Zpravodajství
25.8.2010 - Fórum čtenářů
Zdroj: Mladá fronta Dnes
Ročník a číslo: 197
Strana: 3
Autor: redakce
výběr z dopisů, kráceno
Vaše názory nás zajímají Pište nebo mailujte na: redova@mfdnes.cz nebo na adresu Puchmajerova 1, Moravská Ostrava 702 00
Petice nepomůže, ale držím palce
»ad: Stovky lidí už podepsaly petici Nevěřím, že by obyvatelům Bohumína jejich petice proti zastavení dopravních staveb ve městě něčemu pomohla. O rozhodnutí Víta Bárty už bylo napsáno hodně, stejně jako třeba o návštěvě politikůMoravskoslezského kraje u ministra dopravy, která nevedla vůbec nikam. Vrátili se z výletu do Prahy k nám s nepořízenou. Proto si myslím, že aktivity pana starosty Víchy a Bohumíňanů vyjdou úplně stejně vniveč, ale každopádně jim držím palce. Pořád si však budu myslet, že počet zakonzervovaných staveb v našem kraji oproti zbytku republiky není žádná náhoda.
Patrik Hýbl
Peníze vložené do výzkumu mají smysl
»ad: Superpočítač bude největší Zajímalo by mě, podle čeho plánují předpovídat ty kolony. Ale rozhodně jsem pro, každá investice do výzkumu se vždy vyplatí.
doktor_bota, iDNES.cz
Přerušení staveb nevede k úsporám
»ad: Bárta zesílil averzi lidí Nevím jestli rozhodnutí pana Bárty zvýší averzi vůči Praze, ale domnívám se, že na říjnové volby to bude mít zásadní vliv. Netroufám si posuzovat, jak bylo toto rozhodnutí výhodné po stránce ekonomické, ale jsem stavař a za svou kariéru jsem již pár staveb přerušil. Ještě nikdy to nevedlo k úsporám, zakonzervování staveb a znovuobnovení vždy stavbu ještě více prodražilo! Takže když si vezmu tento fakt, k tomu přidám zvýšení nezaměstnanosti v regionu a nakonec i to životní prostředí (které je opravdu nedobré), tak mi vychází závěr, že nám tady v regionu budou opět vládnout zástupci ČSSD s KSČM. Děkujeme, pane Bárto!
Ondra Trčálek, tony31@seznam.cz
Jsme ještě horší než bolševici
Proč pořád všichni útočí na ministra dopravy Bártu? Proč se neptají Nečase a Kalouska? Kalousek mohl šetřit, když byl ministrem financí za Topolánka, a jen peníze rozhazoval. Jeho účinkování při výběrových řízeních ministerstva obrany je všeobecně známé (padáky, tanky, transportéry apod.). Ovšem Bárta se měl nejdříve podívat, v jakém stavu stavbu zastavuje. Jestliže je tam postavené lešení, tak to lešení se zruší, odveze majiteli a pak ještě někdy bude stavět lešení podruhé? V Ostravě stačily tři měsíce k dokončení, v Bohumíně šest měsíců. A lešení se sbalí, a tím to hasne. Co tak zpomalit všechny rozestavěné stavby s tím, že se dokončí pomaleji, ale budou dokončeny -a nové se nezačnou stavět vůbec. Když začínali dnešní demokratisté po sametovém převratu, tak tvrdili, že bolševici nezadlužili republiku finančně, ale tím, že neinvestovali (dálnice z Prahy do Bratislavy, zastaralé železnice).
Co dělají oni po dvaceti letech? Nejsme jako oni... jsme ještě mnohem horší !
Max Novák, Ostrava-Krásná Ves