Zpravodajství
18.5.2009 - V Praze se teprve dohadovali a v Krnově se už šrotovalo
Zdroj: Bruntálský a Krnovský deník
Strana: 9
Autor: FIDEL Kuba, STRAMOVÁ, Anna
Ekologická likvidace autovraků v Krnově probíhala ve stejnou chvíli, kdy se politici v Praze dohadovali, zda zavést šrotovné.
Krnov - V pátek dala poslanecká sněmovna zelenou šrotovnému. Ve čtvrtek, kdy poslanci ODS a ČSSD teprve složitě hledali kompromisní znění zákona o podpoře hospodářského růstu, který mimo jiné zavádí takzvané šrotovné, v Krnově se bohumínské firmě ŽDBGroup podařilo v rámci sběrného dne sešrotovat deset aut. Po předání autovraku obdržel každý na místě od pracovníka ŽDB potvrzení, což je doklad potřebný pro vyřazení vozidla z evidence motorových vozidel. "Dnes už nemůže majitel starého nebo nepojízdného vraku jen tak snadno vrátit registrační značky a vyřadit auto z evidence na odboru dopravy. Nejdřív musí prokázat, že byl vrak ekologicky odstraněn specializovanou firmou.
Naše jarní akce v Krnově nabízela sešrotování zdarma, což je pro majitele vysloužilých aut určitě lepší, než být v budoucnu popotahován za to, že jako vlastník registrovaného vozidla neplatí povinné ručení," uvedl Petr Suchý z Odboru životního prostředí Městského úřadu v Krnově. Ve čtvrtek odevzdávali Krnované na parkovišti u hlavního nádraží v Krnově zdarma své ojetiny k sešrotování, přestože ještě nemohli nevědět, jakou budou mít jejich autovraky hodnotu po zavedení šrotovného. Ten, kdo měl autovrak nekompletní, například bez kol, převodovky nebo bez motoru, musel v Krnově ještě za sešrotování pár stovek připlatit. Krnovany, kteří využili nabídky odevzdat své auto ŽBD zadarmo nebo za ekologickou likvidaci ještě mírně připlatili, může těšit, že hodnota vraku je i po zavedení šrotovného relativní.
Hodnotu 30 tisíc korun má vrak pouze v případě, že je starší než deset let a jeho bývalý majitel se rozhodne koupit si nové auto s vozidlo s benzinovým nebo naftovým motorem. Šrotovné je totiž pouze slevou při koupi nového auta. Pokud si majitel autovraku pořídí nové auto s alternativním či hybridním pohonem, dostane díky šrotovnému za ojetinu slevu až 60 tisíc korun. Pokud si majitel vraku nepořídí nové auto, ale rozhodne se pro použitý vůz z druhé ruky či z bazaru, který už má na tachometru něco najeto, šrotovné se na něj nevztahuje. V takovém případě je vyřazená ojetina pro svého majitele bezcenný odpad, za jehož recyklaci bude nejspíš muset ještě něco zaplatit.
Krnov - V pátek dala poslanecká sněmovna zelenou šrotovnému. Ve čtvrtek, kdy poslanci ODS a ČSSD teprve složitě hledali kompromisní znění zákona o podpoře hospodářského růstu, který mimo jiné zavádí takzvané šrotovné, v Krnově se bohumínské firmě ŽDBGroup podařilo v rámci sběrného dne sešrotovat deset aut. Po předání autovraku obdržel každý na místě od pracovníka ŽDB potvrzení, což je doklad potřebný pro vyřazení vozidla z evidence motorových vozidel. "Dnes už nemůže majitel starého nebo nepojízdného vraku jen tak snadno vrátit registrační značky a vyřadit auto z evidence na odboru dopravy. Nejdřív musí prokázat, že byl vrak ekologicky odstraněn specializovanou firmou.
Naše jarní akce v Krnově nabízela sešrotování zdarma, což je pro majitele vysloužilých aut určitě lepší, než být v budoucnu popotahován za to, že jako vlastník registrovaného vozidla neplatí povinné ručení," uvedl Petr Suchý z Odboru životního prostředí Městského úřadu v Krnově. Ve čtvrtek odevzdávali Krnované na parkovišti u hlavního nádraží v Krnově zdarma své ojetiny k sešrotování, přestože ještě nemohli nevědět, jakou budou mít jejich autovraky hodnotu po zavedení šrotovného. Ten, kdo měl autovrak nekompletní, například bez kol, převodovky nebo bez motoru, musel v Krnově ještě za sešrotování pár stovek připlatit. Krnovany, kteří využili nabídky odevzdat své auto ŽBD zadarmo nebo za ekologickou likvidaci ještě mírně připlatili, může těšit, že hodnota vraku je i po zavedení šrotovného relativní.
Hodnotu 30 tisíc korun má vrak pouze v případě, že je starší než deset let a jeho bývalý majitel se rozhodne koupit si nové auto s vozidlo s benzinovým nebo naftovým motorem. Šrotovné je totiž pouze slevou při koupi nového auta. Pokud si majitel autovraku pořídí nové auto s alternativním či hybridním pohonem, dostane díky šrotovnému za ojetinu slevu až 60 tisíc korun. Pokud si majitel vraku nepořídí nové auto, ale rozhodne se pro použitý vůz z druhé ruky či z bazaru, který už má na tachometru něco najeto, šrotovné se na něj nevztahuje. V takovém případě je vyřazená ojetina pro svého majitele bezcenný odpad, za jehož recyklaci bude nejspíš muset ještě něco zaplatit.