vzniku elektrických drah nebo o dopise Ladislava Rotta, který vyzval v roce 1898 město ke stavbě podzemní dráhy. Zájemci si mohou přečíst také o dopravě, která už dnes v hlavním městě nefunguje, například o lanovce na Letnou nebo o trolejbusech. Příběh pražské dopravy pokračuje přes rozvoj individuální dopravy a potíže, které tato doprava přinesla, až do budoucnosti, kde se dotýká takových témat, jako je železniční stavba Nové spojení, budoucnost Masarykova ná-draží, mýtné, systém silničních okruhů nebo propojení centra s ruzyňským letištěm. Současnost výstava dokumentuje prostřednictvím leteckých snímků významných mostů, železničních nádraží, tunelů a dalších dopravních staveb.

K výstavě byly vytvořeny také webové stránky, na kterých jsou některé fotografie - http://www.vizeprodopravuvpraze.cz. Výstava potrvá do 14. června a doprovodí ji tři přednášky o historii a kvalitě pražské dopravy a o modernizaci trati Praha - Kladno.

Soutěž Student GIS Projekt 2009 vyhlásila společnost ARCDATA Praha. Je určena všem studentům, kteří se zajímají o problematiku GIS a vytvořili (či ještě pracují) na projektu využívajícím produkty společnosti ESRI. Do soutěže lze přihlásit seminární, bakalářskou, diplomovou nebo disertační práci, která byla zpracována v letech 2007 až 2009.

Geografické informační systémy (GIS) se používají v mnoha oblastech lidské činnosti, např. veřejné správě, dopravě, inženýrských sítích, lesnictví, obchodu, územním plánování, vodním hospodářství, vojenství, zemědělství atp. Geoinformatika se stala běžným předmětem výuky na většině vysokých škol a univerzit v ČR. Vyvrcholením soutěže se stane 5. studentská konference (7. 10.). Uzávěrka přihlášek do soutěže je 17. 4. 2009.

Společnost D.H.S. - Data, Hardware, Software spol. s r.o. (DHS) je od ledna 2009 certifikovaným partnerem společnosti Microsoft. Snahou společnosti DHS je vytvářet partnerství s jinými firmami, aby byla schopna svým zákazníkům poskytovat kvalitní řešení. V případě Microsoft je tato snaha podpořena i tím, že většina vlastních a partnerských řešení od DHS je postavena právě na technologii Microsoft.

Společnost Infor oznámila vytvoření nové organizace na globální úrovni, která bude poskytovat podporu více než 15 tis. zákazníkům provozujícím své aplikace Infor na platformě IBM System i. Pod vedením Marka Wrighta, bývalého manažera ve společnosti IBM, bude nová organizace rozvíjet aktivity v oblasti vývoje produkti a bude zodpovědná za rozšiřování spolupráce mezi Infor a IBM a zlepšování zákaznických služeb a podpory. Nová organizace soustředí pracovníky s výhradním zaměřením na produkty postavené na platformě System i a osm vývojových pracovišť po celém světě zodpovědných za inovace řešení Infor využívající tuto platformu.

Společnost TNT prodloužila partnerství s prestižní výstavou World Press Photo o další tři roky. Pokračování spolupráce bylo oznámeno v Davosu u příležitosti výroční večeře konané na počest World Food Programme, jehož je TNT také partnerem. Největší mezinárodní výstava novinářské fotografie se letos v Praze uskuteční od 17. září do 11. října.

Společnost Humusoft připravila na první polovinu roku 2009 sérii seminářů. Jsou zaměřeny na problematiku simulací, modelování, technických výpočtů, zpracování signálů a návrhu řídicích systémů s využitím programových nástrojů MATLAB a COMSOL Multiphysics. Cílem akcí je seznámit zájemce s těmito programy, prezentovat jejich aplikační možnosti a oblasti využití. V průběhu seminářů bude vždy ponechán dostatečný prostor i pro dotazy a konzultace. Samozřejmostí budou informační materiály pro každého účastníka. Účast na seminářích je zdarma. Blíže - na www.humusoft.cz

Internetový pracovní a HR portál Spravnykrok.cz, který nabízí firmám registraci a možnost uveřejnění svých volných pracovních pozic zdarma, přičemž zpoplatněn je pouze skutečný kontakt uchazeče se zaměstnavatelem zasláním CV přes portál, spustil od 24. února možnost vyhledávání v životopisech uchazečů. Nová služba usnadní firmám hledání zaměstnanců tím, že se nebudou muset spoléhat výhradně na reakce uživatelů, ale mohou si sami proaktivně vybírat mezi potenciálními kandidáty a oslovovat je s nabídkami. Podobně jako u inzerátů, i vyhledávání v životopisech bude zdarma, pouze kontaktní údaje na konkrétní uchazeče budou zpoplatněny částkou 90 Kč. Vyhledávání v životopisech bude opět řazené výhradně dle relevance a firmám přinese tolik požadovanou rychlost a vysokou efektivitu hledání zaměstnanců. Stačí jednou kliknout a hned máte výběr vhodných kandidátů. A přitom si můžete koupit kontakt třeba jen na jednoho správného. Od registrace až po získání kontaktů vám to nezabere více než 5 minut.

Společnost CB Richard Ellis oznámila, že její týmy ve střední a východní Evropě, zajišťující pronájmy kanceláří, vyhrály prestižní cenu "Agent roku 2008 pro střední a východní Evropu". Ceny byly vyhlášeny 25. února ve Varšavě za přítomnosti více než 500 odborníků z realitního trhu.

Nekrizové řešení pro krizi - FirstClients, společnost s centrálou v Kodani, přichází s řešením kancelářských prostor v období finanční krize, jímž je flexibilní kancelářský komplex hotelového typu. Skandinávská společnost otevřela 2. března v business centru na Pankráci plně vybavené kanceláře zařízené nábytkem, rozvody IT a telefony, včetně administrativních a dalších služeb.

Žádné závazky, žádné dlouhodobé smlouvy, žádné další náklady spojené s provozem mohou být výhodným řešením pro mnoho firem, jež čelí nejistotě na trhu i svému budoucímu vývoji. Vysokou pružnost a prakticky nulové počáteční náklady ocení nejen malé firmy s několika zaměstnanci, ale i velcí mezinárodní hráči, kteří v tomto těžkém období redukují počet zaměstnanců. Více na www.firstclients.com.

OMV zahájila těžby ropy z naleziště Maari, největšího ropného pole na Novém Zélandu. Očekává se, že během jeho 10 až 15leté životnosti bude z naleziště vytěženo asi 50 mil. barelů ropy. Předpokládaná maximální úroveň těžby bude přibližně 30 tis. barelů denně v roce 2010. K zahájení těžby dochází 25 let poté, co bylo ropné pole Maari objeveno. V době svého objevení ale, vzhledem k hloubce vody, vzdálenosti od pobřeží a voskovitému charakteru ropy, nebyla cenově efektivní těžba možná.

Potřebujete urychlit návrh, implementaci a testování řídících systémů, systému pro zpracování signálu, obrazu a videa nebo vývoj software pro embedded aplikace? Vyžádejte si zdarma CD, které vám poskytne informace o tom, jak s pomocí software Simulink efektivně využít návrhovou metodu Model Based Design. Více na http://www.humusoft.cz/produkty/matlab/infocd

Státní technickou knihovnu v Klementinu jste mohli naposledy navštívit 28. února. Poté se po 73 letech v Klementinu uzavřela. Národní technická knihovna (NTK), která bude pokračovat v jejím odkazu, se otevře do tzv. poloprovozu 1. června 2009, a to v areálu ČVUT a VŠCHT v Praze-Dejvicích. Naplno se nová NTK rozběhne v "magické datum" 09. 09. 09.

MasterCard Unembossed - od 8. února přestala GE Money vydávat MoneyCard ve verzi Maestro a místo ní poskytuje vyšší typ karty - elektronickou platební kartu MasterCard Unembossed. Ta má mnohem širší akceptační síť v ČR i ve světě než Maestro (je téměř totožná s akceptační sítí MasterCard) a je možné s ní platit i v prostředí internetu.

Nákladní aerolinie roku 2009 - v předvečer svého 21. výročí byla letecká divize UPS oceněna titulem Cargo Airline of the Year, který uděluje přední americký odborný měsíčník Air Transport World. Ten ocenil globální růst, expanzi v oblasti těžké nákladní přepravy a její priority v podobě bezpečnosti a technologických inovací.

UPS, jejíž letecký park tvoří 266 letadel, provozuje 9. největší aerolinie světa; každý den uskuteční více než 1900 letů, jejichž destinací je 800 letišť ve více než 200 zemích a teritoriích světa.

Hartmann - Rico změnil přepravce. Zboží pro zákazníky v Česku a na Slovensku největšího výrobce zdravotnických prostředků u nás bude doručovat přepravní společnost DHL. "Chceme nabídnout vyšší spolehlivost dodávek a lepší informovanost o stavu zásilek," uvádí ředitel SCM, Mgr. Vladimír Stodůlka. "Novým přepravcem se otevírá i možnost optimalizace interních procesů, které se vztahují k procesu přepravy zboží k zákazníkům zejména v distribučním centru ve Veverské Bítýšce. Výběrového řízení se zúčastnilo 18 přepravců v rámci obou zemí."

Krize nedrtí všechno - Bonatrans Group, největší evropský výrobce železničních kol a dvojkolí loni utržil 5,7 mld. Kč, což je o 23,5 % více než v roce 2007. Do více než 70 zemí světa poslala bohumínská společnost přibližně 260 tis. železničních kol a dvojkolí. V loňském roce zaměstnávala 1147 zaměstnanců, čímž se řadí mezi největší zaměstnavatele v Moravskoslezském kraji. "Celosvětová krize se dotýká všech. Nelze předpokládat, že se výborné výsledky roku podaří zopakovat. Nicméně si myslím, že letošní rok nebude špatný, jen nebude tak dobrý, jako rok 2008," dodal finanční ředitel Václav Papřok.


    Městský úřad