Zpravodajství
11.6.2009 - Kruhový objezd? Za 12 hodin
Zdroj: Mladá fronta Dnes
Strana: B4
Autor: Baďura Jaroslav (baď)
Bohumín - Někteří řidičimožná nevěřili svým očím. V místě poměrně nebezpečné křižovatky v Bohumíně vyrostl za dvanáct hodin kruhový objezd.
Jde o první kruhový objezd takového typu - tvoří jej části plastových svodidel naplněné slanou vodou, aby byly dostatečně těžké a voda v zimě nezmrzla.
"Kruhový objezd vyrostl v rekordním čase dvanácti hodin. Stál osm set tisíc korun, šest set tisíc dostalo město od Moravskoslezského kraje," uvedlamluvčí Bohumína Lucie Balcarová.
Radní věří, že objezd zklidní dopravu na frekventované křižovatce při vjezdu do Bohumína od Dolní Lutyně a Karviné v městské části Skřečoň. "Plastový objezd má místo tradičního kruhu tvar elipsy, takže mu ve městě přezdívají piškot," říká mluvčí.
Přestavba křižovatky na kruhový objezd připomínala akci typu "kulový blesk".
"Na místě pracovalo několik firem, jedna frézovala staré vodorovné dopravní značení a značila nové, druhá odstraňovala dopravní značky a instalovala nové a třetí se postarala o instalaci plastových svodidel, do nichž pak napustila vodu se solí, aby v zimě nemrzla. Nejtěžší bylo domluvit všechny firmy na daný den na danou dobu a skloubit jejich činnost tak, aby si navzájem nepřekážely. Všechny úpravy se uskutečnily za plného silničního provozu," řekl Petr Sobek z odboru dopravy bohumínské radnice.
Plastový kruhový objezd je dočasnýmřešením, radnice plánuje klasické stavební úpravy křižovatky na rondel. Nicméně i toto řešení podle vedení města zabrání dalším potížím v nebezpečné křižovatce. "Příjezd do křižovatky od Karviné je totiž z kopce, a i když je zde omezená rychlost, řidiči značku nerespektují a do prostoru křižovatky vjíždí rychlostí, která značně překračuje povolenou rychlost pro jízdu v obci," uvedla Lucie Balcarová.
Kvůli tomu vznikaly v místech křižovatky nebezpečné situace, které často končily nejenom prudkým brzděním, ale někdy i dopravní nehodou. Výjezd z vedlejší silnice ve směru od Rychvaldu byl kvůli špatnému rozhledu také problematický a provoz komplikovalo i velké množství nákladních vozidel, kterým trvalo podstatně déle, než prostor křižovatky vyklidila.
Vybudování klasického kruhového objezdu by na této křižovatce stálo okolo patnácti milionů korun. Pro vlastníky silnic -Moravskoslezský kraj a Ředitelství silnic a dálnic - však v současné době není vybudování kruhové křižovatky v Bohumíně - Skřečoni prioritou. Proto město přišlo s provizorním, zato efektivním řešením kruhového objezdu ze city bloků.
Před několikaměsíci začala v Bohumíně stavba dálničního přivaděče ve Skřečoni a na podzim bude stržen starý skřečoňský most a postaven most nový.
"Bohumín už teď prochází kvůli výstavbě dálnice enormní zátěží v dopravě. Ve chvíli, kdy bude stržen skřečoňský most, se dopravní situace ještě zhorší. Jsme rádi, že se nám podařilo vyjednat toto řešení," uvedl starosta Bohumína Petr Vícha.
"Kruhový objezd vyrostl v rekordním čase dvanácti hodin. Stál osm set tisíc korun." Lucie Balcarová, mluvčí Bohumína
Jde o první kruhový objezd takového typu - tvoří jej části plastových svodidel naplněné slanou vodou, aby byly dostatečně těžké a voda v zimě nezmrzla.
"Kruhový objezd vyrostl v rekordním čase dvanácti hodin. Stál osm set tisíc korun, šest set tisíc dostalo město od Moravskoslezského kraje," uvedlamluvčí Bohumína Lucie Balcarová.
Radní věří, že objezd zklidní dopravu na frekventované křižovatce při vjezdu do Bohumína od Dolní Lutyně a Karviné v městské části Skřečoň. "Plastový objezd má místo tradičního kruhu tvar elipsy, takže mu ve městě přezdívají piškot," říká mluvčí.
Přestavba křižovatky na kruhový objezd připomínala akci typu "kulový blesk".
"Na místě pracovalo několik firem, jedna frézovala staré vodorovné dopravní značení a značila nové, druhá odstraňovala dopravní značky a instalovala nové a třetí se postarala o instalaci plastových svodidel, do nichž pak napustila vodu se solí, aby v zimě nemrzla. Nejtěžší bylo domluvit všechny firmy na daný den na danou dobu a skloubit jejich činnost tak, aby si navzájem nepřekážely. Všechny úpravy se uskutečnily za plného silničního provozu," řekl Petr Sobek z odboru dopravy bohumínské radnice.
Plastový kruhový objezd je dočasnýmřešením, radnice plánuje klasické stavební úpravy křižovatky na rondel. Nicméně i toto řešení podle vedení města zabrání dalším potížím v nebezpečné křižovatce. "Příjezd do křižovatky od Karviné je totiž z kopce, a i když je zde omezená rychlost, řidiči značku nerespektují a do prostoru křižovatky vjíždí rychlostí, která značně překračuje povolenou rychlost pro jízdu v obci," uvedla Lucie Balcarová.
Kvůli tomu vznikaly v místech křižovatky nebezpečné situace, které často končily nejenom prudkým brzděním, ale někdy i dopravní nehodou. Výjezd z vedlejší silnice ve směru od Rychvaldu byl kvůli špatnému rozhledu také problematický a provoz komplikovalo i velké množství nákladních vozidel, kterým trvalo podstatně déle, než prostor křižovatky vyklidila.
Vybudování klasického kruhového objezdu by na této křižovatce stálo okolo patnácti milionů korun. Pro vlastníky silnic -Moravskoslezský kraj a Ředitelství silnic a dálnic - však v současné době není vybudování kruhové křižovatky v Bohumíně - Skřečoni prioritou. Proto město přišlo s provizorním, zato efektivním řešením kruhového objezdu ze city bloků.
Před několikaměsíci začala v Bohumíně stavba dálničního přivaděče ve Skřečoni a na podzim bude stržen starý skřečoňský most a postaven most nový.
"Bohumín už teď prochází kvůli výstavbě dálnice enormní zátěží v dopravě. Ve chvíli, kdy bude stržen skřečoňský most, se dopravní situace ještě zhorší. Jsme rádi, že se nám podařilo vyjednat toto řešení," uvedl starosta Bohumína Petr Vícha.
"Kruhový objezd vyrostl v rekordním čase dvanácti hodin. Stál osm set tisíc korun." Lucie Balcarová, mluvčí Bohumína