Zpravodajství
7.5.2010 - Vlaky budou umývat i v zimě
Zdroj: Právo
Ročník a číslo: 106
Strana: 21
Ještě v květnu skončí v jižní části Brna první etapa výstavby odstavného nádraží. Mezi 250 dílčími stavebními akcemi celkem za 3,3 miliardy korun dominuje myčka kolejových vozidel. Se svojí délkou 216 metrů je nejdelší takovou myčkou v zemi. V dosavadní myčce se vlaky umývaly jen v teplejší části roku, v zimě se umývalo ručně. Myčky s celoročním provozem fungují už v Hradci Králové, Bohumíně a v Praze. V Brně se bude využívat dešťová voda přímo ze střechy, všechny odpadní vody se čistí přímo na místě. Odstavné nádraží je první realizovanou stavbou v rámci budování brněnského železničního uzlu, který je součástí projektu Europoint Brno. Stavba začala v říjnu 2007 a zhotovitel, sdružení stavebních firem Brněnský drak, postupně předává její jednotlivé stavby a provozní soubory investorovi. Od letošního července bude odstavné nádraží sloužit pro odstavování vlakových souprav, elektrických jednotek a samostatných lokomotiv. Budou se tam také opravovat a čistit.
(mutace Jižní Morava)