Zpravodajství
3.4.2010 - Střední školy přizpůsobují nabídku vzdělávání poptávce
Zdroj: Karvinský deník
Ročník a číslo: 79
Strana: 7
Autor: LAPISZ, Břetislav
Ostrava - Kvalitní nejen odborné, ale i všeobecné znalosti bsolventů středních škol jsou nezbytné pro zvládnutí moderních technologií a případného dalšího studia. "Proto je už od předloňského listopadu realizován projekt v rámci globálního grantu Zvyšování kvality ve vzdělávání v Moravskoslezském kraji. Střední technické školy spolupracují například při modernizaci výukových metod. Partnery projektu jsou Soukromá střední škola Třinec, Střední škola Bohumín, Střední škola technická Opava, Střední škola strojírenská a dopravní, Frýdek-Místek, Vítkovická střední průmyslová škola a gymnázium, Střední škola, Ostrava-Kunčice, Střední škola Vítkov-Podhradí," uvedl Stanislav Drozd z kunčické střední školy. Hlavním cílem projektu je podle něj pokračování dlouhodobé spolupráce škol při zvyšování kvality vzdělávání. "Už v období let 2004 až 2006 spolupracovaly střední školy například v projektu Tvorba modulárních programů dalšího profesního vzdělávání v oblastech svařování a obrábění naCNCstrojích. Své zkušenosti z těchto projektů pedagogové použijí při tvorbě výukových materiálů pro denní studium. V projektu Spolupráce technických škol si každá ze škol vybrala určitou oblast školního vzdělávacího programu s cílem vytvořit a poskytnout ostatním školám kvalitní a moderně zpracovaný výukový materiál. Jedná se o využití moderních vyučovacích metod, tvorbu vlastních výukových materiálů a jejich ověřování přímo ve vyučovacím procesu," uvedl dále Petr Matěj z kunčické střední školy. Vytvořené vzdělávací a metodické materiály podle něj významně podpoří vyučování matematiky, fyziky, cizích jazyků, úvodu do světa práce, ekonomiky, technického kreslení a tekutinových mechanismů u technických oborů středního vzdělání.
V první fázi projektu se učitelé partnerských škol účastnili odborných seminářů s ukázkami moderních metod výuky. Cílem druhé fáze je dokončení tvorby vzdělávacích materiálů a jejich pilotní ověřování na všech zapojených školách přímo ve výuce. Ukončení projektu je plánováno na konec října příštího roku.
(BŘETISLAV LAPISZ)