9.9.2010 - Bohumínský most i přivaděče se dostavějí

Zdroj: Právo
Ročník a číslo: 210
Strana: 14
Autor: Jiří Novotný

Bárta se rozhodl převést na to uspořených 437 miliónů korun ze Správy železniční dopravní cesty

Most v Bohumíně i ostravské přivaděče k dálnici D47 budou dostavěny z peněz, které se podařilo uspořit Správě železniční dopravní cesty (SŽDC). Potvrdil to mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Konkrétně jde o 437 miliónů korun, jež SŽDC převede do rozpočtu Ředitelství silnic a dálnic ČR. Stavbaři tak budou zřejmě moci pokračovat i  v rozšiřování silnice I/49, spojující Otrokovice se Zlínem, a zahájit výstavbu obchvatu Líbeznice. I tyto stavby byly přitom původně na seznamu dvanácti investičních akcí, jež nechal ministr dopravy Vít Bárta (Věci veřejné) v srpnu zastavit, což rozhořčilo kraje i dotčené obce. "O osudu dalších staveb z  tohoto seznamu stále vedeme diskuse," řekl včera serveru Aktuálně. cz Hanzelka.

Na dostavbu D11 peníze nezbudou

Peníze se naopak v příštím roce s největší pravděpodobností nenajdou na dotažení dálnice D11 do Hradce Králové, ani na rychlostní silnici z tohoto města do Olomouce. Podle návrhu rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) má totiž tento fond hospodařit v  příštím roce jen s 62 miliardami korun, což je o 35 procent méně než letos.
Fondu dopravy budou příští rok chybět i více než dvě miliardy korun na  spolufinancování projektů, které platí evropské fondy. Právě unijní fondy přitom představují zásadní položku v hospodaření SFDI. Financovat totiž z nich lze až 80 procent nákladů na nové dálnice a obchvaty.

Přerušeno jednání o  rozpočtu SFDI

Návrhem rozpočtu SFDI se včera zabývala vláda, jednání ale přerušila. Jasno zatím není ani o definitivní podobě střednědobé strategie výstavby dopravní infrastruktury ČR, kterou nechal vypracovat Bárta s cílem respektovat nynější omezené finanční možnosti našeho státu. Česko má 1113 kilometrů dálnic a rychlostních silnic a rozestavěno je dalších 171 km. Zahájit tedy ještě zbývá 869 kilometrů těchto páteřních komunikací. Náklady na dokončení celé sítě by si ovšem vyžádaly půl biliónu korun. "Moji předchůdci stavěli více, než na kolik měli peníze. Občané tak chovali nějaké naděje, které jsou historicky plané. Pokud ale v příštích letech nezajistí stát pro výstavbu dopravní infrastruktury více peněz, dostaví se plánované nové dálnice a  železniční koridory nejdříve za sto let," upozorňuje Bárta.


Počet zhlédnutí: 2 118

Zpět

Moravskoslezský kraj
Těšínské Slezsko
Místní akční skupina bohumínsko

Úřední hodiny

Úřední hodiny pro veřejnost

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00

Podatelna a informační centrum

Po: 7:00 - 17:00
Út: 7:00 - 14:00
St: 7:00 - 17:00
Čt: 7:00 - 14:00
Pá: 7:00 - 13:00

Hlavní pokladna

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:30
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:30
Pá: 8:00 - 11:30

Budova A, číslo dveří A221 (2. NP)
596 092 274

Pokladna - odbor správy domů

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:00
Pá: 8:00 - 11:00

Budova B, číslo dveří B204 (2. NP)
596 092 261

10 °C