12.5.2011 - Nebude-li státní dotace, cestující v kraji to nepocítí

Zdroj: Právo
Ročník a číslo: 111
Strana: 10
Autor: KARBAN, Pavel

Asi tři varianty, jak se vyrovnat s případným zastavením státní dotace ve výši 198 miliónů korun ročně na regionální železniční dopravu, má Moravskoslezský kraj.
Při včerejší propagační akci Českých drah (ČD), v rámci které mohli lidé cestovat za desetikorunu z Ostravy-střed do Opavy a zpět, to řekl vedoucí krajského odboru dopravy Ivo Muras.
"Pořád ale věříme, že vláda rozhodne moudře," dodal s tím, že jinak by dopad na regionální dopravu na železnici byl vážný. "Protože u nás činí státní dotace 25 procent, nebylo by to likvidační. K omezení by však došlo, a to u tratí s nejmenšími počty přepravených cestujících," naznačil Muras, podle jakého klíče by se vybíraly spoje určené k  rušení. Hned ale upozornil na to, že i kdyby k tomu došlo, cestující to nepocítí.
"Vlaková doprava by byla nahrazena autobusy. Lidé by se i nadále dostali do práce a na úřady a děti do škol," ujistil.
Propagační jízdy se  mimo jiné účastnil i ředitel krajského centra ČD Ostrava Miroslav Klich. Připomněl blížící se 5. výročí elektrifikace trati Ostrava-Svinov– Opava. "Tento úsek je nyní velice dobrý, jízdní doba je zhruba 20 minut, čímž může vlak konkurovat silniční dopravě," popsal s tím, že spojení do centra Ostravy zajišťuje zastávka Stodolní a zrekonstruované nádraží Ostrava střed.
Podle Klicha postupuje pomalu rekonstrukce zastávky Ostrava hlavní nádraží, kde se v  současnosti dělají nové střechy nad nástupišti. "Chystá se oprava nádraží v  Havířově, která by měla stát zhruba 150 miliónů korun. Dluh máme i v Třinci, kde ale nyní stavíme novou zastávku v Lyžbicích," uvedl ředitel krajského centra ČD a dodal, že pokračují i práce na železničním napojení letiště Mošnov.
Kromě modernizací nádraží plánují pro rok 2012 ČD v kraji i obnovu vozového parku. "Z Regionálního operačního programu budou pořízeny čtyři soupravy Elefant, které by měly být nasazeny na trati z Bohumína, přes Karvinou do Mostů u Jablunkova. Jedna souprava bude možná pokračovat až do  Žiliny, ale to záleží na jednáních se slovenskou stranou. Počítáme také se  soupravou Regionova, a to na trati Český Těšín–Frýdek-Místek," objasnil Klich.


Nebude-li státní dotace, cestující v kraji to nepocítí - Zvětąit
Velikost: 650 x 466 bodů - 72 kB

Pro detail článku/fotky klikněte na danou zmenšeninu fotografie.
Počet zhlédnutí: 1 938

Zpět

Moravskoslezský kraj
Těšínské Slezsko
Místní akční skupina bohumínsko

Úřední hodiny

Úřední hodiny pro veřejnost

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00

Podatelna a informační centrum

Po: 7:00 - 17:00
Út: 7:00 - 14:00
St: 7:00 - 17:00
Čt: 7:00 - 14:00
Pá: 7:00 - 13:00

Hlavní pokladna

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:30
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:30
Pá: 8:00 - 11:30

Budova A, číslo dveří A221 (2. NP)
596 092 274

Pokladna - odbor správy domů

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:00
Pá: 8:00 - 11:00

Budova B, číslo dveří B204 (2. NP)
596 092 261

22 °C