22.7.2010 - Jízda na kole Ostravou a okolím je hazard

Zdroj: Právo
Ročník a číslo: 168
Strana: 11
Autor: TELAŘÍKOVÁ, Denisa

Nyní je ve městě 200 kilometrů cyklostezek a tras, mnoho z nich ale nevyhovuje

Ve srovnání s jinými českými a moravskými městy je na tom Ostrava s  cyklistickými stezkami a trasami zatím pořád bídně. Cyklisté si na jejich nedostatek stěžují a označují jízdu na kole po městě za velmi nebezpečnou. "Měly by se co nejdříve vybudovat cyklostezky kolem řeky Ostravice a Odry, ale také propojit centrum s ostatními většími obvody. Nerozumím tomu, že někde to jde, ale u nás se stále jen mluví," reagovala například cyklistka z  Ostravy-Poruby Petra Zajícová. Uvedla, že vyjet na kole na Rudnou je málem sebevražda. "Do centra Ostravy se tak z Poruby na kole prostě nedostanu. Proplétat se mezi tisícovkami aut a vdechovat výfukové plyny rozhodně nehodlám," zdůraznila mladá žena.

Další cyklisté upozorňují i na některé zmatené úseky již hotových cykostezek a nevhodný materiál. Nevyhovující stav a uspořádání cyklistických stezek a tras ve městě připustil i ostravský primátor Petr Kajnar (ČSSD). "Nyní jich je v Ostravě zprovozněno 200 kilometrů, ne všechny však vyhovují. Někde totiž trasa vede po silnici II. třídy či po jiné dopravně velmi zatížené komunikaci. Je nutná jejich proměna tak, aby byli cyklisté na všech stezkách i trasách chráněni před provozem," popisoval primátor s tím, že v  konečném výsledku by v Ostravě mělo být asi 350 kilometrů bezpečných a funkčních stezek a tras. Město nyní zpracovává podklady. Kromě toho, že v  moravskoslezské metropoli neexistuje prozatím vhodné cyklistické propojení v  rámci města, dosud se cyklisté z Ostravy nedostanou bezpečně ani do Beskyd. Mohlo by se to však brzy změnit. Společnost Vítkovice Holding totiž chystá propojení industriálních ostravských památek po cyklostezce podél řeky Ostravice až do těchto moravskoslezských hor.

"Postupně chceme spojit historické vysoké pece, Svět techniky a Science learnig centrum v Dolní oblasti Vítkovic. Trasu budou moci lidé projet na kole či projít pěšky. Plánujeme také, že stezku dále protáhneme podél řeky přes Frýdlant nad Ostravicí až na Bílou v Beskydech," řekl ředitel společnosti Vítkovice Holding Jan Světlík. Trošku složitějším způsobem se chystá cyklistické propojení v koridoru řeky Odry, které by mělo nahradit stávající Jantarovou stezku, jež vede po silnicích od hranice s  Olomouckým krajem až k Polsku. Investorem této akce je Region Poodří ve  spolupráci s Ostravou a Bohumínem za přispění kraje. Naším regionem má vést sedmdesátikilometrový úsek. Některým obcím, přes které povede, však stále chybí souhlasy všech vlastníků pozemků. Podle informací z ostravskho magistrátu jsou zatím připraveny čtyři úseky: Jeseník nad Odrou- Suchdol nad Odrou, Hladké Životice-Prostějov, průchod Ostravou a také Bohumínem. Pokud města na cyklostezku získají dotace od Evropské unie, počítá se s jejím vybudováním do tří let. Bez evropské podpory však nejsou tyto obce schopny stavbu zaplatit.


Počet zhlédnutí: 2 402

Zpět

Moravskoslezský kraj
Těšínské Slezsko
Místní akční skupina bohumínsko

Úřední hodiny

Úřední hodiny pro veřejnost

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00

Podatelna a informační centrum

Po: 7:00 - 17:00
Út: 7:00 - 14:00
St: 7:00 - 17:00
Čt: 7:00 - 14:00
Pá: 7:00 - 13:00

Hlavní pokladna

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:30
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:30
Pá: 8:00 - 11:30

Budova A, číslo dveří A221 (2. NP)
596 092 274

Pokladna - odbor správy domů

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:00
Pá: 8:00 - 11:00

Budova B, číslo dveří B204 (2. NP)
596 092 261

19 °C