Zpravodajství
1.7.2009 - Cestování vlakem už zrychlilo
Zdroj: Mladá fronta Dnes
Strana: 1
Ostrava - Vlaky na hlavním koridoru mezi Ostravou a Olomoucí po téměř denním omezení jezdí podle jízdního řádu.
"Včera odpoledne se podařilo odstranit poruchu na zabezpečovacím zařízení, která vznikla v Jistebníku na Novojičínsku po zásahu blesku v pondělí odpoledne," řekl mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Pavel Halla.
Nouzový provoz, při kterém byl provoz na této trati řízen za pomocí telefonu, trval téměř 24 hodin. V železniční stanici Jistebník v pondělí okolo 16.30 uhodil blesk do reléové stanice, která slouží k zabezpečení trati a k řízení provozu. Zařízení vyhořelo.
Po nehodě stálo v obou směrech devět vlaků Během prvních několika hodin po havárii se v úseku po obou směrech zastavilo asi devět rychlíků.
Vlaky od poruchy podle Českých drah nabíraly až půlhodinové zpoždění. Škody na zabezpečovacím zařízení podle něj půjdou do stovek tisíc korun. V průběhu oprav byl vlakový provoz řízen za pomoci telefonu. Vlaky neprojížděly například v úsecích Vápenná - Javorník ve Slezsku, Suchdol nad Odrou - Nový Jičín město nebo Valašské Meziříčí -Hostašovice. Cestující tady museli využít autobusovou dopravu.
Stále trvá omezení na koridoru z Přerova do Bohumína . V úseku Hranice na Moravě - Polom - Suchdol nad Odrou jezdí vlaky jen po jedné koleji, takže některé rychlíky z jihu končí už v Hranicích.
"Včera odpoledne se podařilo odstranit poruchu na zabezpečovacím zařízení, která vznikla v Jistebníku na Novojičínsku po zásahu blesku v pondělí odpoledne," řekl mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Pavel Halla.
Nouzový provoz, při kterém byl provoz na této trati řízen za pomocí telefonu, trval téměř 24 hodin. V železniční stanici Jistebník v pondělí okolo 16.30 uhodil blesk do reléové stanice, která slouží k zabezpečení trati a k řízení provozu. Zařízení vyhořelo.
Po nehodě stálo v obou směrech devět vlaků Během prvních několika hodin po havárii se v úseku po obou směrech zastavilo asi devět rychlíků.
Vlaky od poruchy podle Českých drah nabíraly až půlhodinové zpoždění. Škody na zabezpečovacím zařízení podle něj půjdou do stovek tisíc korun. V průběhu oprav byl vlakový provoz řízen za pomoci telefonu. Vlaky neprojížděly například v úsecích Vápenná - Javorník ve Slezsku, Suchdol nad Odrou - Nový Jičín město nebo Valašské Meziříčí -Hostašovice. Cestující tady museli využít autobusovou dopravu.
Stále trvá omezení na koridoru z Přerova do Bohumína . V úseku Hranice na Moravě - Polom - Suchdol nad Odrou jezdí vlaky jen po jedné koleji, takže některé rychlíky z jihu končí už v Hranicích.