Zpravodajství
2.7.2011 - Starostové z Třinecka jdou opět do akce
Zdroj: Právo
Ročník a číslo: 155
Strana: 12
Autor: Anna Bortlíčková
Starostové obcí na Třinecku ve snaze prosadit do rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok peníze na zahájení stavby komunikace I/11 v úseku Oldřichovice– Bystřice opět spustili kolotoč jednání s poslanci i s ministerskými úředníky. Požadavek na zajištění plynulého financování přípravy a následné zahájení stavby této silnice opakovaně zdůrazňují i zástupci Moravskoslezského kraje. "V tuto chvíli nelze říci, zda peníze budou či nebudou. Takže budeme nadále jednat, a to na třech úrovních – s poslanci, kteří rozhodují o rozpočtu, s úředníky ministerstva dopravy a také se zástupci Ředitelství silnic a dálnic kvůli přípravě stavby. Nedáme jim pokoj," řekla Právu starostka Třince Věra Palkovská (NK). Jak dále uvedla, sice je nepravděpodobné, že by příští rok byly majetkově vypořádány všechny pozemky pro výstavbu zmíněného úseku komunikace, je však reálné, že bude vykoupena a včetně stavebního povolení k zahájení stavby na podzim příštího roku připravena "smysluplná část od nájezdu do výjezdu". "Ovšem za předpokladu, že se ustálí personální obsazení na ministerstvu i na Ředitelství silnic a dálnic v Ostravě. Důležité je, aby byly peníze, velký problém jsou ale i neustálé personální změny, které neuvěřitelně ztěžují situaci," řekla starostka Palkovská. Starosta Bystřice Ladislav Olšar (ČSSD) poukázal, že ze všech silnic 1. třídy v Moravskoslezském kraji je nejsilnější provoz kamiónů v třineckém úseku komunikace I/11. "Zvedla se tady velmi intenzita osobní automobilové dopravy, ale kamiónová doprava narostla za deset let o 1500 procent. Zatímco v roce 2000 komunikací I/11 projíždělo 414 kamiónů denně, nyní to je přes 6200. Bojujeme za to, aby stavba přeložky komunikace mohla začít příští rok v části, kde je reálné dokončit přípravu. Je to ale těžký boj, protože peněz není," posteskl si Olšar. Poslanec Alfréd Michalík (ČSSD) z Bohumína, jak řekl Právu, připravuje interpelaci na premiéra Petra Nečase (ODS) anebo nového ministra dopravy Pavla Dobeše (VV), případně na oba. "Je třeba vytáhnout na světlo, že regionu, ale také automobilce Hyundai v době, kdy do kraje vstupovala se svou investicí, bylo slíbeno nové dopravní napojení směrem na Slovensko, a neplní se to," zdůraznil Michalík, který je členem rozpočtového výboru Sněmovny a jemuž problémy obcí ležících na staré přetížené silnici I/11 vylíčil bystřický starosta Olšar. "Kromě toho mám i vlastní zkušenost, nedávno jsem do Jablunkova jel asi dvě hodiny," poznamenal Michalík. Už v polovině června se otevřeným dopisem s apelem na urychlené zahájení stavby silnice obrátil jablunkovský senátor Petr Gawlas (ČSSD) na tehdejšího a nyní už bývalého ministra dopravy Radka Šmerdu (nestr.). Náměstek hejtmana Miroslav Novák (ČSSD), jak řekl Právu, na jednání pracovní skupiny ministerstva dopravy ve středu v Ostravě důrazně požádal, aby v zápisu z tohoto jednání bylo uvedeno, že výstavba nové komunikace ke slovenské hranici je pro kraj prioritou a že "požadují, aby bylo zajištěno financování".
***
V tuto chvíli nelze říci, zda peníze budou či nebudou. Takže budeme nadále jednat. Nedáme jim pokoj Věra Palkovská, starostka Třince