Zpravodajství
21.3.2009 - Je stavba mostu v ohrožení?
Zdroj: Karvinský deník
Strana: 1, 2
Autor: Januszek Tomáš (toj)
Bohumín - V médiích propírané problémy s financováním dostavby posledního úseku dálnice D 47 mezi Bělotínem a Hladkými Životicemi by se nemělo prací v Bohumíně dotknout. Podle posledních informací se dále pracuje na přípravách stavby nového skřečoňského mostu a město žádné zprávy o zpoždění či odložení prací nemá.
" Zatím tyto zprávy zaznívají jen z médií, my oficiálně o žádné změně zprávy nemáme," uvedla mluvčí bohumínské radnice Lucie Balcarová.
Před pár dny dokonce proběhl na krajském úřadě po několika měsících kontrolní den ke stavbě dálnice. " Realizace dálnice představuje enormní zatížení pro Bohumín, jak z hlediska přesunu materiálu, tak dopravy i kvality ovzduší, a proto je důležité, aby byla dokončena co nejdříve. Není proto možné, aby se stavba jakkoli prodlužovala," uvedl starosta Bohumína Petr Vícha.
Podle Balcarové jsou výstavba skřečoňského mostu a samotná výstavba dálničního tělesa, přestože na sebe navazují, dvě samostatné stavby.
" Stavební práce by měly začít v dubnu, starý most půjde dolů zřejmě až na konci roku a v provozu by nová stavba měla být podle plánů v roce 2011," dodal mluvčí města.
Ovšem už za pár dní může být všechno jinak. Investorovi - Ředitelství silnic a dálnic - totiž chybějí peníze na dostavbu jednoho ze dvou úseků, po jejichž dokončení by měla dálnice konečně spojovat hlavní město, případně německou hranici u Rozvadova s Ostravou. Původní termín dokončení obou úseků byl v listopadu letošního roku, ovšem na dostavbu osmnácti kilometrů dálnice mezi Bělotínem a Hladkými Životicemi chybějí peníze.
V této souvislosti se objevily spekulace o tom, že by stát mohl pozastavit stavbu úseku z Bohumína směrem na Polsko a uvolněné peníze použít na dokončení spojnice mezi Prahou a Ostravou. " Nic není nemožné," řekl včera mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Roman Kluzák.
Podle něj však žádný oficiální " krizový plán" neexistuje. "Počátkem dubna se přímo na místo stavby vydá ministr dopravy a poté by mělo padnout nějaké rozhodnutí. V balíčku peněz na dálnici D47 jsou možné přesuny, ovšem konkrétní informace budou až koncem prvního dubnového týdne," tvrdí Kluzák. Na otázku, zda se v případě zakonzervování stavby dálnice z Bohumína na Polsko, odloží i stavba nového skřečoňského mostu, dnes nikdo nedokáže odpovědět. "Obě stavby spolu souvisí, ale na jakékoli zásadní rozhodnutí je nutné vyčkat ještě pár dní," uvedl mluvčí ŘSD.
Kromě výstavby dálnice a skřečoňského mostu se chystají ještě další stavební práce v dopravě. "Už teď máme informace o tom, že Moravskoslezský kraj chystá letos v městské části Pudlov u areálu Bekaert narovnání "esíčkové" komunikace," řekla Balcarová.
Uveřejněno také: Frýdecko-místecký a Třinecký deník
" Zatím tyto zprávy zaznívají jen z médií, my oficiálně o žádné změně zprávy nemáme," uvedla mluvčí bohumínské radnice Lucie Balcarová.
Před pár dny dokonce proběhl na krajském úřadě po několika měsících kontrolní den ke stavbě dálnice. " Realizace dálnice představuje enormní zatížení pro Bohumín, jak z hlediska přesunu materiálu, tak dopravy i kvality ovzduší, a proto je důležité, aby byla dokončena co nejdříve. Není proto možné, aby se stavba jakkoli prodlužovala," uvedl starosta Bohumína Petr Vícha.
Podle Balcarové jsou výstavba skřečoňského mostu a samotná výstavba dálničního tělesa, přestože na sebe navazují, dvě samostatné stavby.
" Stavební práce by měly začít v dubnu, starý most půjde dolů zřejmě až na konci roku a v provozu by nová stavba měla být podle plánů v roce 2011," dodal mluvčí města.
Ovšem už za pár dní může být všechno jinak. Investorovi - Ředitelství silnic a dálnic - totiž chybějí peníze na dostavbu jednoho ze dvou úseků, po jejichž dokončení by měla dálnice konečně spojovat hlavní město, případně německou hranici u Rozvadova s Ostravou. Původní termín dokončení obou úseků byl v listopadu letošního roku, ovšem na dostavbu osmnácti kilometrů dálnice mezi Bělotínem a Hladkými Životicemi chybějí peníze.
V této souvislosti se objevily spekulace o tom, že by stát mohl pozastavit stavbu úseku z Bohumína směrem na Polsko a uvolněné peníze použít na dokončení spojnice mezi Prahou a Ostravou. " Nic není nemožné," řekl včera mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Roman Kluzák.
Podle něj však žádný oficiální " krizový plán" neexistuje. "Počátkem dubna se přímo na místo stavby vydá ministr dopravy a poté by mělo padnout nějaké rozhodnutí. V balíčku peněz na dálnici D47 jsou možné přesuny, ovšem konkrétní informace budou až koncem prvního dubnového týdne," tvrdí Kluzák. Na otázku, zda se v případě zakonzervování stavby dálnice z Bohumína na Polsko, odloží i stavba nového skřečoňského mostu, dnes nikdo nedokáže odpovědět. "Obě stavby spolu souvisí, ale na jakékoli zásadní rozhodnutí je nutné vyčkat ještě pár dní," uvedl mluvčí ŘSD.
Kromě výstavby dálnice a skřečoňského mostu se chystají ještě další stavební práce v dopravě. "Už teď máme informace o tom, že Moravskoslezský kraj chystá letos v městské části Pudlov u areálu Bekaert narovnání "esíčkové" komunikace," řekla Balcarová.
Uveřejněno také: Frýdecko-místecký a Třinecký deník