Zpravodajství
9.5.2009 - Bohumínští strojvůdci jezdí se soupravami až do Košic
Zdroj: Karvinský deník
Strana: 2
Autor: redakce (red)
Bohumín - Již celkem 19 strojvůdců z provozní jednotky Depo Bohumín získalo osvědčení Ústředního institutu vzdělávání a psychologie ŽSR v Bratislavě. Mohou tak nově jezdit nejen do slovenské Žiliny, ale až do Košic. Od prosince loňského roku také jezdí 8 dalších olomouckých a bohumínských strojvůdců s rychlovlakem pendolino.
Strojvedoucí z bohumínského depa tak vlaky z Česka na Slovensko vedou celkem na pěti spojích. Aby mohli vykonávat službu na území Slovenska, museli všichni absolvovat speciální "slovenskou" dopravní zkoušku, které předcházelo více než týdenní školení. Se strojvedoucími z Bohumína se můžete setkat na pravidelných trasách v expresech Beskyd (z Žiliny do Prahy), Excelsior (z Chebu do Košic a zpět) nebo v rychlících Šírava (z Košic do Prahy) a Kysuca (z Bohumína do Žiliny).
Řada strojvedoucích jezdí i na polských lokomotivách, čemuž předcházely stejné povinnosti a zkoušky jako pro Slovensko. "Stejně jako naši strojvedoucí zajíždí na Slovensko, je stejná situace i v opačném směru. Obecně se dá říci, že máme velmi dobrou spolupráci s kolegy ze Slovenska, ať už se jedná o strojmistry z depa v Košicích nebo v Žilině. Strojvedoucí si směny pochvalují, a přestože jsou náročné, je to jistá vítaná změna," uvedl Pavel Kalač z Depa kolejových vozidel v Bohumíně.
Od prosince loňského roku jezdí bohumínští strojvedoucí nově také s pendoliny.
Strojvedoucí z bohumínského depa tak vlaky z Česka na Slovensko vedou celkem na pěti spojích. Aby mohli vykonávat službu na území Slovenska, museli všichni absolvovat speciální "slovenskou" dopravní zkoušku, které předcházelo více než týdenní školení. Se strojvedoucími z Bohumína se můžete setkat na pravidelných trasách v expresech Beskyd (z Žiliny do Prahy), Excelsior (z Chebu do Košic a zpět) nebo v rychlících Šírava (z Košic do Prahy) a Kysuca (z Bohumína do Žiliny).
Řada strojvedoucích jezdí i na polských lokomotivách, čemuž předcházely stejné povinnosti a zkoušky jako pro Slovensko. "Stejně jako naši strojvedoucí zajíždí na Slovensko, je stejná situace i v opačném směru. Obecně se dá říci, že máme velmi dobrou spolupráci s kolegy ze Slovenska, ať už se jedná o strojmistry z depa v Košicích nebo v Žilině. Strojvedoucí si směny pochvalují, a přestože jsou náročné, je to jistá vítaná změna," uvedl Pavel Kalač z Depa kolejových vozidel v Bohumíně.
Od prosince loňského roku jezdí bohumínští strojvedoucí nově také s pendoliny.