Zpravodajství
1.6.2009 - Darovou zaplavili majitelé kaipanů
Zdroj: Rychnovský deník
Strana: 2
Autor: WESCHKE, Gerry
Rokycansko - Více než stovka majitelů vozů Kaipan a Lotu s Se ven se v pátek odpoledne sjela přes Plzeň do Darové na Rokycansku. Odtud vyrážejí na okružní jízdy do okolí. Vůbec poprvé v historii totiž Česká republika hostí sraz takzvaných Se ven klubů z celého světa. Jedním z těch, kdo kouzlu neobvyklých aut propadli, je i Jaroslav Varga z Bohumína .
"Miluji tyhle klasické vozy. První z nich jsem si pořídil už v roce 2004, ten se mi ale rozbil a musím se přiznat, že jsem nedokázal čekat na jeho opravu. Než mi ho z opravny stihli vrátit, už jsem měl koupené druhé a tohle jsem daroval synovi, " směje se Varga. O svém vozu mluví jako o srdeční záležitosti. "Pod kapotou má motor obsahu 1, 8 litru a výkonu 110 kW. Svezení s ním je opravdu zážitkem, kterému se nic nevyrovná, " dodává. Svého Kaipana 57 si Varga pořídil jako stavebnici. "Volil jsem tu nejlevnější variantu a auto pak sám dodělával až do posledního detailu. Od chvíle, kdy jsem si stavebnici přivezl domů uplynulo necelých pět měsíců, než jsem poprvé vyrazil na silnici, což je vzhledem k tomu, že většinu věcí si majitel takového auta musí do vyrobit sám, opravdu velmi krátká doba, " popisuje nadšeně.
Kaipan se dá momentálně pořídit celkem ve čtyřech různých provedeních. Nejlevnější stavebnice stojí zhruba 175 tisíc korun, dalších dvacet tisíc korun pak musí její majitel zaplatit za přihlášení vozidla do provozu. Motor, světla, kola a podobné ´drobnosti´ však zákazník v krabici nenajde. Ten, kdo by toužil po hotovém vozidle, si pak musí připravit přibližně 1, 2 milionu korun. Účastníci srazu se v sobotu ráno vypravili na Křivoklátsko a Karlštejn. Při průjezdu Břasy, Březinou nebo Osekem nízké a hlasité dopravní prostředky obdivovali znalci motoristického sportu i laici. Včera účastníky čekal výlet do Prahy s okružní jízdou hlavním městem. Dnešní den pak bude patřit okružní jízdě Plzeňskem, která vyvrcholí výstavou všech vozů v areálu plzeňského pivovaru a společnou prohlídkou zámeckého parku na Kozlu.
"Miluji tyhle klasické vozy. První z nich jsem si pořídil už v roce 2004, ten se mi ale rozbil a musím se přiznat, že jsem nedokázal čekat na jeho opravu. Než mi ho z opravny stihli vrátit, už jsem měl koupené druhé a tohle jsem daroval synovi, " směje se Varga. O svém vozu mluví jako o srdeční záležitosti. "Pod kapotou má motor obsahu 1, 8 litru a výkonu 110 kW. Svezení s ním je opravdu zážitkem, kterému se nic nevyrovná, " dodává. Svého Kaipana 57 si Varga pořídil jako stavebnici. "Volil jsem tu nejlevnější variantu a auto pak sám dodělával až do posledního detailu. Od chvíle, kdy jsem si stavebnici přivezl domů uplynulo necelých pět měsíců, než jsem poprvé vyrazil na silnici, což je vzhledem k tomu, že většinu věcí si majitel takového auta musí do vyrobit sám, opravdu velmi krátká doba, " popisuje nadšeně.
Kaipan se dá momentálně pořídit celkem ve čtyřech různých provedeních. Nejlevnější stavebnice stojí zhruba 175 tisíc korun, dalších dvacet tisíc korun pak musí její majitel zaplatit za přihlášení vozidla do provozu. Motor, světla, kola a podobné ´drobnosti´ však zákazník v krabici nenajde. Ten, kdo by toužil po hotovém vozidle, si pak musí připravit přibližně 1, 2 milionu korun. Účastníci srazu se v sobotu ráno vypravili na Křivoklátsko a Karlštejn. Při průjezdu Břasy, Březinou nebo Osekem nízké a hlasité dopravní prostředky obdivovali znalci motoristického sportu i laici. Včera účastníky čekal výlet do Prahy s okružní jízdou hlavním městem. Dnešní den pak bude patřit okružní jízdě Plzeňskem, která vyvrcholí výstavou všech vozů v areálu plzeňského pivovaru a společnou prohlídkou zámeckého parku na Kozlu.